![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Toen ik de titel van dit artikel las, was ik daar niet echt blij mee, om het zacht uit te drukken. Maar dan las ik het artikel.
volledig artikel Eigelijk is dit een mooi voorbeeld van hoe verdraagzaamheid wel werkt. Als de meisjes perse willen (moeten, denk dat ze moeten) een hoofddoek dragen en als ze bereid zijn om dat af te leggen in school, dan vind ik het mooi als ze daar voor die meisjes een gelegenheid voor voorzien. Al legt het wel een pijnlijk hypocriet standpunt bloot. De meisjes die zich willen verbergen om geen aanstoot te geven, de kans geven zich mooi te maken ![]()
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aldus de directie :
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij sommigen is dat schaamhaar toch hoog gevallen.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Men zou het zo beginnen denken...
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat we de apartheid dan maar ineens volledig moeten invoeren. Aparte bussen, loketten, treincoupés, winkels, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k Sluit mij hierbij aan: Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 augustus 2009 om 18:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd. Van mij mag elke leerling eender wat op zijn hoofd zetten in de klas. Of dit nu een muts, hoofddoek of bloempot is kan me niets schelen. Als het aan mij lag werd er helemaal geen enkel probleem gemaakt over welk hoofddeksel dan ook. Het betreft hier gewoon een stelletje achterlijke cargo-cult volgelingen die niet willen accepteren dat er voor hen geen uitzondering gemaakt wordt. Moeten we nu echt met geld gaan smijten zodat die wichten hun haar goed kunnen leggen? De spiegels in het toilet moeten meer dan voldoende zijn.
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het blijft oneerlijk voor de niet islamitische studenten. Zij hebben zich maar te schikken naar de regels terwijl die moslimas eerst jarenlang het reglement met de voeten mogen treden en daarna nog steeds een speciale behandeling krijgen. En dat voor een godsdienst! Door antiklerikalen! Neen, het is een zeer grote toegeving en enorm inconsequent.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Vreemdelingen, inwijdelingen en allochtonen moeten zich aanpassen of opkrassen!! Duidelijke taal spreken: erop of eronder! Welkom of buiten!
Geen apartheidsregime voor moslims, joden of wat dan ook! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoalshet vandaag in de krant stond, is het enkel een spiegel die aan de ingang wordt gehangen. Ik zie echt geen probleem.
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ging af op het krantenartikel in de openingspost. Blijkt nu dat het enkel een spiegel betreft aan de ingang en dus geen aparte kleedkamer. Ok, waarom niet?
![]() |
#14 |
Schepen
|
![]() Mooi zo, ik zou ook die harige vrouwen niet naakt willen zien
![]()
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Om ervoor te zorgen dat er geen haartje meer zichtbaar is zeker.
Zou ik daar des winters ook mijn must op en af mogen zetten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() Het probleem is dat het nu weer dit is en volgende keer willen die moslims weer iets anders en voordat je het weet heb je 2 aparte samenlevingen, een echt apartheidsregime dus.
Dit kan dus niet, het kan niet dat een religie die de vrouw zodanig onderdrukt en zich niet houd aan het gelijkheidsprincipe hier eventjes steeds meer rechten krijgt. iedereen is vrij om te dragen wat hij wil maar moslim vrouwen zijn helemaal niet vrij in die keuze wat ze ook mogen beweren. Het aandoen van een hoofddoek om u familie niet te onteren is ook geen keuze en dus ook onderdrukking Het aandoen van een hoofddoek om niet gepest te worden of vies te worden bekeken door mede moslims is ook niet een vrije keuze maar enkel onderdrukking en ga zo maar door en je zult zien dat achter die zogezegde vrije keuze van het dragen van een hoofddoek bij moslim vrouwen altijd een achterliggende onderdrukkings rede ligt en om die redenen moeten we hard en rechtvaardig optreden tegen dit hoofddoek en andere islam gebruiken die de positie van de vrouw naar beneden halen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |