Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2009, 12:40   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Wat verwachten wij van een krant&media?

Moeten zij alles volgen tot aan het bot?

Moet een krant er alleen maar zijn voor het dagelijks nieuws?

Moeten zij alleen maar zorgen voor sensatie en oppervlakkig blijven?

Of

Wordt er ook verwacht dat zij dieper gaan in de behandelde titels?

Moeten zij over een juridische dienst & archief beschikken?

Moeten zij de politieke schandalen (corruptie) nauwer (blijven) volgen?

Zodanig dat zij ons meer kunnen vertellen en de stand van zaken brengen in de tijd van de gebrachte zaken?

Wat is de juiste manier van handelen die de burgers voldoende informeert en welke ook leerzaam kan zijn voor diegene die daarna verlangen?

Hoe moet de journalistiek van de 21 eeuw eruit zien?

Aanleiding tot deze vragen is het feit dat ik heb opgemerkt dat bij bepaalde interview de journalisten of de media in het algemeen die de vragen stellen soms hellemaal niet thuis zijn in het behandelde onderwerp.
Waarbij het interview en de antwoorden in het bijzonder van hun waarde verliezen.

Als voorbeeld de interview van de Blankenberse stalker waar niemand juist wist en nog steeds niet weet wat het openbaar domein allemaal inhoud.
Ook het feit dat er maar weinig volksvertegenwoordigers zijn die iets afweten van Administratief&Publiek recht terwijl dat zij zetelen voor het algemeen belang te behartigen het welk in dat expliciete recht is vertolkt.

En dat is dan spijtig voor de bevolking omdat dit publiek domein door een gebrek aan kennis ons vandaag ook wordt ontnomen&vervreemd&opgelicht terwijl dit volgens wet niet kan.
En dat weten onze politici maar al te best maar zolang niemand reageert doen zij rustig verder.

In Blankenberge zijn zij daardoor twee openbare parken kwijt.
Een aan een vriendje concessiehouder en het andere aan politiegebouwen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 14:09   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Leugens, meer verwacht ik er niet van.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 15:39   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leugens, meer verwacht ik er niet van.
Dat is inderdaad slecht.. nieuws
Oud 6 april 2009, 02:44   #4
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Onafhankelijk nieuws.

onafhankelijk = niet gekleurd door linkse of rechtse vooroordelen van de redactie of het management

nieuws = belangrijke zaken (geen Britney Spears aub), vooral uit binnenland (ik wil wel op de hoogte blijven van buitenlands nieuws, maar dat is eenvoudig via het Internet).
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 03:46   #5
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Dat in de geschreven pers niet meer dan een verduidelijking komt op de titel en niets meer vind ik normaal. Niet iedereen is microscopisch geïnteresseerd in wat er nu juist geschreven word. De massa wenst alleen het te begrijpen.

Anderzijds is de pers verplicht de juiste onbevooroordeelde feiten bekent te maken. Persvrijheid betekend niet, een eigen interpretatie van het gegeven.

De pers kan de mensen wat bijleren. De pers kan verduidelijken in zaken waar de meeste mensen al tevreden zijn met de tittel en wat uitleg. De pers kan de mensen opstoken of de werkelijkheid omzeilen.
Daarom vind ik: dat de pers wereld wijd zou moeten verplicht worden bij hun internet versie een verwijzende link te leggen naar een doorgrondelijk uitgebouwd verslag over het geen ze schijven voor het algemeen publiek. Een soort pers wikipedia, of in samenwerking met universiteiten. Al dan niet aangeboden met bijkomende vergoeding. Zodat gecontroleerd kan worden op de werkelijke waarden van het bericht.

Deze link zou voor wie geïnteresseerd is in de reden van en dit wenst te door gronden een bron van kennis zijn ( wetboek, officieel regels, Europa regelingen vakbond en economische toestanden enz.). Automatisch zou er dan door de pers een soort zelf controle bestaan voor wat ze schrijven voor Jan en alleman.

Politici zullen dan ook niet zo snel "nieuwtjes" uit kramen die nadien weer rechtgezet moeten worden. Op die manier verkrijg men een rechtlijnige correcter bericht op de gebeurtenissen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 04:12   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Je kan niemand meer vertrouwen. Zelfs je beste vrienden niet. Doe het dan ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 06:18   #7
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

geld verdienen en/of een bepaalde stroming goed verdedigen en propaganderen

een krant die een intellectuele culturele boodschap te bieden heeft is er toch niet
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 07:07   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Dat in de geschreven pers niet meer dan een verduidelijking komt op de titel en niets meer vind ik normaal. Niet iedereen is microscopisch geïnteresseerd in wat er nu juist geschreven word. De massa wenst alleen het te begrijpen.

Anderzijds is de pers verplicht de juiste onbevooroordeelde feiten bekent te maken. Persvrijheid betekend niet, een eigen interpretatie van het gegeven.

De pers kan de mensen wat bijleren. De pers kan verduidelijken in zaken waar de meeste mensen al tevreden zijn met de tittel en wat uitleg. De pers kan de mensen opstoken of de werkelijkheid omzeilen.
Daarom vind ik: dat de pers wereld wijd zou moeten verplicht worden bij hun internet versie een verwijzende link te leggen naar een doorgrondelijk uitgebouwd verslag over het geen ze schijven voor het algemeen publiek. Een soort pers wikipedia, of in samenwerking met universiteiten. Al dan niet aangeboden met bijkomende vergoeding. Zodat gecontroleerd kan worden op de werkelijke waarden van het bericht.

Deze link zou voor wie geïnteresseerd is in de reden van en dit wenst te door gronden een bron van kennis zijn ( wetboek, officieel regels, Europa regelingen vakbond en economische toestanden enz.). Automatisch zou er dan door de pers een soort zelf controle bestaan voor wat ze schrijven voor Jan en alleman.

Politici zullen dan ook niet zo snel "nieuwtjes" uit kramen die nadien weer rechtgezet moeten worden. Op die manier verkrijg men een rechtlijnige correcter bericht op de gebeurtenissen.

Hoe goed is de globalisering&bundelen van de media voor de vrijheid van de pers.

Vroeger waren er een groot aantal onafhankelijke kranten.
Diegene die tussen ons iets te vertellen had, kon zijn krant tussen de massa kiezen.

Paste het thema niet voor de hoofdredactie en politieke richtlijnen van een krant kon men gewoon naar een andere stappen.

Net zoals (vroeger)met politie en Rijkswacht.

Vandaag zijn praktisch alle kranten en soms ook tv stations gebundeld in een groep.
Wat maakt dat wanneer deze beslist heeft van over een bepaald thema niets meer te laten verschijnen het ook zo zal zijn.

En als men weet dat bepaalde Overheden (steden en gemeenten) vandaag heel wat opdrachten geven aan kranten.
Eveneens gaan samenwerken met bepaalde tv stations kan men zich de vraag stellen of dat de journalisten nog onafhankelijk kunnen schrijven over alles in hun eigen vrije keuze?

Iedereen weet hoe belangrijk alle inkomsten wel zijn!
(L’argent n’a pas d’odeur)

In deze heeft een verslaggever aan iemand van mijn vriendenkring duidelijk gemaakt dat de krant.. in zijn zaak daar niet meer ging over berichten.

Aangezien dat deze op de hoogte is van de uitgave van deze bepaalde Overheid van honderd duizenden euro’s, ingeschreven in de jaarrekening, kan men zich vragen stellen over de persvrijheid bij deze?
De contracten over publiciteit, spots, acties en opnames worden ook elk jaar stelselmatig vernieuwd, wat er op wijst dat de bepaalde Overheden voldoening krijgen.

Wat kan de burger als mogelijke “klokkenluider” hier tegen doen en waar moet hij naartoe met zijn verhaal als de pers in bepaalde gevallen liever niet wil luisteren?

PS
Het is duidelijk dat “Raspoutine” net zoals met de andere gebrachte onderwerpen op dit forum hier ook opnieuw bewijzen in bezit heeft.
Oud 7 april 2009, 08:14   #9
Vanguard1302
Banneling

Standaard

Opgeruimd staat netjes... Hoe meer mensen wegzappen du petit écran, hoe sneller zijn oogskes open zullen gaan voor de ware toedracht van het leven.

Ik wil objectiviteit die strookt met de waarheid. Spijtig genoeg vind ik dergelijk nieuws maar 1 keer om de drie maand in de bus, en da's wanneer het VB haar folderke verspreidt!!!
Vanguard1302 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 08:31   #10
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard1302 Bekijk bericht
Opgeruimd staat netjes... Hoe meer mensen wegzappen du petit écran, hoe sneller zijn oogskes open zullen gaan voor de ware toedracht van het leven.

Ik wil objectiviteit die strookt met de waarheid. Spijtig genoeg vind ik dergelijk nieuws maar 1 keer om de drie maand in de bus, en da's wanneer het VB haar folderke verspreidt!!!
Dat is juist, ik heb het ook al gelezen en het helpt de waarheid.
Maar als het VB zou willen kunnen zij nog veel verder gaan, dit indien dat zij net zoals Obama deze wereld willen veranderen.

Dankwoord aan het gemeenteraadslid van het VB van Blankenberge die samen deze van Dwars als enige mijn vriend de Blankenbergse "stalker.." hebben geholpen.

Zij weten dat deze voorzitter van een sportclub alleen maar "gesjoemel" tostanden op tafel heeft gesmeten en daarvoor op 21.04.09 in alle débiliteit zal voor worden veroordeeld tot een gevangennisstraf dat kan gaan tot twee jaar + boetes.

Dit terwijl dat de man alleen maar de waarheid op mail heeft gezet.

Net zoals test-aankoop die haar klanten de raad heeft gegeven van mails te sturen naar de kamerleden, zou vandaag iedereen dat moeten doen die met een klacht of bezwaar zit.

Citatie test aankoop: <<zij worden daarvoor betaald>

Zoontje Schiltz was not amused! 300 mails op één dag.
In Blankenberge waren dat er 123 in vier jaar - 2-3 per maand dus.
Oud 7 april 2009, 08:39   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

The lunatic is in the hall
The lunatics are in my hall
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more

Pink Floyd - Brain Damage
Oud 7 april 2009, 09:03   #12
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
The lunatic is in the hall
The lunatics are in my hall
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more

Pink Floyd - Brain Damage

lunatic - brain damage ???

Kun jij in de huidige omstandigheden de ambtenaren & verzekeren dat zij morgen nog hun uitgesteld loon (pensioen) zullen krijgen?

Oud 7 april 2009, 09:15   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

Kun jij in de huidige omstandigheden de ambtenaren & verzekeren dat zij morgen nog hun uitgesteld loon (pensioen) zullen krijgen?

Wat heeft dat er nu mee te zien? Tuurlijk niet, maar wiens schuld is dat?

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 april 2009 om 09:15.
Oud 7 april 2009, 09:34   #14
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat er nu mee te zien? Tuurlijk niet, maar wiens schuld is dat?
Is het niet juist dat, dat wij hier op dit forum allemaal brengen in diverse onderwerpen?

Zonder dat zij te maken hebben met lunatic and brain damage.

Welke inbreng geeft het dit te posten?
Oud 7 april 2009, 09:55   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet juist dat, dat wij hier op dit forum allemaal brengen in diverse onderwerpen?

Zonder dat zij te maken hebben met lunatic and brain damage.

Welke inbreng geeft het dit te posten?
Ik vrees dat ik even niet kan volgen. Met dat tekstje bedoelde ik toch de kranten (en bij uitbreiding de andere media) vol staan met foto's van allerlei goeroe's die menen te weten wat goed is voor onze samenleving. Politici, VB's... die zijn de lunatics he. Dag in dag uit spuien ze met ernstige gezichten kilometers tekst zonder inhoud, rommel, leugens, American Dream-shows...

Ik heb al langer alle abonnementen opgezegd, heb geen TV en zet amper de radio nog op, en als ik die opzet meestal Classic21. 'k Word er meteen te kwaad van. Dan ga ik op zoek naar andere bronnen, andere dan de Vlaamse kranten.

Die media zijn niet ernstig meer.
Oud 7 april 2009, 10:18   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik even niet kan volgen. Met dat tekstje bedoelde ik toch de kranten (en bij uitbreiding de andere media) vol staan met foto's van allerlei goeroe's die menen te weten wat goed is voor onze samenleving. Politici, VB's... die zijn de lunatics he. Dag in dag uit spuien ze met ernstige gezichten kilometers tekst zonder inhoud, rommel, leugens, American Dream-shows...

Ik heb al langer alle abonnementen opgezegd, heb geen TV en zet amper de radio nog op, en als ik die opzet meestal Classic21. 'k Word er meteen te kwaad van. Dan ga ik op zoek naar andere bronnen, andere dan de Vlaamse kranten.

Och, hoe harder ze gesubsidieerd zijn, hoeveel temeer hebben ze de plicht om de (geheime) boodschap van hun geldschieter te verkondigen. Alhoewel geen krant, met de vrt op kop.
De enige manier, om hier min of meer nuchter bij te blijven, en U niet teveel te laten brainwashen, is van zoveel mogelijk bronnen te raadplegen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 10:22   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Evenmin als ik kan verzekeren dat zij voor hun vooruitlopend pensioen (loon) niet zullen moeten werken
Oud 7 april 2009, 10:31   #18
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nu dat je het ganse een richting hebt gegeven ben ik mee.
Oud 7 april 2009, 10:32   #19
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Evenmin als ik kan verzekeren dat zij voor hun vooruitlopend pensioen (loon) niet zullen moeten werken
Misschien gaan de 67 nog eindigen op 70 of wie weet tot aan de ...
Oud 7 april 2009, 10:35   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien gaan de 67 nog eindigen op 70 of wie weet tot aan de ...
Ja, iemand zal de uitgestelde lonen moeten betalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be