![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Voor vele van onze bejaarden is het verblijf in een rustoord een dure aangelegenheid. Bedragen van 1250 euro per maand en per persoon zijn courant. Blijkbaar is de overheid niet in staat om deze factuur betaalbaar te houden, ook niet voor die mensen, die hun hele leven gewerkt hebben en bijdragen betaald hebben. Integendeel, voor velen zal het pensioen veel te klein zijn. Dikwijls moeten ze een beroep doen op hun kinderen, sommige op het OCMW om tussen te komen in de verblijfsfacturen.
In plaats van dankbaarheid te betonen tegenover die generatie, die voor een belangrijk deel van onze huidige welvaart heeft gezorgd, en ervoor te zorgen dat hun verblijf betaalbaar is, gaan op vele plaatsen de prijzen nog omhoog. De overheid bespaard waar er minst tegenwind komt. Deze bevolkingsgroep zal niet op straat komen betogen om winkelramen te vernielen en auto's in brand te steken! Recent blijkt zich een nieuw fenomeen voor te doen in de migratie. Onder het mom van familiehereniging komen nu ook oudere vreemdelingen naar ons land. Na een korte tijd komen ze in een rustoord terecht. Dikwijls worden de maandelijkse rekeningen door de familie niet meer betaald, zogenaamd omwille van de "ontwrichting van de familiale relatie". Deze mensen, die nooit enige bijdrage geleverd hebben tot het systeem van sociale zekerheid, leven hier dan op kosten van de gemeenschap. Waar is men in dit land toch mee bezig? Is het niet de hoogste tijd dat er een beleid komt waarbij er in eerste instantie voor het welzijn van de Vlaming gezorgd wordt? Is dat immers niet het meest belangrijke? Het Vlaams Blok verbindt er zich toe.
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Ben ik de enige die hier iets niet volledig verstaat?
Volgens uw redenering moeten de Vlamingen die zich al jaar in jaar uit kapot gewerkt hebben nog eens financieel gebukt gaan onder de kosten voor rusthuizen. De overheid kan dit niet meer betalen. Maar ondertussen is er een nieuw fenomeen, waarbij allochtone bejaarden en masse naar hier versluisd worden en op onze kap gratis verzorgd worden? Volgens u betreft het hier duidelijk een nieuwe tendens, dus het een kan nog niet het gevolg van het ander zijn. Ik vrees dat u uw volgende lastercampagne iets minder doorzichtig zal moeten opzetten. Of misschien moet u wat meer nuance aan boord leggen?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bert, dit is reeds oud nieuws hoor.
In december van verleden jaar hing de Antwerpse OCMW dit aan de alarmbel omdat ze geconfronteerd werden met méér dan ACHT aanvragen per WEEK. Over welke "doorzichtige lastercampagne" heeft U het hier?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als het echt nieuws is dan kan je de verloedering van de Vlaamse bejaardenzorg hier niet aan verbinden. Dat is iets wat echter wel gedaan werd. Ik noem dit dus een lastercampagne omdat de "feiten" vrij geïnterpreteerd worden en zomaar te grabbel gegooid worden.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel: Een "oud moedertje" dat hier al 80 jaar leeft moet rondkomen met een pensioentje waarmee ze nauwelijks kolen kan kopen in de winter, maar daar kan geen 25€ bij, de staatskas zou springen! 3huizen verder wonen er immigranten met een stel kinderen en steeds één "in de maak", die daarbij aan nog meer "gezinshereniging" doet en via stempelgeld, steun allerhande en kindergeld misschien 2000€ opraapt op kosten van diezelfde schatkist - en waarvan de enige bijdrage is dat ze hier ooit zijn binnengeraakt in ons lieve landje? Is dat normaal volgens jou? En voor de x-keer: ik heb het niet over migranten die hier al jaren zijn ingeburgerd, ook belastingen betalen enz. En beweren dat die genoeg centen opleveren voor de kosten die door de anderen worden veroorzaakt zal toch wel niemand durven beweren zeker! Indien je daar enkel Vlaamsblok-gepraat in zie, dan zijn we weer uitgepraat - of toch niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat kinderen moeten bijdragen al naargelang hun eigen+partner inkomen indien hun ouders het rusthuis niet zelf kunnen bekostigen is toch een WETTELIJKE verplichting? Dat geïmporteerde ouders - die - in tegenstelling tot de hierboven vermelde bejaarden - zelfs nooit iets hebben bijgedragen aan onze sociale zekerheid dan wèl volledig op OCMW kosten worden opgevangen, is m.i. een schrijnend misbruik van onze instellingen. hoezo vrij geïnterpreteerde feiten die te grabbel worden gegooid? ik begrijp echt niet wat uw gedachtengang is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de manier waarop u het probleem aankaartte, die is minder agressief en insinuerend.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ooo, zeg dat dan ineens hé
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Bert schreef:
Citaat:
![]() |