![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.
Ik heb ook twee dochters van 11 jaar en zou niet weten hoe ik die nachtmerrie zou te boven komen, moest ik in hun schoenen staan. Het ergste is dat het nog maar eens crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden die denken dat alles in belgië toegestaan is. Schandalig crapuul dat onder invloed reed en nog het lef heeft om tegenstrijdige verklaringen af te leggen over wie reed en verantwoordelijk is. Alsof het nog niet erg genoeg is worden de slachtoffers nog eens beledigd in het gezicht!! Spijtig genoeg lopen ze binnen enkele dagen weer rond alsof er niets gebeurt is, dankzij onze lakse overheid. Ze kunnen dan weer mensen lastig vallen voor geld op de straten. En dit alles wordt perfect getolereerd door onze politiekers. Letherme open your eyes en stop met zeveren over uw eigen gezondheid. Neem uw verantwoordelijkheid en smijt al dat krapuul buiten. Liever vandaag dan morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, als je de maximum 5 jaar vergelijkt met vier mensenlevens, dat maakt een jaar en een paar maanden per leven.
Daar kan je het bijna niet meer voor laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Dat ze onder invloed reden, is een verzwarend feit en daarom mogen ze effectief 10 jaar opgesloten worden per slachtoffer, 40 jaar totaal dus. Maar uiteraard eerst goed met de matrak aangepakt worden in het politiebureau(vooral omdat het Belgisch gerecht zo soft is).
Laatst gewijzigd door longhorn : 9 maart 2008 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik denk dat voor onvrijwillige doodslag de maximum 5 jaar is. Verzwarende feiten gaan niet op bij onvrijwillige doodslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2008 om 20:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hopelijk 5 jaar per slachtoffer, en niet samenvallend maar opvolgend? En onder invloed rijden is geen verzwarend feit? Je zegt dus dat de strafmaat hetzelfde is met of zonder XTC? Vreemd gerecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 9 maart 2008 om 20:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het is ziek om dit spijtig voorval ( 3 onschuldige kleine kinderen ) opnieuw politiek uit te buiten om racisme aan te zwengelen en haat te zaaien.
Ok wat xct ( wat trouwens een geneesmiddel is voor onder meer MS patienten ) maar wat al met die honderden doden van chauffeurs die volgestampt worden met neuroleptica, kalmeerpillen, antidepressiva,... die die moordenaars van psychiaters en huisartsen volop voorschrijven en pushen, want denk maar niet dat je nog normaal contact hebt met de realiteit als je die brol slikt. Niemand kan zeggen wanneer er geen xtc was dit geen ongeval niet zou zijn gebeurd. ( roekeloos... ) maar nu concluderen al de Roemenen buiten omwille van dat feit is al te gek... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=jodewa;3293984]Ik leef mee met de getroffen familie's van die verongelukte mensen.
Ik heb ook twee dochters van 11 jaar en zou niet weten hoe ik die nachtmerrie zou te boven komen, moest ik in hun schoenen staan. Het ergste is dat het nog maar eens crapuleuze roemeense soort is uit die oostbloklanden die denken dat alles in belgië toegestaan is. Schandalig crapuul dat onder invloed reed en nog het lef heeft om tegenstrijdige verklaringen af te leggen over wie reed en verantwoordelijk is. Dit zijn waarschijnlijk 2 mislukte macho's. Ze hebben géén lef: ze zijn LAF en beschuldigen elkaar aan het stuur gezeten te hebben. Ze verdienen tenminste 5X5 jaar zonder strafvermindering. Ook allerlei dommeriken die beweren dat drugs "onschuldig" zijn, moeten op hun nummer gezet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Het hadden uw vrouw en drie kinderen kunnen zijn :
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 maart 2008 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik zie niet in hoe je met drugs achter het stuur kruipen als een "ongeluk" kan catalogeren. Wie dat doet weet dat hij zeer grote risico's creëert. Dit is dus op zijn minst vrijwillige doodslag, maar voor mij mag het moord worden, met de auto als wapen. Vier maal 20 jaar dus.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 maart 2008 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Als die man achter het stuur gezegd heeft, kom, ik rijd die vier mensen dood, dan is het moord. Ik betwijfel ofdat er een procureur rond loopt in Belgie die dat kan bewijzen. Wat er wel gaat gebeuren is dat dit voorkomt bij de politierechtbank waar een gefrustreerde rechter hen beide zal veroordelen terwijl er duidelijk èèn persoon onschuldig is. Het beroepshof en of hogere rechtbanken zwieren dat vonnis vervolgens in de vuilbak en de hele zaak is voorbij. Uiteraard krijgen beide mannen een fikse schadevergoeding voor de tijd dat ze hebben binnengezeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
En men kan niet eens de dader aanwijzen als die mannen bij hun verhaaltje blijven. Wie wil u dan aanklagen voor "verhelen". Men is niet medeplichtig omdat de chauffeur van de wagen waar u inzit de wet overtreed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() misschien ook in ineens eens uitpluizen hoe die gastjes aan een 4x4 geraakt zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Leasing zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovendien is er nog zoiets als de plicht tot bijstand aan personen in nood. Die mannen zijn niet uitgestapt om de slachtoffers van hun "ongeluk" te helpen. Ik bedoel maar: als je wil zijn er wegen genoeg om ze zwaar te pakken. Men moet alleen willen. |
|
![]() |
![]() |