![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ondergetekende heeft dus gisteren zijn laptop water gegeven.
Meerbepaald koffie. Hete koffie. Die eerst al een deel van mijn hand had weggeschroeid. Met de hand gaat het prima (dank U), met de laptop iets minder. Ondergetekende heeft hem trachten uit te zetten (dat ging dus niet meer zonder de batterij er meteen uit te halen), daarna met zoveel mogelijk absorberend materiaal getracht het meeste vocht te verwijderen en daarna getracht om met een haardroger verder te drogen. Alle inspanningen waren behoorlijk umsonst evenwel, want de meeste toetsen doen het niet meer, en elke applicatie die ik muisgewijs nog openen kan en waar een invulbox in staat, die wordt nu steevast met puntjes of 'Y'-tjes gevuld... tot in het oneindige. Een nieuw aangesloten toetsenbord kan die ongewild ingevulde karakters wel deleten, maar het is echt met de vinger op de backspace vechten tegen die karakters, die uiteindelijk toch altijd winnen... Needless to say nog dat de gekste commando's nu om de haverklap vragen om bevestigd te worden (thank God for that dan nog) en het ding daardoor 'lichtelijk' overwerkt raakt (lees: 100% CPU-usage en meer van dat fraais). Iemand tips, buiten de klassieke grof-vuil-sticker ? Laatst gewijzigd door Diplomatius : 18 februari 2008 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ook eens een fles gini in mijn laptop zien lopen (er er langs mijn ventilatie weer zien uitstromen). Gelukkig was de schade beperkt tot een paar knopjes die bleven hangen of die moeilijk typten. Een beetje kuiswerk met regenwater (gebruik voor zo'n zaken regenwater ipv bronwater!) heeft dat probleem zo goed als opgelost.
Als de problemen wat ingrijpender zijn, kan je ook een nieuw toestenbord in je laptop steken. Ik dacht dat je er met een paar tiental euro's (40 euro misschien?) vanaf bent. Maar schiet mij niet dood, als het meer kost...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 opties : 1. deconnecteer je toetsenbord via de connector die je zou moeten vinden tussen je toetsenbord en het moederbord van je laptop. Schakel over naar een extern toetsenbord. 2. Als alles droog is, haal dan zoveel mogelijk onderdelen van je toetsenbord, reinig alles grondig in gedeïoniseerd water (dat is electrisch neutraal), laat drogen voor minstens 24 uur in een warme omgeving en assembleer opnieuw. Met een beetje chance zou het in orde moeten zijn. Ps. Chocomelk is lastiger dan Koffie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het koffie met suiker? Zo ja, uitspoelen met demin water (voor strijkijzers enzo) en dan laten drogen (warm en droog is natuurlijk ideaal, spijtig dat je een oven niet op 50°C kan zetten).
De toetsen zitten gewoon vastgeplakt door de suiker.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mijn computer lang opstaan, en dus te warm wordt, begint die naar caramel te geuren.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() water of ongesuikerde thee leren drinken: daar kunnen de meeste toetsenborden beter tegen (il heb er hier nog eentje liggen dat Icetea niet overleefde)
koop een simpel USB toetsenbord bij de GB of Photohall en sluit dat aan op je laptop en je kan enige tijd voort voor 10 of 15 € http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=4096 € 14,90 met een muis ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 februari 2008 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is bij een laptop precies toch wel een stukje moeilijker dan bij een gewone desktop... Alles zit toch verdorie dicht bij elkaar... Vanavond eens proberen alleszins. Ik heb inderdaad ooit gezien hoe ze een tv die waterschade had opgelopen, helemaal herstelden door hem te drogen in een soort droogoven, maar blijkbaar lukt dat alleen als er geen echte kortsluiting is geweest (dus niet onder spanning). Ik vrees echter dat het een beetje te lang heeft geduurd voor de spanning werd weggenomen... Merci alvast voor de tips... en ik houd jullie op de hoogte... ps: gelukkig ben ik niet zo'n chocomelk-fan ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 18 februari 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() t Was trouwens koffie zonder suiker, dus daar ligt het jammergenoeg niet aan vrees ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() het lijkt me verstandiger niet zelf te prullen aan je laptop. die spullen zijn te klein om nog zelf aan te zitten. beste optie lijkt me is misschien als korte termijn maatregel een extern toetsenbord te pakken, en als je het echt wil oplossen er gewoon mee naar de winkel gaan, dat zal je dan allicht wel wat geld kosten. maar als je er zelf in zit te frunniken is de kans groot dat je het één of andere miniscule dingetje kapot maakt en dan is je laptop vaak wel voor de vuilbak.
dat is dus het nadeel aan laptop's eh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat externe toetsenbord, dat gaat dus niet... Iemand een idee hoe ik het ingebouwde toetsenbord kan verwijderen zonder de hardware ook echt materieel te moeten loskoppelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Valt de koffie nog te redden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sluikstort? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Een goede tip: haal hem uit elkaar voor zover jij hem uit elkaar kan halen, probeer zoveel mogelijk te drogen met een haardroger ofzo, en laat hem dan drogen. Daarmee bedoel ik dan, verscheidene dagen ofzo. De mogelijkheid bestaat erin, wanneer die helemaal opgedroogd is dat die weer perfect zal zijn. Maar het gaat er dus om dat, omdat die niet helemaal droog is, het vocht een geleider, wat het normaal functioneren serieus verstoord. ![]() En ik hoop, diplomatius, dat je nu wel je lesje zult geleerd hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, als je er bier over morst, plakkeen alleen de toetsen
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is vanavond heel wat bier over jou gemorst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enne aan Diplo... koop geen laptop... dat zijn wegwerpspullen. Desktop is goedkoper, performanter en kan tegen een stootje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Was dat geleidende koffie of geleidend-vrije?
Altijd de laatste drinken bij een laptop. Vroeger had men toch ook zwart-wit en kleur TV-worstjes. Laatst gewijzigd door cor : 19 februari 2008 om 08:40. |
![]() |
![]() |