Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2008, 20:39   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Heverlee : een verschrikking

Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.
Ik heb ook twee dochters van 11 jaar en zou niet weten hoe ik die nachtmerrie zou te boven komen, moest ik in hun schoenen staan.
Het ergste is dat het nog maar eens crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden die denken dat alles in belgië toegestaan is.
Schandalig crapuul dat onder invloed reed en nog het lef heeft om tegenstrijdige verklaringen af te leggen over wie reed en verantwoordelijk is.
Alsof het nog niet erg genoeg is worden de slachtoffers nog eens beledigd in het gezicht!!
Spijtig genoeg lopen ze binnen enkele dagen weer rond alsof er niets gebeurt is, dankzij onze lakse overheid.
Ze kunnen dan weer mensen lastig vallen voor geld op de straten.
En dit alles wordt perfect getolereerd door onze politiekers.
Letherme open your eyes en stop met zeveren over uw eigen gezondheid. Neem uw verantwoordelijkheid en smijt al dat krapuul buiten.
Liever vandaag dan morgen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:41   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ja, als je de maximum 5 jaar vergelijkt met vier mensenlevens, dat maakt een jaar en een paar maanden per leven.

Daar kan je het bijna niet meer voor laten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:44   #3
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dat ze onder invloed reden, is een verzwarend feit en daarom mogen ze effectief 10 jaar opgesloten worden per slachtoffer, 40 jaar totaal dus. Maar uiteraard eerst goed met de matrak aangepakt worden in het politiebureau(vooral omdat het Belgisch gerecht zo soft is).

Laatst gewijzigd door longhorn : 9 maart 2008 om 20:45.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:47   #4
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat ze onder invloed reden, is een verzwarend feit en daarom mogen ze effectief 10 jaar opgesloten worden per slachtoffer, 40 jaar totaal dus. Maar uiteraard eerst goed met de matrak aangepakt worden in het politiebureau.
Ik denk dat voor onvrijwillige doodslag de maximum 5 jaar is. Verzwarende feiten gaan niet op bij onvrijwillige doodslag.

Verschaeve
Oud 9 maart 2008, 20:48   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.
Ik heb ook twee dochters van 11 jaar en zou niet weten hoe ik die nachtmerrie zou te boven komen, moest ik in hun schoenen staan.
Het ergste is dat het nog maar eens crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden die denken dat alles in belgië toegestaan is.
Schandalig crapuul dat onder invloed reed en nog het lef heeft om tegenstrijdige verklaringen af te leggen over wie reed en verantwoordelijk is.
Alsof het nog niet erg genoeg is worden de slachtoffers nog eens beledigd in het gezicht!!
Spijtig genoeg lopen ze binnen enkele dagen weer rond alsof er niets gebeurt is, dankzij onze lakse overheid.
Ze kunnen dan weer mensen lastig vallen voor geld op de straten.
En dit alles wordt perfect getolereerd door onze politiekers.
Letherme open your eyes en stop met zeveren over uw eigen gezondheid. Neem uw verantwoordelijkheid en smijt al dat krapuul buiten.
Liever vandaag dan morgen.
Eén schuldige: de chauffeur. NIET al degenen die jij klasseert onder
Citaat:
crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden
aanzetting tot haat.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2008 om 20:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:50   #6
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat voor onvrijwillige doodslag de maximum 5 jaar is. Verzwarende feiten gaan niet op bij onvrijwillige doodslag.

Hopelijk 5 jaar per slachtoffer, en niet samenvallend maar opvolgend? En onder invloed rijden is geen verzwarend feit? Je zegt dus dat de strafmaat hetzelfde is met of zonder XTC? Vreemd gerecht.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:51   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze onder invloed reden, is een verzwarend feit en daarom mogen ze effectief 10 jaar opgesloten worden per slachtoffer, 40 jaar totaal dus. Maar uiteraard eerst goed met de matrak aangepakt worden in het politiebureau(vooral omdat het Belgisch gerecht zo soft is).
Je bent niet in een derde werelddictatuur.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 20:53   #8
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk 5 jaar per slachtoffer, en niet samenvallend maar opvolgend? En onder invloed rijden is geen verzwarend feit? Je zegt dus dat de strafmaat hetzelfde is met of zonder XTC? Vreemd gerecht.
volgens mij niet, in het Belgisch gerecht is het uiteindelijk zo dat als je één iemand voor de kick vermoordt, je er evengoed vijfentwintig voor de kick kan vermoorden, aangezien dat niet optelt. Je kan namelijk maar één keer levenslang krijgen (wat in de praktijk 11 jaar is). Ik vind dat ze dan 25 keer levenslang zouden moeten geven. Ze mogen dan nog 2/3 van hun straf kwijtraken, dan mogen ze nog 8 keer levenslang zitten!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 maart 2008 om 20:53.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:01   #9
Marlientje
Banneling

Standaard

Het is ziek om dit spijtig voorval ( 3 onschuldige kleine kinderen ) opnieuw politiek uit te buiten om racisme aan te zwengelen en haat te zaaien.
Ok wat xct ( wat trouwens een geneesmiddel is voor onder meer MS patienten ) maar wat al met die honderden doden van chauffeurs die volgestampt worden met neuroleptica, kalmeerpillen, antidepressiva,... die die moordenaars van psychiaters en huisartsen volop voorschrijven en pushen, want denk maar niet dat je nog normaal contact hebt met de realiteit als je die brol slikt.
Niemand kan zeggen wanneer er geen xtc was dit geen ongeval niet zou zijn gebeurd.
( roekeloos... ) maar nu concluderen al de Roemenen buiten omwille van dat feit is al te gek...
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:05   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard "het lef"

[quote=jodewa;3293984]Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.

Dit zijn waarschijnlijk 2 mislukte macho's. Ze hebben géén lef: ze zijn LAF en beschuldigen elkaar aan het stuur gezeten te hebben. Ze verdienen tenminste 5X5 jaar zonder strafvermindering. Ook allerlei dommeriken die beweren dat drugs "onschuldig" zijn, moeten op hun nummer gezet worden.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:09   #11
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Het hadden uw vrouw en drie kinderen kunnen zijn :
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 maart 2008 om 21:09.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:09   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Dit zijn waarschijnlijk 2 mislukte macho's. Ze hebben géén lef: ze zijn LAF en beschuldigen elkaar aan het stuur gezeten te hebben. Ze verdienen tenminste 5X5 jaar zonder strafvermindering. Ook allerlei dommeriken die beweren dat drugs "onschuldig" zijn, moeten op hun nummer gezet worden.
U vergist zich als u zegt "ze". De passagier is niet verantwoordelijk voor het ongeval.

Verschaeve
Oud 9 maart 2008, 21:13   #13
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit zijn waarschijnlijk 2 mislukte macho's. Ze hebben géén lef: ze zijn LAF en beschuldigen elkaar aan het stuur gezeten te hebben. Ze verdienen tenminste 5X5 jaar zonder strafvermindering.
Ik zie niet in hoe je met drugs achter het stuur kruipen als een "ongeluk" kan catalogeren. Wie dat doet weet dat hij zeer grote risico's creëert. Dit is dus op zijn minst vrijwillige doodslag, maar voor mij mag het moord worden, met de auto als wapen. Vier maal 20 jaar dus.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 maart 2008 om 21:13.
Oud 9 maart 2008, 21:15   #14
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
De passagier is niet verantwoordelijk voor het ongeval.
Op zijn minst medeplichtig aan vrijwillige doodslag, én aan het verhelen ervan (is hij de dader gaan aangeven? neen, dus).
Oud 9 maart 2008, 21:18   #15
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
(...)Vier maal 20 jaar dus.
vergeet dat maar
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:19   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe je met drugs achter het stuur kruipen als een "ongeluk" kan catalogeren. Wie dat doet weet dat hij zeer grote risico's creëert. Dit is dus op zijn minst vrijwillige doodslag, maar voor mij mag het moord worden, met de auto als wapen. Vier maal 20 jaar dus.

Als die man achter het stuur gezegd heeft, kom, ik rijd die vier mensen dood, dan is het moord.

Ik betwijfel ofdat er een procureur rond loopt in Belgie die dat kan bewijzen.

Wat er wel gaat gebeuren is dat dit voorkomt bij de politierechtbank waar een gefrustreerde rechter hen beide zal veroordelen terwijl er duidelijk èèn persoon onschuldig is.

Het beroepshof en of hogere rechtbanken zwieren dat vonnis vervolgens in de vuilbak en de hele zaak is voorbij.

Uiteraard krijgen beide mannen een fikse schadevergoeding voor de tijd dat ze hebben binnengezeten.

Verschaeve
Oud 9 maart 2008, 21:22   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zijn minst medeplichtig aan vrijwillige doodslag, én aan het verhelen ervan (is hij de dader gaan aangeven? neen, dus).
Medeplichtig? Hoe ziet u dat?

En men kan niet eens de dader aanwijzen als die mannen bij hun verhaaltje blijven. Wie wil u dan aanklagen voor "verhelen".

Men is niet medeplichtig omdat de chauffeur van de wagen waar u inzit de wet overtreed.

Verschaeve
Oud 9 maart 2008, 21:23   #18
born2bewild
Banneling

Standaard

misschien ook in ineens eens uitpluizen hoe die gastjes aan een 4x4 geraakt zijn
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:24   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
misschien ook in ineens eens uitpluizen hoe die gastjes aan een 4x4 geraakt zijn
Leasing zeker.

Verschaeve
Oud 9 maart 2008, 21:25   #20
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Men is niet medeplichtig omdat de chauffeur van de wagen waar u inzit de wet overtreed.
Er is een misdaad gepleegd en een rechtstreekse getuige, een mede-actor eigenlijk, heeft geen aangifte gedaan. Dat is verheling.

Bovendien is er nog zoiets als de plicht tot bijstand aan personen in nood. Die mannen zijn niet uitgestapt om de slachtoffers van hun "ongeluk" te helpen.

Ik bedoel maar: als je wil zijn er wegen genoeg om ze zwaar te pakken. Men moet alleen willen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be