![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij kon het zelf niet meer zingen, dat deed Jan Keizer dus voor hem:
De lage landen Toen ik een kind was dacht ik: Later ga ik zwerven Ik trek de wereld in Alleen met een gitaar Ik speel in achterbuurten En op boerenerven Ik zing mijn kostje elke dag Wel bij elkaar Maar het ging anders Ook al ben ik wel gaan zingen En al ben ik dan ook Vaak op reis gegaan Je maakt wel plannen Maar je kunt het lot niet dwingen Ik ben gebleven En dat heeft me goed gedaan De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen Die Ruysdael luchten De Rijn, de Schelde Het Vlaamse pintje Of een haring op de brug En als ik af en toe een eventjes wil vluchten Dan wil ik meestal toch ook heel snel weer terug Toen ik bekend werd zei men Jij moet gauw dit land uit Je moet het ijzer smeden Want nu is het heet Man, als je hier blijft Kan je later haast geen kant uit En het is over jongen Voordat je het weet Waarom niet Engeland Amerika of Frankrijk Als je daar scoort Zal heel de wereld openstaan Denk aan de centen, knul Want centen zijn belangrijk Maar ‘k ben gebleven En dat heeft me goed gedaan De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen De zilte stranden De Vlaamse tongval De Friese Wadden Of de grote Sinkse Foor Met al die dingen heb ik toch de sterkste banden Die zijn me lief, die snij ik dus ook nimmer door De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Al ben ik nog zo vaak, naar weet ik waar gegaan De lage landen De lage landen, de lage landen, zijn de grond van mijn bestaan, de grond van mijn bestaan De lage landen, de lage landen, waar de wind altijd vrij spel heeft Steeds kwam ik terug, om wat men daar niet en hier wel heeft
|