Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 17:05   #1
Marlientje
Banneling

Standaard Stadsvlucht Gent voorbij : Steeds maar meer Gentenaars

Steeds maar meer Gentenaars
Vreemdelingen blijven zorgen voor stijging van bevolkingscijfer

GENT - Vorig jaar steeg de Gentse bevolking met 2.133 eenheden. De stad telt nu 237.000 inwoners. Tendensen zijn de toename van vreemdelingen en alleenstaanden.

Sinds 1998, toen het inwonersaantal tot een dieptepunt zakte van 223.983 Gentenaars, is het bewonersaantal blijven stijgen. Vooral de jongste drie jaar is er een felle stijging. Vorig jaar kwamen er 2.133 inwoners bij. Als deze groei aanhoudt, heeft Gent over vier tot vijf jaar opnieuw ongeveer 246.000 inwoners of evenveel als met de fusie in 1977.
bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...&PostCode=9000

De gezellige stad Gent bloeit als nooit tevoren net als in 1977
laat andere steden daar vorbeeld aan nemen

Laatst gewijzigd door Marlientje : 8 maart 2008 om 17:07.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 17:20   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ja, het valt me wel op dat er steeds meer vreemdelingen in het stadsbeeld te zien zijn in Gent. Dat had je vroeger niet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 17:26   #3
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

De stadsvlucht is dus niet gestopt, alleen komen er sneller vreemdelingen bij. Ik ben in Gent bijna dagelijks en het valt me steeds meer op hoeveel Slovaakse of Bulgaarse autoplakken rondrijden in Gent.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 18:33   #4
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hehe lekker niks aan te doen.
De zovéélste "laatste druppel" voor klein Vlaanderen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 18:45   #5
Marlientje
Banneling

Standaard

oooooooooooooo, Gent zo prachtig , die diversiteit, net als Brussel aan het worden, al die winkeltjes, lekkere restootjes, doner kebabs, alle kleuren, spleten, schelen, roden,
groenen,... hoe relatief alles is, hoe klein de wereld is geworden, de enge gedachte van nationalisme, egoisme, rassenzever,... terwijl we allemaal mensen zijn... en in die perfectie steek ik altijd volgend plaatje op...

http://www.youtube.com/watch?v=vnRqYMTpXHc
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 18:46   #6
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
oooooooooooooo, Gent zo prachtig , die diversiteit, net als Brussel aan het worden, al die winkeltjes, lekkere restootjes, doner kebabs, alle kleuren, spleten, schelen, roden,
groenen,... hoe relatief alles is, hoe klein de wereld is geworden, de enge gedachte van nationalisme, egoisme, rassenzever,... terwijl we allemaal mensen zijn... en in die perfectie steek ik altijd volgend plaatje op...

Is eens wat anders dan alles lekker in het gareel en uniform...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 19:07   #7
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht

U hoopt dat die vreemdelingen minder moeilijk gaan doen wat uw fysiek betreft ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:25   #8
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard Gent pest actief haar bewoners weg

Ik word als Gentenaar al jaren gepest door de Gentse politie. Ik ben al ettelijke tienduizenden Belgische Franken kwijt doordat ik in de binnenstad woon en er simpelweg geen één parkeerplaats meer te vinden is op werkdagen in een straal van 1 km rond mijn woning.

De politie schrijft geen boete meer uit als je belt omdat iemand onoverkomelijke hinder veroorzaakt. Sinds 2005 bellen ze die bestuurder op en vragen ze die om de auto in de loop van de dag te komen verzetten, vroeger werd er tenminste nog gesleept (als je niet zelf naar de politie belde), maar nu doen ze dat dus niet meer. Onbegrijpelijk.

Ze schrijven wél maar al te graag 100 euro boetes uit die ze bovenop je kaartje plaatsen met je telefoonnummer, je adres en je GSM nummer achter de ruit. (met de vaste opmerking "bestuurder niet aan te treffen"). In dat geval staat de wagen op ongeveer 1meter van mijn woning, dit is dus pure pesterij. De politie komt ook 's nachts rondrijden in woonwijken (bijvoorbeeld om 3 uur 's nachts) omdat ze weten dat er overal fout geparkeerde wagens staan (het is gewoon onmogelijk om niet fout te parkeren in mijn buurt als u laat thuiskomt)

De pesterijen van de politie hebben mij al op de rand van een zenuwinzinking gebracht. Als u voorbeelden wil, ik heb er genoeg. Het is de meest doorslaggevende reden om deze stad te verlaten.

Het is triestig om zien dat de SPA meer aandacht heeft voor het geld dat ze verdienen met peperdure verkeersboetes dan om de sociale en psychologische problemen die dit "sociale" beleid veroorzaakt. Die vetzak en frank beke kunnen al lang mijn rug op.
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 16:33   #9
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

En als u AVS had gezien dan had u gezien dat

- de stadsvlucht in Gent nog is versnéld , ... wat betreft autochtone bewoners.
- de nieuwkomers in Gent uit Bulgarije, Roemenie en Afrika komen
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:00   #10
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

...vooral op kleine kinderen schijnt Gent een echt aanzuigeffekt te hebben...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be