|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  13 maart 2008, 18:43 | #1 | 
| Vreemdeling Geregistreerd: 13 maart 2008 
				 |  Naamrecht info Ik zou graag wat meer informatie verkrijgen i.v.m. het Belgisch naamrecht. Ik heb al heel wat opgezocht maar enkel degelijke informatie gevonden over het naamrecht in Nederland. Alvast bedankt. Robinc (Dit is toch over koetjes en kalfjes eh ?) | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:45 | #2 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 januari 2007 Locatie: Vlaanderen 
				 |   belgië? Wat is dat?   
				__________________ PBL-RKT Undefeated Army Bietan Jarrai | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:50 | #3 | 
| Minister-President Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Isla Tortuga 
				 |   Burgerlijk Wetboek: Artikel 335 § 1. Het kind wiens afstamming alleen van vaderszijde vaststaat of wiens afstamming van vaderszijde en van moederszijde tegelijkertijd komen vast te staan, draagt de naam van zijn vader. § 2. Het kind wiens afstamming alleen van moederszijde vaststaat, draagt de naam van zijn moeder. § 3. Indien de afstamming van vaderszijde komt vast te staan na de afstamming van moederszijde, blijft de naam van het kind onveranderd. Evenwel kunnen de ouders samen of een van hen, indien de andere overleden is, in een door de ambtenaar van de burgerlijke stand opgemaakte akte verklaren dat het kind de naam van zijn vader zal dragen. Die verklaring moet worden gedaan binnen een jaar te rekenen van de dag waarop de personen die de verklaring doen, de vaststelling van de afstamming hebben vernomen en vóór de meerderjarigheid of de ontvoogding van het kind. De termijn van één jaar begint te lopen op de dag die volgt op de in artikel 319bis, tweede lid, bedoelde kennisgeving of betekening. Van de verklaring wordt melding gemaakt op de kant van de akte van geboorte en van de andere akten betreffende het kind. § 4. Indien de afstamming van een kind wordt gewijzigd wanneer het de meerderjarige leeftijd heeft bereikt, mag er zonder zijn akkoord geen enkele verandering aan zijn naam worden aangebracht. -------------------- Art. 335 : gewijzigd bij art. 21, W 01.07.2006 (B.S. 29.12.2006), met ingang van 01.07.2007 (Art. 373, W 27.12.2006) B.S. 28.12.2006. Dit wetvoorstel tot wijziging van dat artikel is ook best wel interessant om door te nemen. 
				__________________ auction your future! | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:50 | #4 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 29 november 2007 
				 |   Die groene vlek tussen Nederland, Frankrijk, Duitsland en de Noordzee.   
				__________________ Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:55 | #5 | 
				 |   Groen?   
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:56 | #6 | 
				 |   Afhankelijk van de landkaart groen, rood, geel,..   
				__________________ Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 18:58 | #7 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  4 december 2004 Locatie: Kuurne 
				 |   | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:00 | #8 | 
				 |   Zwart bij mij   dat kan veel verklaren... allergisch aan dat klein puntje daar waarschijnlijk  
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:01 | #9 | 
				 |   Atlas?   Om te weten waar België ligt hoef ik heus geen atlas te gebruiken hoor.  
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:01 | #10 | 
				 |   Neen, aan die oranje vlek daar net boven.   
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:06 | #11 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 14 april 2007 Locatie: overal en nergens 
				 |   Citaat: 

__________________ Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! | |
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:07 | #12 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 14 april 2007 Locatie: overal en nergens 
				 |   DAT is goed gezegd! En het is nog waar ook: dat oranje vlekje is pas écht degoutant!  Iedereen wordt er allergisch van.  
				__________________ Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:08 | #13 | 
				 |   Raar, in mijn atlas staat de noordzee boven dat zwart puntje   
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:09 | #14 | |
				 |   Citaat: 
  MaGNiFiCaT  mijn gek forumschatje  
				__________________ PBL-RKT Undefeated Army Bietan Jarrai | |
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:09 | #15 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. | |
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:10 | #16 | 
				 |   Bloeit hier iets moois?   
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:10 | #17 | 
				 |    Wat moet ik hier op zeggen??  
				__________________ Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:12 | #18 | 
				 |   De krokussen in mn pelouse ja.  
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:13 | #19 | 
				 |   Je hebt mn naam juist gespeld!  Je stijgt in mn achting!  
				__________________ Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 13 maart 2008 om 19:14. | 
|   |   | 
|  13 maart 2008, 19:17 | #20 | 
				 |   iemand zien bloeien is altijd mooi   
|   |   |