![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Ik heb deze brief met interesse gelezen. Vooral het feit dat ze de situatie van beide kanten bekijkt zonder te gaan bashen maakt het heel interessant. Het is zeldzaam om een dergelijk bericht in de Westerse pers te lezen en vult de berichtgeving over Tibet en de Olympische Spelen aan.
Ik heb de brief vanop www.geledraak.nl gepaste. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Doorheen de geschiedenis hebben de Tibetanen niet anders gedaan dan gevochten tegen hun bezetters. Ons Lulu heeft geen partijkaart hoor. ![]()
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 15 april 2008 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() inderdaad, gevochten tegen hun bezetters, na het ter hulp roepen van het Chinese leger ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 april 2008 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 april 2008 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- We werden vanuit China begeleid naar Tibet door een Chinese "gids". Uiteraard waren we niet vrij om te slapen, eten, drinken waar we dit verkozen. Het was duidelijk dat we ons geld moesten uitgeven bij de Han. Persoonlijk contact met de autochtonen werd "ontraad". - Na onze gids te zijn kwijtgespeeld op een druk marktje (ooops ![]() Vonden we een nonnenkloostertje die het aandurfden ons van wederwoord te dienen & ons zelf onderdak te bieden. De deur van onze kamer ging OP SLOT LANGS BUITEN. - De angst van de oorspronkelijke bevolking is zo immens, dat ze in het openbaar geen touristen durven aanspreken. Zelfs in het geheim durven ze niet te vertellen wat ze vinden over het Chinese regime. - Bedevaartroutes zijn omgedoopt tot vuilnisbelten. Tof, als je als pelgrim na elke stap op je buik moet gaan liggen. - Een foto van de Dalai Lama in een reisgids lokt zowat elke pelgrim in een straal van 100m. Zijn foto is nl. VERBODEN. Nu kan onze Lulu nog wel herinneren dat er bij haar op school over de broeders & zusters gepredikt werd als één grote harmonieuze familie; maar in de praktijk blijkt dit toch een sterk staaltje staatspropaganda te zijn.
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Een typisch eigen-volk-eerst reactie, vol minimalisering, vergoelijking en scheeftrekking van de feiten. Te negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Lulu toont aan hoe zowel het chinese regime (wat zij eerder zeer hard bekritiseerde)
als het westen en ook tibet sterk te bekritiseren vallen, sommige conservatieven wensen echter niet aan zelfkritiek te doen en geven enkel en alleen maar af op china. Wat me het meest van al typeerde uit mevrouw Wang haar schrijfsels is dat Tibet blijkbaar ook niet vrij van alle kritiek is. Ik snap niet hoedat vele anti-monarchen en anti-religieuzen evenals tal van progressieven de dalai lama plots op een gouden platform lichten: het gaat hier immers over een geestelijke leider die staat en kerk duidelijk niet gescheiden kan houden. Reden genoeg om kritisch te blijven kijken....
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap niet dat een vrouw die al 20j in Nederland woont;
politiek kritische boeken schrijft, NIET weet wat er gaande is in Tibet. ![]()
![]() |
#14 | |
|
![]() Als het Westen ook maar enigzins zijn verstand gebruikt, ondersteunt het China. China is de economische en militaire macht van het heden én de toekomst, en dé kans voor Europa om eindelijk van de economische en culturele wurggreep van de imperialistische yankees los te komen. Men moet in zo een geval zeker niet op een paar om aandacht schreeuwende separatistjes gaan letten. Dat zou enkel nefast zijn voor onze betrekkingen met de toekomstige wereldmacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik meen mij te herinneren dat zowel tessa vermeiren als tom lanoy er een column hadden over geschreven. Al geef ik toe dat dat niet direct de meest goede bronnen zijn. De strijd voor een onafhankelijk tibet wordt vaak echter wel aan boedhisme en de dalai lama gekoppeld. Terwijl Kerk en staat toch het best uit elkaar gehouden kunnen worden...
![]() |
#16 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat mevoruw Wang zich zeker en vast bewust is van de problematiek die in Tibet aanwezig is. Het chinese regime is geen democratisch en vrij regime en ook in Tibet ondervindt men hiervan de gevolgen. Wang laat ons echter ook kritisch kijken naar Tibet dat ook niet altijd evenveel propere handen heeft. De tibetaanse onafhankelijkheid kan mij gestolen worden. Veel belangrijker is dat men kritisch staat tov. het chinees regime. En dat chinezen en tibetanen samenwerken om dir regime democratisch te krijgen in plaats van het tegen elkaar op te nemen. Wang waarschuwt ervoor dat door de nationalistische 'free tibet trend' ervoor zorgt dat veel chinese intellectuelen die zich tegen het regime kanten nu plots het regime meer beginnen te verdedigen omwille van de eenzijdige kijk in de media op deze gehele situatie. En net deze kritiek op het chinese regime is van groot belang!
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Die chinese intellectuelen beginnen inderdaad massaal het regime te steunen, zelfs vanuit een onverwachte hoek, nl. Taiwan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om nationalistische redenen dan nog. Dus een massale beweging van Vlaamse intellectuelen ten voordele van de Vlaamse wooncode (door China gelijkgesteld met de bezetting van Tibet) kan op jouw goedkeuring rekenen, neem ik aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou ik iets moeten goedkeuren. Ik stel gewoon vast.
|
![]() |
![]() |