![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Islam in de toekomst een bedreiging voor het Westen? | |||
Absoluut |
![]() ![]() ![]() |
19 | 50,00% |
Ik denk het wel |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,63% |
Ik denk van niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,89% |
Helemaal geen sprake van |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,95% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Voor ons project 'moslimextremisme' hebben we een vraagje voor jullie.
Bedankt voor de deelname! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Gelieve uw mening te beargumenteren.Bedankt!
![]() Laatst gewijzigd door michiel1990 : 31 januari 2008 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Sorry, verkeerd antwoord!
Moet 'ik weet het niet' zijn, lijkt mij ook het gemakkelijkste antwoord ![]() De Isam als vijand omdat het zogezegd van plan is het Westen te veroveren en er een nieuw kalifaat op te richten, dat lijkt me nogal bij de haren getrokken. Maar ik ben ook niet blind voor de alsmaar stijgende invloed die de Islam heeft in ons leven, vooral omdat onze maatschappij er geen antwoord op heeft en vaak verkeerd reageert. Een sterke Westerse identiteit ontbreekt, en daar maken bepaalde stromingen binnen de Islam handig gebruik van. De stijgende polarisering tussen de twee beschavingen is mede in de hand gewerkt door de drang van het Westen een vijandbeeld te creëren. Het zijn voor mij twee beschavingen. Een perfexte mix of assimilatie is volgens mij volstrekt onmogelijk. M.a.w: een moslim die in het Westen komt wonen, moet sowieso een groot deel van zijn gebruiken, cultuur en vooral denkpatronen opgeven om hier te kunnen integreren. Dat gebeurt echter niet, omdat wij dat tot nu toe nooit hebben verplicht dankzij een links, anti-conseratief en politiek pijnlijk correct beleid. Daar hebben moslims heel handig gebruik van gemaakt. De inhaalbeweging die nu wordt gemaakt, is te laat en voedt enkel de polarisering. Laat iemand in je huis logeren en maak vanaf het begin duidelijk dat hij zijn voeten niet op tafel mag leggen. Doet hij dat toch, weet hij zeer goed dat hij de basisregels overtreedt. Zeg in het begin echter niets over voeten op tafel en zeg je na een tijd plots dat het niet meer mag, dat gaat je logé je verwijten dat je je houding tgv hem hebt veranderd en dat je aan zijn verworven rechten raakt.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgend artikel van Mark Steyn lijkt me alvast heel verhelderend:
“Government Renames Islamic Terrorism As ‘Anti-Islamic Activity’ To Woo Muslims.” Een ideologie, vermomd als religie, die als primair doel heeft "heel de wereld te onderwerpen tot iedereen zich aan Allah overgeeft" lijkt me weldegelijk een bedreiging voor de Westerse cultuur.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
zionistische propaganda circe je liedje is afgezaagd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De islaam is opzich geen bedreiging en is ook geen bedreiging en zal nooit een bedreiging vormen voor éénderwelke levensvorm op deze aarde, de islaam bestaat er voor mensen en niet tegen mensen !
Het gevoel van een bedreiging bestaat er enkel bij de mensen die bang zijn voor evolutie , waarbij hun positie afgezaagd en ouderwets wordt bij de nieuwe jonge generatie ! In het verleden was dat ook hetzelfde geval, bv in de vroege periode van mekka waarbij de leer van de islaam met een ijzerenhand aangepakt werd om de islaam in rook te smoren,. Men heeft ook allerlei zaken en manieren geprobeerd van geldverleiding ,boycot, vervolging ,marteling/folteringen, en tot laatste verbanning ! En hiermede wordt de eerste hoofdstuk gesloten van een lange een droevige periode van vervolging ,daarna kwam de tweede hoofdstuk met een brede oorlogvoering op politieke vlak, ook dit helaas werd afgesloten zonder succes ! Conclusie en eindberekening; De huidige grote vijanden van de vroegere korashieten werden zelfs tot deze (in hun vijnadige denkbeeld voor de islaam) geloof of zeg maar de islaam bekeerd ! Het probleem ook bij de huidige european ismede de vergelijking tussen de middeleeuwen en de huidige toestand met het geloof ! Waarbij de hoogbeklede ambtenaren ,rechterlijkemacht en heersende partij (in die tijd)het geloof als mijlpaal heeft bekleed (het geloof zelf heeft niets te maken met deze heersende hebzuchtige partij alleen wordt dit gebruikt door de kracht die europa in haar greep wil vatten) die allerlei trauma's heeft bezorgd waarbij hierna "de renaissance" heeft plaatsgevonden als antwoord op de dictatoriale repressie van heersende macht ! Echter na een tijd heeft deze kracht die europa in haar macht heeft gegrepen telkens terug gekomen in alle tijden met een andere kledij, de laatste was nog in de negentiende eeuw met als vrucht de twee wereld oorlogen ! Nu bestaat deze kracht onder de naam liberté, fraternité, egalité ! De kern van hebzuchtigheid en superioriteit bleef in alle tijden en het kledij werd met de tijd aangepast ! Zoals de vaticaan ooit zei; europa is zoals een steen in het wijwater, van buiten is ze nat, maar van binnen bleef het droog en hard ! Nu probeert deze kracht hetzelfde te doen om terug aan die macht te grijpen (de macht van het ijzerenhand) ,echter moet ik jullie teleurstellen dat het niet de islaam is maar wel degene die voor de vrijheid roepen maar tegelijk dezellfde trekjes trekken als hun voorbijgangers van dictators !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 februari 2008 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2008 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln, met de beste wil ter wereld.
Moet ik er nu van uitgaan dat de huidige islamitische landen GEËVOLUEERD zijn? Want dit is toch waar jij ons met je islambedoelingen wil naartoe leiden nietwaar? Pakistan? Iran? Maleisië? Het Mekka van Saoudi-ik-mag-niet-rijden-Arabia?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln voor het eerst twijfel ik aan je verstandelijke vermogens.
Leer de geschiedenis van de Islam, Mohammed werd pas oorlogsheer toen hij middelen had, de erfenis van zijn eerste vrouw! Zijn boodschap in Mekka was vredevol maar eenmaal krijgsheer kwam daar snel verandering in, ongelovigen waren gelijk aan de duivel die je verleidt, je had de keuze tussen bekeren of leven als slaaf! Over de geschiedenis van Europa, zoveel is duidelijk heb je geen jota begrepen! Circe haar argument is volslagen terecht, antwoord dus eens inplaats van uw ongelovelijk talent voor naast de kwestie antwoorden weer boven te halen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2008 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij het "gewone volk" was er m.i. op start geen haat. 30 Jaar geleden waren het slechts enkelingen die hier toekwamen, meestal als gastarbeider. Op dit ogenblik zijn er echter komplete wijken van steden in handen van islamieten en dringen ze hun levenswijze op aan de autochtone bevolking. Als je in de wijk waar je uw ganse leven woont, op enkele jaren tijd zelf de vreemdeling bent geworden, dan zijn er teveel allahtonen. Daar het fundametalisme met aanslagen van de laatste paar jaar en de criminaliteit van jeugdige allahtonen met bijhorende straffeloosheid bijgevoegd en je hoeft niet verder te zoeken.
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Lincolm, jouw schrijfsels hangen met haken en ogen aaneen en zijn onleesbaar door de vele schrijffouten. Je zou beter eens degelijk leren schrijven en denken in plaats van je te verliezen in verzinsels .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Helemaal geen sprake van.
De islam is zielig zwak (met een grote mond weliswaar) en wordt door onze macht zo weggeveegd indien daar op een gegeven ogenblik reden toe zou zijn. Laatst gewijzigd door Dycore : 1 februari 2008 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het moet niet altijd juist zijn hoor maar het is politiek en dus een programma en alles draait om die economische en politieke macht ![]() Laatst gewijzigd door Averroes : 2 februari 2008 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() beste forumleden,
De islam is geen bedreiging, niet voor de samenleving noch voor het westen. De islam is een heel mooie godsdienst, wat er wel misgegaan is zijn de Islamitische leiders van tegenwoordig. De sheria is absoluut verkeerd wordt absoluut verkeerd toegepast, maar de mensen geloven niet in de sheria of de huidige islam leiders maar geloven wel in de termen waar het over gaat in de islam en de profeet die het uitgelegd heeft alsook in god. Zoals ik in mijn andere posts zei ik ben moslim en heb zelfs veel joodse en christelijke vrienden. Het is perfect mogenlijk samen te leven maar helaas gebeuren dingen zoals terrorisme die totaal niks te maken hebben met de islam. Ze worden beschouwd als islamieten omdat ze van arabische afkomsten zijn en DAT IS VERKEERD. Iemand die de islam kent en gelezen heeft waarover dat het gaat weet evengoed of ik dat zulke dingen niet mogen in de islam. Het zijn eerder de nationaliteiten vb. Arabieren of Irakezen die het doen maar niet moslims. Hou daar alstublieft rekening mee. Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Vandaag in TIME magazine: 'Europe's Muslim Success Story'. Interessant artikel, echt de moeite waard.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |