Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe verkiezingen wil ik...
...niet, de huidige samenstelling van het parlement vink ik nu goed 4 13,33%
niet, het zal geen verschil brengen 11 36,67%
wel, een andere machtsverhouding binnen het parlement zal een snellere oplossing geven voor de huidige problemen 6 20,00%
wel, omdat er nu geen rekening wordt gehouden met de vorige verkiezingsuitslag 9 30,00%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2008, 14:17   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Hoe staat u tegenover nieuwe verkiezingen? ff polsen

LDD wil nieuwe verkiezingen. Mss zijn er nog wel partijen die de burger willen vragen om de politieke kaarten opnieuw te schudden.

Hoe staan jullie daartegenover?

Letwel! Deze vraag staat los van het feit of ze nu rechtsgeldig zijn of niet...door het BHV-arrest.

Ik heb trouwens vernomen dat er nog een achterpoortje zou bestaan om ze wel te laten gelden.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:45   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ik stem tegen!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:50   #3
Anna List
Banneling

Standaard

mag jij dat wel ?

soit, om u te troosten na zoveel gemeenheid, beloof ik u dubbel zo strategisch te stemmen bij de volgende kiezing !

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 februari 2008 om 14:51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 14:56   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mag jij dat wel ?

soit, om u te troosten na zoveel gemeenheid, beloof ik u dubbel zo strategisch te stemmen bij de volgende kiezing !
Symbolisch mag ik dat zeggen he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:01   #5
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Letwel! Deze vraag staat los van het feit of ze nu rechtsgeldig zijn of niet...door het BHV-arrest.

Ik heb trouwens vernomen dat er nog een achterpoortje zou bestaan om ze wel te laten gelden.
Wat een verrassing...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:05   #6
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LDD wil nieuwe verkiezingen.
Natuurlijk willen ze dat bij LDD; ze hebben bewezen dat ze met gemak de kiesdrempel halen. En de huidige crisis die maar niet opgelost raakt zal hen ook geen windeieren leggen, weet je wel.

Verder vind ik je poll veel te beperkt, er is geen enkele optie waar ik achter sta. Je moet niet je eigen visies nemen voor die van de rest (zo was bijvoorbeeld een 'ja (andere redenen)' meer dan welkom.

Zelf wil ik wel nieuwe verkiezingen, omdat ik dan eindelijk eens niet zal gaan . Maar vooral omdat het nog eens wat leven in de brouwerij brengt, oproer onder politici en bevolking, de term 'crisis' die weer maar eens de covers mag opfleuren etc. Beslist een amusant gebeuren hoor. Edit: hopelijk levert dat dan een uitslag op waaruit nóg moeilijker een coalitie kan gevormd worden. Wéér heel wat leesvoer in DS .

Dat ik dat allegaartje van afvalligen en opportunisten (LDD, of wat dacht je) ooit m'n stem heb gegeven, sjonge toch.

Laatst gewijzigd door Pølle : 21 februari 2008 om 15:07.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2008, 15:08   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Natuurlijk willen ze dat bij LDD; ze hebben bewezen dat ze met gemak de kiesdrempel halen. En de huidige crisis die maar niet opgelost raakt zal hen ook geen windeieren leggen, weet je wel.

Verder vind ik je poll veel te beperkt, er is geen enkele optie waar ik achter sta. Je moet niet je eigen visies nemen voor die van de rest (zo was bijvoorbeeld een 'ja (andere redenen)' meer dan welkom.

Zelf wil ik wel nieuwe verkiezingen, omdat ik dan eindelijk eens niet zal gaan . Maar vooral omdat het nog eens wat leven in de brouwerij brengt, oproer onder politici en bevolking, de term 'crisis' die weer maar eens de covers mag opfleuren etc. Beslist een amusant gebeuren hoor.

Dat ik dat allegaartje van afvalligen en opportunisten (LDD, of wat dacht je) ooit m'n stem heb gegeven, sjonge toch.

ligt geen kat wakker van

het aantal 'niet opdagers' stijgt al jaren gestaag en lag bij de laatste verkiezing om en bij de 15 (vijftien!) procent ... je zou haast denken dat t een groot taboe is
Oud 21 februari 2008, 15:08   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

volgens mij gaat het niet veel veranderen, toch niet als er nu direct verkiezingen zijn.
Sommigen zullen content zijn dat hun partij "niet toegeven heeft" en dus op dezelfde partij stemmen anderen zullen zeggen dat hun partij niet hun verantwoordelijkheid hebben genomen en op een andere partij zullen stemmen.

maar er zal niet veel veranderen aan de problemen.
Oud 21 februari 2008, 15:10   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
volgens mij gaat het niet veel veranderen, toch niet als er nu direct verkiezingen zijn.
Sommigen zullen content zijn dat hun partij "niet toegeven heeft" en dus op dezelfde partij stemmen anderen zullen zeggen dat hun partij niet hun verantwoordelijkheid hebben genomen en op een andere partij zullen stemmen.

maar er zal niet veel veranderen aan de problemen.
niet toegegeven ????

er is verdorie een regering ... zonder staatshervorming, zonder splitsing BHV , en niet onder leiding van een CVP'er

waaren er dan nog punten waarop ze hadden kunnen toegeven ???
Oud 21 februari 2008, 15:11   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet toegegeven ????

er is verdorie een regering ... zonder staatshervorming, zonder splitsing BHV , en niet onder leiding van een CVP'er

waaren er dan nog punten waarop ze hadden kunnen toegeven ???
als er nieuwe verkiezingen komen, zal het zijn omdat de Vlaamse partijen geen regering willen vormen (deze regering is geen echte hé) zonder staatshervorming en zonder splitsing BHV.
Oud 21 februari 2008, 15:14   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als er nieuwe verkiezingen komen, zal het zijn omdat de Vlaamse partijen geen regering willen vormen (deze regering is geen echte hé) zonder staatshervorming en zonder splitsing BHV.
hoe wat deze regering is geen echte ?! er wordt een begroting opgemaakt, en ze gaat evenveel geld uitgeven en ontvangen als de vorige ... waarin zou deze regering verschillen van een andere ??? omdat men er 'interim' voorplakt in de pers ???

het mag u mss verrassen, maar die term is ongekend in de Belgische grondwet : dit is dus een gewone volwaardige regering.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 februari 2008 om 15:14.
Oud 21 februari 2008, 15:20   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe wat deze regering is geen echte ?! er wordt een begroting opgemaakt, en ze gaat evenveel geld uitgeven en ontvangen als de vorige ... waarin zou deze regering verschillen van een andere ??? omdat men er 'interim' voorplakt in de pers ???

het mag u mss verrassen, maar die term is ongekend in de Belgische grondwet : dit is dus een gewone volwaardige regering.
omdat ze maar voor een paar maanden geldig is en zonder programma is gestart.
Oud 21 februari 2008, 15:23   #13
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het staat altijd vrij...zoals jij doet... uw eigen mening omtrent de vraag te geven.

Maar de optie toevoegen... voor oproer..of voor "animo' zoals jij wil..zou ons teveel afwijken.
Dan zou je de optie...'voor' omdat ik dan nog eens buiten mag...er ook bij kunnen voegen...

Laatst gewijzigd door De Prof : 21 februari 2008 om 15:23.
Oud 21 februari 2008, 15:25   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
geloof jij nu werkelijk alles wat ze je wijsmaken ?!?

maar soit, ik noteer dus dat CVP in een regering is gestapt zonder programma.

en jij denkt dat ze daarmee wegkomen bij hun kiezers. ik niet
Oud 21 februari 2008, 15:28   #15
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Een regering blijft zolang geldig als ze een meerderheid kan behouden.
Hoe men het nu 'verkoopt', of de verpakking die men er nu rond doet..is enkel voor de schijn, of voor het misleiden van de burger.

Laatst gewijzigd door De Prof : 21 februari 2008 om 15:29.
Oud 21 februari 2008, 15:30   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het Belgische kiesvee heeft keer op keer getoond dat het niet liever heeft opgelicht te worden.
Oftewel, hoe Democratie de Dictatuur van de Dommen is.
Oud 21 februari 2008, 15:44   #17
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ligt geen kat wakker van

het aantal 'niet opdagers' stijgt al jaren gestaag en lag bij de laatste verkiezing om en bij de 15 (vijftien!) procent ... je zou haast denken dat t een groot taboe is
Ik zeg ook niet dat er een kat van wakker ligt. Ik dacht trouwens dat het aantal niet-opdagers (zoals je dat zo mooi noemt ) ietsje boven de 10% lag?

Volgens mij ligt er trouwens wél een kat van wakker, als dat aantal nog wat stijgt (al zal dat voornamelijk om electorale redenen zijn, maar soit ).
Oud 21 februari 2008, 15:47   #18
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat altijd vrij...zoals jij doet... uw eigen mening omtrent de vraag te geven.

Maar de optie toevoegen... voor oproer..of voor "animo' zoals jij wil..zou ons teveel afwijken.
Dan zou je de optie...'voor' omdat ik dan nog eens buiten mag...er ook bij kunnen voegen...
Vandaar dat ik voorstelde om een optie te maken: ja, omwille van een andere reden. Ik heb nergens voorgesteld om een optie te maken 'ja, voor animo' omdat ik weet dat die slechts een marginaal deel van de stemmers zou vertegenwoordigen; gelieve me geen woorden in de mond te leggen.

Je kan er trouwens van op aan dat er nog redenen zijn die jij niet hebt opgesomd maar wél heel wat aanhangers hebben.
Oud 21 februari 2008, 15:47   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat er een kat van wakker ligt. Ik dacht trouwens dat het aantal niet-opdagers (zoals je dat zo mooi noemt ) ietsje boven de 10% lag?

Volgens mij ligt er trouwens wél een kat van wakker, als dat aantal nog wat stijgt (al zal dat voornamelijk om electorale redenen zijn, maar soit ).

het stijgt gestaag ...

en nee, ze liggen daar niet wakker van want het heeft geen enkele invloed op de berekeningen (vandaar het taboe ook) ... (dus vanuit machtspolitiek bekeken : liever een niet opdager dan een oppositiestemmer)

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 februari 2008 om 15:48.
Oud 21 februari 2008, 15:50   #20
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Dat is waar, maar wat ook waar is: liever iemand die op jouw partij stemt, dan een blancostemmer .

Overigens stellen ze zich soms toch de vraag of een regering of beleid wel representatief genoeg is, maar in feite doen ze ook dat alleen maar wanneer het hen uitkomt.

Laatst gewijzigd door Pølle : 21 februari 2008 om 15:51.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be