![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens de huidige, Belgische wet mogen jagers nog steeds elke kat die zich buiten een straal van 200 meter van een huis bevindt, doodschieten. Zo worden er jaarlijks duizenden katten gedood, dikwijls ook huiskatten. Daarnaast geloven sommige jagers nog dat de verwilderde huiskatten verantwoordelijk zijn voor het terugdringen van het wildbestand. Ik vraag me af hoe een kat een hert of een everzwijn kan vangen, maar ik ben ook geen jager. Buiten knaagdieren en vogels, zie ik een kat weinig wild vangen.
In ieder geval is er momenteel een petitie lopende om deze praktijken te stoppen: http://www.gaia.be/ned/control.php?&...pname=petitie3 Stop het nodeloos doden van katten! De enige manier om het zwerfkatten bestand terug te dringen, is door het efficiënt aanpakken van baasjes die hun dieren telkens ongesterillieseerd dumpen en sluikkwekers, die verantwoordelijk zijn voor deze problematiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() zie binnenland
![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mijn specialiteit is Foxkes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Allee zeg, we hebben juist die draad gedaan. Ik had iedereen ervan overtuigd dat de kattenjacht het beste was. We gaan toch niet terug opnieuw beginnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ik denk dat sterillisatie en castratie het beste is. Misschien kunnen overleden katten hun hersencellen eens doneren aan bepaalde jagers, die missen er enkele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |