![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor og tegen een nieuw zuiver informatief(niet-commercieel )internet | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 100,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 80,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Nieuw Internet.
Wat eens eens een www. was tussen universiteiten en wetenschappelijke en educatieve intellingen is verloederd tot een plat commercieel systeem. Een chaotisch commercieel gedoe zoals bij tv-stations. Hemeltergende pop-upvensters vliegen je om de oren en flikkeren over het scherm zodat je nog nauwelijks de essentiele info kunt ontwaren, laat staan te lezen. Een prachtige techniek werd weer eens misbruikt om dom commercieel geleuter op ons los te laten,mensen op te lichten, jeugd te misleiden, prostitutie te promoten. De overheden laten in naam van de vrije markteconomie alles maar betijen. Het zou een ontspannende, intellectuele bezigheid zijn te kunnen surfen door een wereld van kennis en informatie op een systeem waar alleen niet-commerciele informatie te vinden is. Daarom zou een nieuw niet commercieel www. gecreëerd moeten worden. Daar is een taak weggelegd voor regeringen, universiteiten en alle onderwijsnetten over de grenzen heen om een nieuw net uit te bouwen een beschaving waardig. Ben je voor of tegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je nu met ja of nee antwoorden op een vraag ben je voor of tegen? Zucht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik heb erg weinig last van popups.
Gebruik de Opera-webbrowser. Waarschuwt ook voor malafide sites die je proberen geld af te troggelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Een zuiver informatief internet is een chimera. Wat wel tof zou zijn is een uitgebreidere vrije toegang tot universiteitsbibliotheken en hun online journalen. Ook tof zou zijn het inscannen van hun journaal-archieven en die beschikbaar stellen. Liefst gratis ![]() Er zijn al projecten op gang die zoveel mogelijk materiaal waarvan de auteursrechten verstreken zijn inscannen en op het net zetten. Digital Library of India bv. heeft een grote keuze. Gallica.fr ook. Nu nog al die databanken centraliseren! ![]() Laatst gewijzigd door Paracelsus : 21 februari 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ja ik ben tegen
nee ik ben niet voor |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tegen,
simpelweg omdat er veel (goede, informatieve) internetsites online gehouden worden door middel van sponsering door bedrijven of wat dan ook. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om via donatie van surfers uit de kosten te komen maar dat is enkel weggelegd voor de primussen in webspace zoals wikipedia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Niet overdrijven met die pop-ups, ik heb er bijna geen last van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb vroeger eens een idee uitgewerkt van hoe internet er idealiter zou moeten uitzien, want nu is het een onoverzichtelijke, ontransparante en allesbehalve gestructureerde massa van informatie geworden.
Enkele jaren geleden las ik dat enkelen hier al mee bezig waren en er een soort honingratenstructuur van wouden maken. Dat was het laatste wat ik ervan hoorde. Als ik ooit de technische onderlegdheid heb, en er is nog niets veranderd aan de meltingpot die internet is, wil ik me er wel eens aan wagen.
![]() |