![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonet gehoord op het nieuws:
de zowat 30 punten van haar plan zijn wel goed, maar toch niet voldoende. Eén algemene maatregel: het roken is te bepalend als kanker-veroorzaker. Besluit van de spesialist: het verbod te roken in kaffees moet er absoluut komen. Gaan we luisteren naar meneer doktoor die het goed met ons meent? (afgezien daarvan: Onkeldings haar plan moet rekening houden met de Vlaamse kultuur en met de geest van de grondwet: preventie behoort tot de gemeenschappen. Afgezien van de komende meer-bevoegdheden van de deelstaten. Maar dat is nog een andere diskussie.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus in principe een verlies van ons cultureel erfgoed moest deze maatregel er komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daarbij ... ik heb al honderden pogingen ondernomen om te stoppen. Soms lukt dat voor een tijdje totdat ... ik op café zit met een goed biertje. De dag nadien vervloek ik mezelf dat ik er aan toegegeven heb (maar haast me toch achter een nieuw pakje sigaretten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Al die regelneverij. We kennen dat. Eerst het roken verbieden in cafés en daarna het drinken...
Nietwaar meneer doktoor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik ben voor het rookverbod , verleden week naar een begrafenis moeten gaan van mijn schoonbroer. Achteraf gingen we met de familie nog een tas koffie nuttigen in het volkshuis , ik werd er misselijk van de rook daar ,ik was dan ook met mijn kleinste van 6 jaar,en heb dan maar besloten het café te verlaten omwille de gezondheid van mijn kind te vrijwaren.
Er waren rokers die bijna letterlijk de rook in het gezicht van een kind blazen.... Daarom verbieden die kankerstokken , nu zijn wij moeten vluchten omdat andere overlast veroorzaken!
![]() Laatst gewijzigd door benji : 11 maart 2008 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ben voor een volledig verbod, behalve in de vrijheid van de eigen woning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Ik ben tegen welk verbod wat dan ook. Blijf gewoon buiten uit de cafés waar gerookt word, en laat de keuze aan de uitbaters verdorie.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar : je (kleine) kinderen blootstellen aan rook is kindermishandeling !
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() idd en NIET roken in het bijzijn van kleine kinderen ,of moeten wij onze koffie in dit geval dan maar buiten drinken?Omdat er enkele verslaafde hun sigaret voor niets of niemand willen laten?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verbiedverslaving zorgt voor eenheidsworst. Je zou in zo'n samenleving nog eerder sterven van saaiheid en de steeds terugkerende vraag in je hoofd 'mag ik dit wel' dan van passieve rook.
Ik ben ex-roker, ik heb kinderen, begrafenissen komen mij ook bekend voor, maar nog liever ga ik buiten als de rook me niet aanstaat dan weeraleens een vrijheid op te geven ook al is het in mijn nadeel in dit geval. Zeker in cafes. Je bent toch niet verplicht daar binnen te stappen. Openbare ruimtes daar kan ik inkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ga als roker buiten roken ,het is de roker die de giftige damp de lucht in blaast, en voor de overlast zorgt.En dus als wij na een begrafenis nog effe willen bijpraten als familie ,moeten we dat maar buiten doen als het ons niet aanstaat???Niet te geloven
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roken is slecht akkooord.
Maar; kanker lijkt vooral een gevolg van een verziekt millieu, de kwaliteit van de lucht en industrie is even verantwoordelijk voor kankers als roken, en dat lijkt men hier wat te vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, begrafenissen zijn wel een randgeval, want hoe 'vrij' ben je daar te zijn. Maar Kaffees...komaan. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 maart 2008 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() onnodige post
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 maart 2008 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De roker zorgt voor de problemen, maar de niet-roker kan maar ophoepelen als hij tegen de rook niet kan. De wereld op zijn kop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rokers hebben daar zo geen vraag naar. Dus beter niet rokers buiten. t' is logischer ook hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Schaf ineens de industrie ook af...die blazen dag en nacht kankerverwekkende shit in de lucht... Maar ocharme als ze is een avondje op café gaan ze ![]()
![]() |
![]() |