![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen wanneer komt er een prijzenstop op basisvoedsel,ik ken nu mensen die gewoon honger lijden en vroeger tot over een paar maand juist geld genoeg hadden om voedsel te kopen
Wanneer stopt deze waanzin,hoe ver kan het nog met deze onzinprijzen Zal de nieuwe regering ingrijpen,of zullen er mensen sterven van honger of ziekte omdat zij niet aan de juiste hoeveelheid vitaminen kunnen geraken Los van de dure medicijnen,dokterkosten enz..... Ik schaam mij om in dit kutland te moeten leven Duveltje382 (volgende maand zit ik op het net via de bib )
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die prijzen gaan de komende jaren enkel verder stijgen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sshht. I-pods, gsms, flatscreens, laptops, zijn goedkoper geworden, dus u mag niet klagen en helemaal niet spreken over een koopkrachtsdaling.
![]()
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik moet Duveltje382 hierin bijstaan. Bepaalde goederen stijgen onverantwoordelijk snel. Veel sneller als de grondstofprijzen, dus er is waarschijnlijk iemand in de voedselketen die met geld gaat lopen.
Maar het ligt ook aan de Belg zelf. Een Nederlander is veel prijsbewuster, en zal zeer snel een dure supermakt links laten liggen. Wij gaan nog steeds met zijn allen naar de GB, die veel duurder is als zijn evenknie de AH, en nog veel duurder als de C1000. Wij fnuiken dus de vrije concurrentie door ons onnozel gedrag zeg maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zelf begin vanaf volgende maand via de bib te computere (oei smiley niet gezien ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 februari 2008 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ?? begrijpend lezen
![]() ![]()
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, tleven is duur e..
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
... Ben ik de eerste die het op het VB steekt? Laatst gewijzigd door HAMC : 26 februari 2008 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee ze maken het leven te duur wat een regelrechte schande is,basisvoedsel zou in een westers land zeker tot ieders beschikking moeten zijn he(zelfs over heel de Werlerd wat mij betreft)
![]()
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen communistische praktijken waarin de landbouwer alles moet afgeven en zelf met niks blijft zitten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
neenee , feremans en co zijn nog niet langst geweest ............
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Duveltje, zeg hoe je denkt dat wij die mensen kunnen helpen, ik ben er zeker van dat er hier voldoende goede harten aanwezig zijn om iets aan die nood te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Voedselhulp?
(erg dat dat nog nodig is in deze tijd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dat hezelfde Duiveltje382 dat van leer trekt tegen arbeiders die in staking gaan omdat ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen en (zoals de managers en aandeelhouders) hun deel van de bedrijfswinsten willen? Is dat hetzelfde Duveltje382 dat van leer trekt tegen de regering en de belasting die ze int en nu van diezelfde regering maatregelen eist die er alleen kunnen komen als de regering over genoeg middelen beschikt?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb in januari € 26,- indexaanpassing gekregen, precies genoeg om mijn stijgende medicatiekosten te bestrijden. als dat zo voortgaat zal ik mijn vrijwillkigerswerk moeten opgeven en een betaald bijbaantje moeten zoeken.
De politiek heeft echt geen tijd : ze hebben nu besloten dat alle verkeersborden met max. 70 km/u uit Vlaanderen wegmogen en er aan de Vlaamse grenzen plakaten komen met als aanduiding dat er op de "gewestwegen" max. 70km/u gereden mag worden. Wat die operatie zal kosten is onduidelijk. Spirit heeft naar mijn vgevoel een goed voorstel : indexaanpassing in centen ipv van in percenten. Men zou die index ook in 2 stukken kunnen snijden : een korf met basisvoedingswaren waarvan men de aanpassing "in centen" geeft & een "overige" korf die men dan in percenten uitkeert. Opmerkenswaard is het feit dat de prijzen in Nederland minder fel stijgen (door de sterkere concurrentie ? Alleszins door de lagere BTW heffing) - Voor een Merksembewoner is het dan ook betrekkelijk eenvoudig ga in Putte (Woensdrecht) bij de Eurospar of Albert Hein winkelen. De prijs van het autobuskaartje haal je er alleszins uit. Men zou ook in het algemeen op basisvoedsel en stookkosten de BTW tarieven helemaal kunnen afschaffen en die afschaffing compenseren met hogere heffingen op de befaamde flatscreens en zo...
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoorde vandaag op het nieuws dat de zelfstandigen meer kindergeld krijgen. Goh. WAT een maatregel. Daar zijn we nu met z'n allen mee geholpen zie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik vind ook dat er dringend iets moet gedaan worden voor de echte armen...
|
![]() |
![]() |