![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begin me steeds meer en meer die vraag te stellen. Wij zijn de verwende Westerlingen, die volgevreten met fastfood achter onze kijkkasten hangen en toezien hoe mensen elkaar wereldwijd afslachten.
Wij zijn de salonhumanisten, die het blijkbaar heel erg vinden dat mensen ergens liggen uitgemoord te worden of te verhongeren, zolang we zelf niets moeten opgeven met de stijgende prijzen. Steeds meer en meer krijg ik de indruk dat de mensenheid een perpetum mobile van haat en geweld tegenover elkaar en dikwijls ook nog andere soorten is. Graag drammen we door over ons grote gelijk en gooien we heel onze geschiedenisboek, met feiten waar we niet bij waren en die we enkel via anderen vernomen hebben, open om elkaar te lijf te gaan met argumenten, die men voor zichzelf als het grote gelijk aanziet. We vinden het toch zo super dat mensen elkaar overal ter wereld afslachten, want dan kunnen we sensatie krijgen op het nieuws. Dan kunnen we weer de blijtende idioot uithangen en klagen hoe erg het allemaal niet is. Dan kan de humane miljoenenindustrie rustig blijven draaien. Face it: we zijn gewoon met teveel op het bolletje. Als we elkaar niet zouden bestrijden, als alle territoriumconflicten uitgevochten zouden zijn, dan zouden we met een enorme werkloosheid en een nog grotere overbevolking zitten. Laten we kankeren dat er meer kinderen moeten geboren worden en dat we meer migranten nodig hebben. Dan hebben we meer steuntrekkers, een labielere sociale zekerheid en hangt er meer spanning in de lucht. Dan hebben we meer mensen om de kranten mee te vullen en zijn de jobs op de redactie voorlopig ook nog niet bedreigd. In wat voor een circus leven we eigenlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Zonet een ingeving gekregen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
ps. ik raak geen fastfood aan en hang zeer weinig aan de kijkkast en al helemaal niet om mensen te zien afslachten. But I get your point... Citaat:
ps. de stijgende prijzen zullen mij worst wezen; ik heb in feite niet veel nodig en word me trouwens steeds meer bewust van m'n ecologische footprint. Mijn vrienden beginnen me zowaar te verwijten dat ik een sissy aan het worden ben. But I get your point. Citaat:
Citaat:
ps. ik vind het helemaal niet 'super' dat mensen elkaar afslachten. Sensatienieuws bekijk ik allang niet meer en of ik de 'bijtende idioot' uithang... wellicht soms wel... Welke penitentie stelt u voor, eerwaarde? Citaat:
Citaat:
En gaat nu allen heen in vrede. Amen <\staat op>
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Gelukkig zijn we niet allemaal cliché?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Bedankt voor het compliment
Als een mens geen zelfkennis had, zou hij hier nog een identiteitscrisis krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Dat heb je gepikt van Gerolf Annemans!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Geen idee! Als hij dat ook gezegd heeft, denk ik dat ik het tot op een zekere hoogte men hem eens ben. Alleen weet ik niet of ik het op dezelfde manier als hij zou doen.
|
![]() |
![]() |