![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() publieke ongehoorzaamheid werkt dus toch!
de burgemeester van kortrijk heeft bekend gemaakt automobilisten die in een zone 30 maximum 50km/h rijden niet meer te vervolgen ik heb 2 verklaringen gehoord: 1. er is onvoldoende signalisatie aangebracht waardoor men de automobilisten toch niet kan verbaliseren. 2. 'n TV interview met de kortrijkse burgemeester gezien, deze was van mening dat gezien niemand zich aan de zone 30 regels houd deze wet ingaat tegen de wil van het volk, en daardoor ook niet legitiem is. ( zeer juist, heer burgemeester.) fantastisch, Automobilisten, verenigt u! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Triestig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() update: het was de commisaris.
triestig? daty de automobilisten terug iets sneller mogen rijden dan de voetgangers of wat? aha |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Als je in kortrijk op café genoeg volk kan overtuigen om mee te zuipen mag je er binnenkort misschien ook zat achter het stuur kruipen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel een stad de 30 km per uur opleggen is niet logisch, de fietsers steken u rechts voor bij en dat mag ook niet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() tja, als kortrijkzaan moet ik zeggen, we zijn nu een maal cowboys hé.
We zijn al te oud om nog te veranderen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() grootste zever die ik sinds dagen op de radio hoorde. Mensen volgen de regels/wet niet, dus probeert de politie ze niet langer af te dingen.
Ja, hallo Jan! ga daarmee naar den oorlog... 't Gedrag inzake alcoholgebruik en gordel dragen in wagen, is vooral door strikte controles veranderd. Hoe kan je anders nieuwe wetten/regels invoeren? nog los van het feit dat de politie uit te voeren heeft, niet beslissen, daarvoor kiezen en betalen we in België bij mijn weten nog steeds politie. En die gast komt dat ff doodleuk vertellen op de nationale radio? ![]()
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geef een gelijkaardig voorbeeld. Er is ergens een eigendom die privaat is, een doorgangsweggetje bv. Er staat ergens een bordje verscholen achter een boom dat aanduidt dat het privaat domein is, niemand kan dat echter zien en de weg ziet er gewoon als een doodnormale doorgangsweg uit. Hoe zorg je er voor dat niemand buiten de eigenaar nog die weg neemt? Door het beboeten van al die onwetenden die er toch doorrijden of door het aanbrengen van een duidelijker bord en eventueel een slagboom? Is het nu misschien wat duidelijker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() dienen maffe politie-(clown)-chef van Kortrijk zou beter ne keer zijn "werk" doen waarvoor hij betaald is, als hij er eens zou voor zorgen dat er op één dag zo'n stuk of duizend hardleerse kortrijkzaanse dikkenekken met nen té zware voet die zich niet aan de wet willen houden den bon opvlogen zouden de rest van de cowboys hunnen zware voet wel rap in toom houden, want ne westvlaming zijn hart klopt nog altijd het hardst in zijne portemonnee !
![]()
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() groeten, De kortrijkzaanze dikkenek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik woon gelukkig in een gemeente waar er wel een goed beleid wordt gevoerd terzake (nochtans ook van CD&V signatuur zoals in Kortrijk). Er zijn maar enkele 30 km/hr zones die duidelijk nodig/verantwoord zijn, en met wegversmallingen, middenbermen, plateaus, enz die de snelheid sowieso remmen. En tiens, de meeste chauffeurs houden zich eraan ??!
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al het andere is dikke zever. Een bord plaatsen op een weg waar men 100 kan rijden, en men plaatst een bord van 30, is regelrechte diefstal. Dit heeft niets te zien met VEILIGHEID, alleen met de kassa te doen rinkelen. Veiligheid moet eerst en vooral komen uit de infrastruktuur. GEEN voetgangers op de openbare weg, maar op het voetpad.MAAAAAAAAAAAAr, men legt geen voetpaden meer aan in de nieuwe verkavelingen! En waarom??? Wel omdat men verplicht is om hetgeen er gebruikt wordt als bebouwd EVENVEEL groen aan te leggen. De gemakkelijkste oplossing, en goedkoopste, is zelfs GEEN voetpaden meer aan te leggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Indien hij dat niet doet moet hij maar opstappen, hij is een commisaris onwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() een beetje ongduldig geweest.
deze post mag dus verwijderd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben er niet echt onlangs geweest, maar een half jaar geleden was dat gebied alleszins niet echt aangepast als 30-zone. Op die bordjes na dan. B. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Had hij even nagedacht, dan had hij zijn regel toegepast en dit niet naar buiten gebracht. Geen kat die er iets over gezegd ging hebben. Vermoed dat er meerdere commisarisen die regel toepassen, maar die zijn dan blijkbaar zo slim om dat binnenshuis te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat was een ministriële omzendbrief maw beslissing van een verkozene des volks ipv een simpele ambtenaar, waarin hij de procureurs vroeg (scheiding der machten, dus enkel suggestie) om er de laagste prioriteit aan te geven. Omzendbrieven zijn soort wetten, ministers hebben vanuit wet die macht gekregen om het beleid te sturen. Dat hoofdcommissarisen mogen kiezen welke regels zij wel of niet doen naleven heb ik in wetboeken nog niet kunnen lezen. Let wel, lokale/federale politie hoeft er geen rekening mee te houden want die omzendbrief was niet aan hun gericht, maw wie gepakt wordt met softdrugs op zak zal die mogen afgeven en krijgt waarschijnlijk een boete van oom agent. Betaal je die boete niet, dan mag je het gaan vertellen bij dhr procureur, die zoals ik hierboven al zei enkel de suggestie kreeg... Afhankelijk van de regio waarin je woont, kan die je nog altijd een straf geven (Limburg en grote steden, veel kans op seponering; W-Vlaanderen: andere koek) Daarentegen mag blijkbaar iedereen in een zone 30 te Kortrijk 40 tot 50 km/u rijden zonder enige kans op vervolging. Dat er geen enkel leesbaar verkeersbord in Kortrijk zou hangen, sorry, maar dat betwijfel ik. Indien het toch verkeersboetes zijn beetje een andere kwestie, maar punt blijft dat die commissaris z'n boekje te buiten gaat. Toegegeven, op het terrein gebeuren dat soort "door de vingers zien"-dingen wel vaker, maar dan komt er niemand het verdedigen op radio 1.
![]() |