Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 23:54   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Ook een beetje moe van al die onzin boetes? Voor 14 km te hard op een totaal verlaten weg? Of bij zogenaamde wegwerkzaamheden waar echter niets te zien is? Vind u ook dat de politie eens meer moet doen aan de criminaliteit ipv alleen maar te collecteren voor de schatkist? Er is een mogelijkheid om actie te voeren. Maar dat werkt alleen als we het allemaal doen.

Wat te doen (tip van een politieinspecteur):
Als je een bekeuring krijgt (\"beschikking\") dan kun je hiertegen in beroep gaan bij de officier van justitie. Het adres staat op de beschikking. Maak een copie van de beschikking en doe er een simpel briefje bij.
Bijvoorbeeld:

Aan de officier van justitie.....

Bijgaand een copie van uw beschikking.
Ik bestrijd de snelheid die op de beschikking is vermeld en vermoed dat de meetapparatuur niet in orde was. Ik ga dan ook tegen de beschikking in beroep. Ik verwacht dat u mij een foto van de overtreding stuurt en een kopie van het ijkrapport van de betrokken meetapparatuur, zoals dat op de dag van de overtreding geldig was.

Met vriendelijke groet ....
(naam, adres,geboortedatum)

De Officier is verplicht te bewijzen dat de apparatuur goed is en moet dus deze kopie toesturen. Als uit het ijkrapport blijkt dat de apparatuur over de ijkdatum heen is heb je geluk: de boete is sowieso niet geldig. Maar belangrijker: als iedereen zo protesteert, loopt het openbaar ministerie compleet vast. Ze kunnen de meer dan 7 miljoen bezwaarschriften bijlange niet verwerken.

Misschien dat men dan eindelijk eens besluit om deze onzinnige jacht op de gewone man te staken en de politie weer in te zetten voor echt belangrijk werk. Kunnen we misschien eindelijk eens weer veilig 's avonds over straat lopen. Of aangifte doen met het idee dat er kans is dat de zaak opgelost wordt. NB.: als je op deze manier in beroep gaat, dan hoef je voorlopig de bekeuring niet te betalen. Dat wordt in de brief die de officier je stuurt ook nog eens bevestigd.
Oud 16 maart 2004, 00:09   #2
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Detail: zijn dat geen gerechtskosten, ten laste van de betrokkene, indien blijkt dat het ding wel op tijd geijkt werd ?
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 08:56   #3
SB1234
Schepen

Standaard

Inderdaad Tarek, indien je voor de rechter ongelijk krijgt moet je de gerechtskosten betalen en is de boete sowieso hoger dan de minnelijke schikking die eerst voorgesteld is...

toch niet altijd een goed idee om te doen denk ik
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 11:39   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Inderdaad Tarek, indien je voor de rechter ongelijk krijgt moet je de gerechtskosten betalen en is de boete sowieso hoger dan de minnelijke schikking die eerst voorgesteld is...

toch niet altijd een goed idee om te doen denk ik
Dit is een recht dat je hebt, ik kan me niet voorstellen dat je daar gerechtskosten op moet betalen. En dan nog, over hoeveel spreken we? 40 euro? Het is ieder geval het proberen waard. Als iedereen van dit recht gebruik maakt kunnen we het openbaar ministerie doen vastlopen.
Oud 16 maart 2004, 12:25   #5
Calle
Parlementslid

Standaard

Ach zo.

Dus de wet overtreden moet strenger bestraft worden, BEHALVE als het iets in het verkeer is ?

Wat doe jij eigenlijk bij het VB ? Ik dacht dat die nog meer politie-controles wilden.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 12:31   #6
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

men moet wel het verschil kennen tussen zware overtredingen en criminaliteit of de futiliteiten waar niemand last van heeft. dat is louter om geld uit te mensen hun zakken te kloppen. de boetes zijn dan ook nog eens heel oneerlijk ten opzichte van de weinig verdienende arbeider die zijn zuur verdient geld soms vanwege een kleine onoplettendheid in rook ziet opgaan.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 12:46   #7
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ach zo.

Dus de wet overtreden moet strenger bestraft worden, BEHALVE als het iets in het verkeer is ?

Wat doe jij eigenlijk bij het VB ? Ik dacht dat die nog meer politie-controles wilden.
Natuurlijk moet de overtreder bestraft worden. Maar de nieuwe verkeerswet is enkel bedoeld om de schatkist te spijzen. Mocht men enige daadkracht aan de dag leggen in het bestrijden van criminaliteit het zou een goede zaak zijn. Daar pleiten wij voor bij het Vlaams Blok. Wij beschermen de kleine man, we plukken hem niet kaal.
Oud 16 maart 2004, 13:30   #8
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Geniaal plan, we blokkeren het gerecht, om daarna te gaan klagen dat ze geen tijd hebben om criminelen te pakken.

Achterlijke Blokkers.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 13:36   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en ik hoor net zeggen op de radio dat ze 'den dikken' hebben opgepakt.
en nu is die alweer vrij zie ik hier.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 13:38   #10
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en ik hoor net zeggen op de radio dat ze 'den dikken' hebben opgepakt.
en nu is die alweer vrij zie ik hier.
Elaba! Zweetsok!
Oud 16 maart 2004, 13:40   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

oei 't is nen anderen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 13:42   #12
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
oei 't is nen anderen.
Inderdeed, 't is de acteur Wim Opbroeck, in een van zijn vertolkingen in In De Gloria.
Oud 16 maart 2004, 13:51   #13
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Geniaal plan, we blokkeren het gerecht, om daarna te gaan klagen dat ze geen tijd hebben om criminelen te pakken.

Achterlijke Blokkers.
In plaats van een heksenjacht te ontketenen op de burger in de hoop snel de staatskassen te kunnen vullen, zou de overheid de politie de middelen (inclusief wetgeving) moeten geven om achter echte criminelen aan te gaan. T'is blijkbaar gemakkelijker om de verkeersovertreder te demoniseren tot crimineel, dan het politiek oncorrecte lef op te brengen om echte criminelen aan te pakken. Het spreekt vanzelf dat Minister van Sociale Drama's Anciaux liever niet een fiscale plundertocht organiseert bij bepaalde middens, want het zou wel eens als racisme kunnen geïnterpreteerd worden als blijkt dat een harde aanpak van echte criminaliteit vooral nodig is bij een niet-autochtone doelgroep die opvalt in de crimininaliteitsstatistieken.

T'is niet het gerecht die criminelen pakt, die bevoegdheid ligt bij de Politie.
Het gerecht berecht.
Achterlijke linkiewinkie.
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 13:56   #14
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Citaat:

Achterlijke Blokkers.
In plaats van een heksenjacht te ontketenen op de burger in de hoop snel de staatskassen te kunnen vullen, zou de overheid de politie de middelen (inclusief wetgeving) moeten geven om achter echte criminelen aan te gaan. T'is blijkbaar gemakkelijker om de verkeersovertreder te demoniseren tot crimineel, dan het politiek oncorrecte lef op te brengen om echte criminelen aan te pakken. Het spreekt vanzelf dat Minister van Sociale Drama's Anciaux liever niet een fiscale plundertocht organiseert bij bepaalde middens, want het zou wel eens als racisme kunnen geïnterpreteerd worden als blijkt dat een harde aanpak van echte criminaliteit vooral nodig is bij een niet-autochtone doelgroep die opvalt in de crimininaliteitsstatistieken.

Het gerecht berecht.
Helemaal akkoord, behalve dat van "achterlijke linkiewinkie", ik ben geen van de twee.

En het gerecht berecht criminelen inderdaad, maar ja, als het gerecht de handen vol heeft met een paar idioten die op kosten van de belastingbetaler het gerechtsapparaat willen blokkeren....
Oud 16 maart 2004, 14:00   #15
Olivier
Banneling

Standaard

Wacht maar eens tot uw kinderen ondersteboven worden gereden door een hardrijder die een zone 30 flauwekul vind

Hoe hoger, hoe beter. Belgie is nog altijd een zeer gevaarlijk land kwa verkeer. Mentaliteitswijzeging is noodzakelijk, en dat kan alleen door de mensen te pakken waar ze het voelen, de portomonee.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 14:24   #16
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het gerecht berecht.
Helemaal akkoord, behalve dat van "achterlijke linkiewinkie", ik ben geen van de twee.
Dat was dan ook niet op u gericht maar op die idioot die de politionele bevoegdheden bij het gerecht plaatst, en vervolgens de vorige forumganger uitscheldt voor overbelasting bij het 'gerecht'.

En het gerecht berecht criminelen inderdaad, maar ja, als het gerecht de handen vol heeft met een paar idioten die op kosten van de belastingbetaler het gerechtsapparaat willen blokkeren....
Dat zal dan enkel een probleem zijn voor de politierechtbanken en die houden zich NIET bezig met het berechten van wat wij onder de "klassieke " criminelen verstaan.
Oud 16 maart 2004, 14:26   #17
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Wacht maar eens tot uw kinderen ondersteboven worden gereden door een hardrijder die een zone 30 flauwekul vind

Hoe hoger, hoe beter. Belgie is nog altijd een zeer gevaarlijk land kwa verkeer. Mentaliteitswijzeging is noodzakelijk, en dat kan alleen door de mensen te pakken waar ze het voelen, de portomonee.

Alsof u zich altijd aan 30 per uur of 50 per uur houdt.
Maak dat een ander maar wijs.
Oud 16 maart 2004, 14:29   #18
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat was dan ook niet op u gericht maar op die idioot die de politionele bevoegdheden bij het gerecht plaatst, en vervolgens de vorige forumganger uitscheldt voor overbelasting bij het 'gerecht'.

ERRATUM... dat was u dus wel.
Tja makker, dat noemen ze een koekje van eigen deeg.

Dat zal dan enkel een probleem zijn voor de politierechtbanken en die houden zich NIET bezig met het berechten van wat wij onder de "klassieke " criminelen verstaan.
Oud 16 maart 2004, 15:45   #19
skippy
Burger

Standaard

1) de pro-justitia niet invullen en op de kas laten liggen. De politie is dan zo vriendelijk den wijkagent ( meestal één tegen zijn pensioen en met nen verroesten revolver) te sturen die alles voor je invult.

2) gewoon de overtreding betwisten en foto's, ijkrapporten en meterologische verslagen opvragen. Bij massale betwisting gaan ze niet anders kunnen dan seponeren om er vanaf te zijn.

3) Bij veroordeling zorgen dat je geen roerende of onroerende goederen hebt en een salaris onder het beslagrecht hebt, en niks hebben.

4) De bestuurder van de auto is bij overtreding een buitenlander, die dan
ook de feiten toegeeft en de boete op zich neemt. Hassan Abdullah, Rue Mouscron 101, Lille, France.

5) Zorg minstens voor 2 rijbewijzen, bij voorkeur een buitenlands.

skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 15:53   #20
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Zone 30 is een speeltuin of wat ? kinderen horen niet thuis op de straat, velen vergeten dat er wel auto op rijden.
de mentaliteit moet ook veranderen ook van de zogezegde zwakke weggebruiker.
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be