![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dieren martelen voor kijkcijfers
Onder deze titel las ik vrijdag in de Metro de opinie van een lezer. Kan je ook lezen op http://www.hbvl.be/nieuwsxtra/lezers...ode=L080325010 "Dat dieren gemarteld worden is niets nieuw. Nu is er zelfs een nieuwe trend: dieren martelen voor tv-programma's. Dat VTM en 2BE er niets mee inzitten om dieren te martelen voor kijkcijfers is nu wel duidelijk. Dat hebben zo overduidelijk gemaakt door een hond te laten neer knuppelen in "Toast Kannibaal" en vissen levend te laten fileren in "Lost in Tokyo". Dat de programmamakers het in eigen land niet mogen doen door onze wetgeving houdt ze duidelijk niet tegen. Als het hier niet mag, doen ze het toch gewoon in een ander land waar het wel mag. Minister Bourgeois heeft GAIA alvast laten weten dat waar men ook een tv-programma opneemt, men zich moet houden aan de Belgische wetgeving. Nu ben ik alvast benieuwd of ze dan ook gestraft gaan worden. Ik betwijfel het." Is dit waar? Ik bekijk die programma's niet en vind het ongelooflijk dat deze beelden getoond werden. En dat er amper reactie op komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden ze zich eigenlijk moeten houden aan de Belgische wetgeving in een ander land? Die is daar toch helemaal niet van toepassing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil ook weten of de kijkers daar op reageren. Te meer daar dit programma's zijn die in prime-time worden uitgezonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan de redactie van die programma's altijd een e-mail sturen om het te vragen. Ik denk trouwens niet dat die schrijfster in HBVL zomaar dat verhaal uit haar duim heeft gezogen. Er zijn hier op dit forum indertijd ook topics geopend naar aanleiding van die dieren die in tv shows werden afgemaakt.
Laatst gewijzigd door Savatage : 30 maart 2008 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dieren slachten om op te eten is normaal. Dat men in andere landen andere culturele of wettelijke gebruiken hebben ivm het slachten is een feit of gaat men dit ook al censureren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Deze programma's zijn toch geen documentaires over de culturele of wettelijke gebruiken in andere landen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er nog topics over bestonden, maar ben niet zeker. Je kan via google zoeken op deze site op naar van die tv-programma's waarin geweld wordt gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo werkt dat in de Belgische democratie, ook als de Belgische wetten niet van toepassing zijn wordt u gestraft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Het is toch perfect mogelijk dat de Belgische wet niet toelaat dat je hier een programma uitzendt waarin opzettelijk in een ander land iets is gedaan dat hier niet mag?
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, als men niet wil dat andere culturen / godsdiensten zich te veel bij ons gaan moeien met onze gebruiken / gewoonten / zeden, moeten wij ons ook niet te veel opdringen in die zogenaamd andere landen. Consequentie, heet zoiets ! Ik zie niet in waarom men zulke beelden hier in België niet mag uitzenden, of wil men de waarheid volledig verdoezelen / niet in beeld brengen. By the way, ik heb in China ook mensen zaken met dieren zien doen die te gruwelijk zijn in onze ogen, maar om al die mensen nu te brandmerken als 'dierenbeulen', dat is een wel heel 'europacentristische' houding aannemen of een eenzijdige 'westerse' visie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() mensen er is altijd een verschil tss de zich zowieso afspelende realiteit filmen en deze in scene zetten met als doel ze te kunnen filmen
in het eerste geval veroorzaakt men zelf geen leed - integendeel klaagt men het leed vaak net aan door het in beeld te brengen en gaia doet dit bovendien ( terecht ) zelf ook in het tweede geval doet men zelf mee aan dergelijke gebruiken louter om comerciele redenen als het over het in beeld brengen vd zich reeds afspelende realiteit gaat geef ik vtm gelijk - in het tweede geval niet - dan moeten ze maar wat meer geld gebruiken om trucage te gebruiken - geld dat ze toch genoeg hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2008 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit programma een documentaire? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() idd welke noob kijkt er nu uberhaupt al naar vtm
![]() ps puberfilms zoals faces of death waarin wordt vastgelegd hoe mensen worden gemolt en gefolterd voor het entertainment vd kijker vind ik nog veel erger dan waar het hier over gaat alleen pubers of diegenen die in de pubertijd zijn blijven steken vinden het nodig om tegen hun vriendjes te kunnen zeggen hoe graaf ze dat wel vinden ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2008 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Als de gemiddelde vlaming vindt dat dat niet kan, dan zal hij wel stoppen met kijken naar programmas met dierenmishandeling. Blijkbaar hebben vlamingen er toch niet zo een probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() In zo'n programma worden de deelnemers getest om te zien hoever deze kunnen/willen gaan om te winnen. Dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de culinaire gewoontes van andere culturen is gewoon spek voor de bek van de kijker. Die wilt immers sensatie.
Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als er een dier voor de camera wordt geslacht - als het maar daadwerkelijk opgegeten wordt en men niet doet alsof ! Gelukkig hebben wij geen tv en hoef ik mij niet te laten martelen met hersendodende flutprogramma's. Ik lees liever een goed boek. Heb net "The Last Centurion" uit van John Ringo. Mega-goed boek. Helem�*�*�*�*l niet politiek-correct. Yum.