Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2008, 05:57   #1
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard ‘De jeugd is kapot’

Maar dan echt, letterlijk kapot. gebroken, beyond repair zelfs.

Gisterenavond had ik niks te doen en een vriend zei dat die tot 12 uur de auto had en vroeg of we niet wat wouden rondrijden. Ik dacht chill.
We gingen eerst naar een café waar we vroeger gingen in de beginjaren van het middelbaar en het was zo’n gezellig studentencafé met alleen maar vriendelijke mensen. Wanneer we binnen komen, komt er zo’n marginale neger op ons af die ooit een keer een vriend en vriendin om goeiedag te zeggen. Ik zag aan welk tafeltje hij zat: 4 wannabe gangsters, allemaal zo smal als iets, stoere jas, kap op en zo’n blik van ‘don’t mess with us’
De neger die bij ons stond gaf eerst een kus aan dat meisje en een hand aan die gast en daarna bleef hem stilstaan en keek mij aan. Ik keek terug en zei dan ’salu’ en stak mijn hand uit . Blijkbaar begreep hij eerst niet wat er gebeurde, maar gaf dan toch uiteindelijk een hand terug.

Het eerste dat hem hierna vraagt is”ebde gelle geen euro voor ons”? Hij had een pintje in zijn hand en ik vroeg me in mezelf af waarom hij dan geld vroeg. Ik zei toen nee, maar toch bleef hij maar aandringen en uiteindelijk hebben we hem dan gewoon genegeerd en is hij weg gestapt. Daarna gingen zijn 4 homies, natuurlijk niet weg zonder eerst 2 meisjes lastig te vallen die daar zonder gasten zaten en ze probeerden ze allebei mee te krijgen naar weet ik veel waar.

Na ons cafébezoek gingen we nog even langs de lokale kermis en een fuif checken in een vlaams stadje aan de rand van Brussel. Wij gaan daar elk jaar naartoe en de vorige jaren was dat echt een leuke, gezellige kermis. Er was daar wel één belachelijke marokanen bende die met 20 rondliepen en een air hadden van “laat ons gerust”. Het was elk jaar wel een opstootje met die mannen, maar omdat van die 20 gangsters ongeveer 18 dikke losers waren die de gemiddelde vrouw zelf in elkaar kan slaan vond iedereen het eerder grappig en trekte niemand zich er iets van aan.

Nu komen we aan. We hebben 3 meter gestapt en er is al direct een bende van 4 belgen die zich gekleed hebben als een ‘ganstah’(16 jaar, marrokaanse kleding en schoenen, pot gel in hun haar met een kap erover) en ons alle 4 me een farse blik op blijven aankijken, wij kijken terug en vragen ons af ’waarom?’ Ze bleven zelfs kijken toen we voorbij gelopen waren. Hierna deden we een tour rond de kermis en er viel ons 1 ding op. hier is niemand. We zagen 1 groepje normaal volk staan, voor de rest had je ofwel

a) marginale volwassenen
b) wannabe gangstas (deze groep was ongeveer 85% van alle mensen die op de kermis aanwezig waren)
Na een kleine wandeling gingen we het lunapark binnen en 10 seconden komen er 2 Marrokanen achter ons staan en bleven ons aankijken, ik begon mij af te vragen ofdat wij soms een papier op onze rug hebben kleven met daarop “De enige goede buitenlander is een dode buitelander”. Toen ik op men rug keek, plakte er echter niks op. Ook viel ons op dat buiten het 1e normale groepje alle meisjes zich gekleed hadden als een gemiddeld oost europees hoertje die alles wilt doen voor geld.

Logischerwijze dachten we dan ook “het normale volk zit wel op de fuif, die losers hebbe daar geen geld voor” en daar gingen we dan ook naartoe
Maar neen hoor, daar was het zowaar nog erger, ik ken vrij veel mensen in dat dorpje en normaal zie ik dezeelke jaar op die fuif, nu was ik misschien 2 of 3 bekende gezichten tegen gekomen. uiteindelijk bleek dan ook 80% van het aanwezige volk te beantwoorden aan het profiel van het marginale groepje dat 2 jaar geleden iedereen nog belachelijk vond.
Wat is er gebeurd? Waarom is dit opeens het nieuwe ideaalbeeld van de jeugd? Niet alleen de farse “immigranten”(ik zit expres de farse ervoor) maar ook de belgen willen zich zo gedragen.

Wat me ook opviel is dat er op langs de zijkant kinderen van 8-9 jaar samen met hun ouders bier stonden te drinken. Waarom doen ouders zo’n dingen? Heeft een 8 jarig kind behoefte aan een fuif bedoeld voor de 16+ jeugd? Is uitgaan trouwens niet verboden onder de 16 als er alcohol geconsumeerd wordt? En wat moet er van die mensen worden als ze op een heel beinvloedbare leeftijd geconfronteerd worden met een mentaliteit onder de jeugd waar fars doen cool is en er ‘gangstah’ uitzien the way to go is en vrouwen zich horen te kleden en gedragen als hoeren?

Ik stel dan ook voor dat we de probleemgevallen gewoon uitroeien. Ik vroeg achteraf trouwens waarom andere vrienden niet op de fuif waren. Hun antwoord was: “Gezien welk volk erzat?” en ik begreep het.

bron:www.theneworder.eu

Dit artikel geschreven door een anonimus vond ik wel heel duidelijk.De jeugd is naar de verdoemenis.Wat is hier de oorzaak van?Iemand enig idee?Zelf beschuldig ik de overheid hiervan,dit in samenwerking met de media die ons een fake reality voorspiegelt.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 06:55   #2
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Interessant.

2 dingen toch: bezondigt ge u op basis van uw eigen ervaring niet aan een onterechte veralgemening?

En is de reactie van uw vrienden (gezien welk volk er zat?) geen self-fulfilling prophecy? Als zij en soortgelijken wegblijven, is het dan niet logisch dat er na verloop van tijd alleen nog marginale ouders, hun bierdrinkende kinderen, Oost-Europese hoertjes en dontmesswithussers rondlopen?

PasT op! Ik begrijp wat ge zegt, even goed als gij ken ik het beeld van de lege kermis waar alleen maar marginalen lijken te dolen. Maar mogelijk zegt dat meer over de wegblijvers dan over de kermis- en fuifgangers, want ik vermoed toch dat de marginalen er vroeger ook al waren. Alleen vielen ze toen niet zo op omdat ze opgingen in de grote groep "normalen".
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 07:24   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

"Gezien welk volk er zat" is een zwakke laffe houding. Begrijpelijk uiteraard want ik ga er ook ni naar toe. Maar toch gebeurt het zo: al wat sterk is of sterk overkomt (in dit geval het laatste) "wint" uiteindelijk. Zo is dat.
Het kunnen niet altijd "toffe" StuBru mensen zijn die naar jeugdhuizen gaan en allerlei socio-dingen doen.
Het is inderdaad spijtig (hoewel ik niet dol ben op jeugdhuizen en StuBru). Maar wat doen we er aan? Noppes. Verantwoorde voorbeelden stellen pakt gewoon niet meer.
Zelfs, bij wijze van spreken (alhoewel...), moeten er pubers ingezet worden met een junkie-look drugpreventie campagnes verkopen...

PS: ik vind dat artikel niet terug op die site of haar forum. Niet dat ik u niet geloof, maar ik wil andere reacties ook eens lezen...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 24 maart 2008 om 07:40.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 08:08   #4
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht

PS: ik vind dat artikel niet terug op die site of haar forum. Niet dat ik u niet geloof, maar ik wil andere reacties ook eens lezen...
Laat maar, gevonden....
Oud 24 maart 2008, 09:34   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Dat type paljaskes dat daar beschreven wordt, kluchtzangers wannabe's, namaakgangsters enz...

Allemaal namaak en toch hebben de meeste mensen er schrik van in die mate zelfs dat er van de vroegere jaren niemand meer binnenkomt.

Die mensen van vroeger moeten nogal prullen geweest zijn dan, dat die schrik hebben van kartonnen gangsters.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 09:51   #6
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

het is wel een feit dat een mens zich op den duur een vreemde voelt in eigen land.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 09:55   #7
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat type paljaskes dat daar beschreven wordt, kluchtzangers wannabe's, namaakgangsters enz...

Allemaal namaak en toch hebben de meeste mensen er schrik van in die mate zelfs dat er van de vroegere jaren niemand meer binnenkomt.

Die mensen van vroeger moeten nogal prullen geweest zijn dan, dat die schrik hebben van kartonnen gangsters.
Zoals ik al zei. Perceptie. Daar draait het om want uiteindelijk doen die niet veel hoor. Is heel leuk om recht in hun gezicht te lachen...
Oud 24 maart 2008, 11:31   #8
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

Wat ik hier eigenlijk meer mee wil uitdragen is het feit dat de jeugd door naar de klote geholpen wordt naar het voorbeeld van de televisie met programma,s zoals mtv en dergelijke shit.Het voorbeeld van extreem waardeloos gedrag en dat gesponcert door de overheid.waar anders halen ze dat gedrag vandaan.En dan komt de hypocriete overheid met maatregelen om de jeugd nog meer te onderdrukken en te behandelen als grof vuil.Waar is het fatsoen van onze politieke leiders gebleven.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 11:38   #9
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Op dit forum tref je meer stoere jongens aan dan in het echte leven. Echte lafbekken ventileren hun ongegeneerde moslimhaat op een forum. Lekker veilig.

"De jeugd van tegenwoordig", zeiden ze dat al bij de Romeinen niet? Waarschijnlijk dacht de generatie van uw ouders hetzelfde over u.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 11:49   #10
Bhairav

Standaard

Die stoere kerels (van in het artikel) zijn eigelijk janetten.

Gouden kettingskes, nep bruin, nichterig haar, "diamantjes" in het oor...
Heeft NIKS met mannelijkheid te zien allemaal. Is gewoon een voortzetting van de vervrouwelijking van de samenleving...
Oud 24 maart 2008, 11:51   #11
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Zijn dat STOERE kerels??? Aaahahahahahahah .... wie heeft daar nu bang van??
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 11:53   #12
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Tja: als je je laat opzwepen door gasten die zeggen dat de jeugd niet deugd, dat alle bruinen gangsters zijn, en dat wie moderne kleren draagt als vrouw een hoer is... dan wordt je heel ongelukkig.
Godfried Bomans heeft ooit eens zijn angst voor Vlamingen verwoord:
"Alle Vlaamse kerels dragen een snor, om hun ontstoken gebit te verbergen achter stinkend speekselhaar".
Hij voelde zich hier in het woeste Vlaanderen konstant omringd door rare snuiters.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 11:53   #13
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Zijn dat STOERE kerels??? Aaahahahahahahah .... wie heeft daar nu bang van??
Alleen in groep kunnen ze "iets" doen.
Die linkse ziet er het ergst uit: heeft er in de eerste plaats geen kop voor. Toch word die aanvaard door hen omdat hij moeite doet dat hij erbij wilt horen.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 24 maart 2008 om 12:18.
Oud 24 maart 2008, 12:22   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht

Gisterenavond had ik niks te doen en een vriend zei dat die tot 12 uur de auto had en vroeg of we niet wat wouden rondrijden. Ik dacht chill.
We gingen eerst naar een café waar we vroeger gingen in de beginjaren van het middelbaar en het was zo’n gezellig studentencafé met alleen maar vriendelijke mensen. Wanneer we binnen komen, komt er zo’n marginale neger op ons af die ooit een keer een vriend en vriendin om goeiedag te zeggen. Ik zag aan welk tafeltje hij zat: 4 wannabe gangsters, allemaal zo smal als iets, stoere jas, kap op en zo’n blik van ‘don’t mess with us’
De neger die bij ons stond gaf eerst een kus aan dat meisje en een hand aan die gast en daarna bleef hem stilstaan en keek mij aan. Ik keek terug en zei dan ’salu’ en stak mijn hand uit . Blijkbaar begreep hij eerst niet wat er gebeurde, maar gaf dan toch uiteindelijk een hand terug.

Het eerste dat hem hierna vraagt is”ebde gelle geen euro voor ons”? Hij had een pintje in zijn hand en ik vroeg me in mezelf af waarom hij dan geld vroeg. Ik zei toen nee, maar toch bleef hij maar aandringen en uiteindelijk hebben we hem dan gewoon genegeerd en is hij weg gestapt. Daarna gingen zijn 4 homies, natuurlijk niet weg zonder eerst 2 meisjes lastig te vallen die daar zonder gasten zaten en ze probeerden ze allebei mee te krijgen naar weet ik veel waar.
Na ons cafébezoek gingen we nog even langs de lokale kermis en een fuif checken in een vlaams stadje aan de rand van Brussel. Wij gaan daar elk jaar naartoe en de vorige jaren was dat echt een leuke, gezellige kermis. Er was daar wel één belachelijke marokanen bende die met 20 rondliepen en een air hadden van “laat ons gerust”. Het was elk jaar wel een opstootje met die mannen, maar omdat van die 20 gangsters ongeveer 18 dikke losers waren die de gemiddelde vrouw zelf in elkaar kan slaan vond iedereen het eerder grappig en trekte niemand zich er iets van aan.

Nu komen we aan. We hebben 3 meter gestapt en er is al direct een bende van 4 belgen die zich gekleed hebben als een ‘ganstah’(16 jaar, marrokaanse kleding en schoenen, pot gel in hun haar met een kap erover) en ons alle 4 me een farse blik op blijven aankijken, wij kijken terug en vragen ons af ’waarom?’ Ze bleven zelfs kijken toen we voorbij gelopen waren. Hierna deden we een tour rond de kermis en er viel ons 1 ding op. hier is niemand. We zagen 1 groepje normaal volk staan, voor de rest had je ofwel

a) marginale volwassenen
b) wannabe gangstas (deze groep was ongeveer 85% van alle mensen die op de kermis aanwezig waren)
Na een kleine wandeling gingen we het lunapark binnen en 10 seconden komen er 2 Marrokanen achter ons staan en bleven ons aankijken, ik begon mij af te vragen ofdat wij soms een papier op onze rug hebben kleven met daarop “De enige goede buitenlander is een dode buitelander”. Toen ik op men rug keek, plakte er echter niks op. Ook viel ons op dat buiten het 1e normale groepje alle meisjes zich gekleed hadden als een gemiddeld oost europees hoertje die alles wilt doen voor geld.

Logischerwijze dachten we dan ook “het normale volk zit wel op de fuif, die losers hebbe daar geen geld voor” en daar gingen we dan ook naartoe
Maar neen hoor, daar was het zowaar nog erger, ik ken vrij veel mensen in dat dorpje en normaal zie ik dezeelke jaar op die fuif, nu was ik misschien 2 of 3 bekende gezichten tegen gekomen. uiteindelijk bleek dan ook 80% van het aanwezige volk te beantwoorden aan het profiel van het marginale groepje dat 2 jaar geleden iedereen nog belachelijk vond.
Wat is er gebeurd? Waarom is dit opeens het nieuwe ideaalbeeld van de jeugd? Niet alleen de farse “immigranten”(ik zit expres de farse ervoor) maar ook de belgen willen zich zo gedragen.

Wat me ook opviel is dat er op langs de zijkant kinderen van 8-9 jaar samen met hun ouders bier stonden te drinken. Waarom doen ouders zo’n dingen? Heeft een 8 jarig kind behoefte aan een fuif bedoeld voor de 16+ jeugd? Is uitgaan trouwens niet verboden onder de 16 als er alcohol geconsumeerd wordt? En wat moet er van die mensen worden als ze op een heel beinvloedbare leeftijd geconfronteerd worden met een mentaliteit onder de jeugd waar fars doen cool is en er ‘gangstah’ uitzien the way to go is en vrouwen zich horen te kleden en gedragen als hoeren?

Ik stel dan ook voor dat we de probleemgevallen gewoon uitroeien. Ik vroeg achteraf trouwens waarom andere vrienden niet op de fuif waren. Hun antwoord was: “Gezien welk volk erzat?” en ik begreep het.

bron:www.theneworder.eu

Dit artikel geschreven door een anonimus vond ik wel heel duidelijk.De jeugd is naar de verdoemenis.Wat is hier de oorzaak van?Iemand enig idee?Zelf beschuldig ik de overheid hiervan,dit in samenwerking met de media die ons een fake reality voorspiegelt.
Ik heb even de tijd genomen, enkele puur subjectieve termen in een kleurtje te zetten: er gebeurde niets, enkel een collectie van indrukken en daaruit dan de conclusie:

Citaat:
De jeugd is naar de verdoemenis.
Citaat:
Citaat:
Ik stel dan ook voor dat we de probleemgevallen gewoon uitroeien.
Man, waar ben je mee bezig?
indrukken , dus subjectief, en op basis daarvan de conclusie "uitroeien" Redenering van een ongeschoolde gepensionneerde... (gepensionneerde beroepsmilitair of gendarm?)Néé, d�*t is beledigend voor alle ernstige gepensionneerde beroepsmilitairen of gendarmen!)
Dat zou zelfs een Afgaan niet in zijn hoofd halen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 maart 2008 om 12:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:26   #15
Bhairav

Standaard

Arm klein Vlaanderen.
Als wat niet middelmatig genoeg is vormt een dreiging...
Oud 24 maart 2008, 12:28   #16
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Tja, de tijden veranderen he. Hoewel ik niet dezelfde veranderingen zie in de buurten waar ik uitga.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:29   #17
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, de tijden veranderen he. Hoewel ik niet dezelfde veranderingen zie in de buurten waar ik uitga.
Worden ze daar eerder rechts?
Oud 24 maart 2008, 12:31   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Worden ze daar eerder rechts?
Niet dat ik weet
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:36   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

is dit politics.be of senioren.net?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 12:41   #20
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
is dit politics.be of senioren.net?
oei, weetje dat dan niet meer, toch geen last van je geheugen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be