![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bedrijven belonen en straffen ivm ouderaanwerving? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
2 | 28,57% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
5 | 71,43% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Nergens is de discriminatie groter voor de toegang tot de werkvloer, dan voor oudere werklozen.
Er wordt hard geroepen in allerlei kringen voor meer tewerkstelling en activeren van ouderen - vanuit de politiek en het bedrijfsleven bv- en voor het verhogen van de pensioenleeftijd, maar in de praktijk geldt er een ijzeren discriminatie tegen het aanwerven van ouderen. Daarom zou er een activeringsprogramma moeten komen voor het Bedrijfsleven, om oudere werklozen aan te werven, compleet met bemiddelaars die regelmatig de bedrijven op het matje roepen. Daarbij zou dan dan de wortel en de stok gehanteerd worden in functie van betoonde goede wil of onwil . In de vorm van boetes en bonussen.... Zoniet gaan ze gewoon door met de bestaande super-discriminatie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt, volgens mij ben jij zo'n absolute zeurkous in't echt, hé. Niet normaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele hypocrisie van dat langer-werken-gedoe dat alomtegenwoordig is in de politiek en in de media, dat zal natuurlijk niet aan jou besteed zijn.... En wat dan nog, ik heb nog maar tien keer meer gezeurd dan jij, maar ik zit dan ook al vier jaar langer te zeuren. Nog veel zeurgenot. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 februari 2008 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat Eno: En ik heb sinds tien jaar de beste tijd van mijn leven, alleen, arm, ouder wordend en werkloos, en dat laat ik me niemand meer afpakken... ![]() Zou men in dergelijke gevallen de wortel en de stok niet gehanteerd moeten worden in functie van betoonde goede wil of onwil ? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 februari 2008 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou men in dergelijke gevallen de wortel en de stok niet gehanteerd moeten worden in functie van betoonde goede wil of onwil ? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 februari 2008 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wie graag persoonlijk wil worden ipv on topic te argumenteren, kan met zijn ei hier terecht:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100997 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Oudere werknemers aanwerven of behouden?
Ondanks alle mooie praatjes zijn er nogal wat nadelen aan oudjes. Rendement! (Meerkost) -Minder gemotiveerd. -Zwakker. -Nieuwe dingen leren moeizamer. -Meer en langer ziek. -Minder kneedbaar. (alles te interpreteren volgens statistische gegevens uiteraard, individuele uitzonderingen zijn er altijd.) ------------------------ En mijn vraag die andere vragen in de schaduw stelt.... Waar is het voorbeeld van de overheid in verband met aanwerving van allochtonen en ouderen ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenslotte is zij het die de pensioenleeftijd zal verhogen... Er moet gezegd worden dat de politiek wel een "abnormaal" hoog aantal ouderen tewerkstelt. De vertegenwoordiging van de kiezer en de machtsuitoefening lijkt iets waar je je tot op recordleeftijden kan aan blijven vastklemmen . Of aan spin-offs ervan in het bedrijfsleven.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ge zoudt bijna gaan denken dat eno werkwillig is...
Awel, ge moogt onmiddellijk bij mij beginnen. Ik betaal goed, maar ge zult ervoor zweten, ouwe knar...
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geïnteresseerd
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik allergisch voor doberman-pinchers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Stop dan met zagen.
Citaat:
Les excuses sont faits pour s'en servir.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 februari 2008 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2Ik zaag niet voor mezelf 3 Ik zaag niet Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 februari 2008 om 14:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je kan voor mij beginnen, om de grondwet te herschrijven. Ik betaal niet goed, maar ik zal je niet doen zweten, knarremans, tenzij we samen gaan joggen, jij met je BMI van 26 én ik met 23... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geef die mensen toch gewoon dop?
|
![]() |
![]() |