Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2008, 17:10   #1
Banneling

Standaard Moslims : dwangneuroten?

Citaat:
Dwangmatige tijdverspilling

Hélène Bleyers 11 april 2008

Enig idee hoe het komt dat moslims zo weinig produktief zijn ?
Een paar voorbeelden.

Echte moslims hebben het niet makkelijk. Om volleerd en volwaardig moslim te zijn moet je namelijk veel tijd besteden aan het geloof.
Het begint al met de Salah - klinkt als gebed - verplicht vijf keer per dag, op vaststaande tijdstippen (voor zonsopgang, noen, namiddag, vroege avond en nacht).
Je kunt niet zomaar aan het gebed beginnen zoals een doorsnee christen. Er bestaan veel strikte voorwaarden, bijvoorbeeld ten aanzien van reinheid. Het lichaam, de kleding en de plaats waar het gebed wordt verricht, dienen schoon te zijn. Voor het gebed moet je je ritueel wassen - de woedoe - en ook daaraan zijn strikte voorwaarden verbonden. Heb je de woedoe gedaan en laat je een wind, moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Andere zaken die een woedoe ongeldig maken zijn: naar de wc gaan, overgeven, flauwvallen, alle seksuele handelingen, een diepe slaap en het eten van kamelenvlees.
Voor de woedoe een aantal opzeggingen,

en dan kan je beginnen:
Handen drie keer wassen, ervoor zorgend dat geen enkel deel droog blijft
De mond drie keer spoelen met de rechterhand
De neus drie keer wassen door water uit de rechterhand op te snuiven en uit te snuiten via de linkerhand (altijd handig als je later coke-snuiver wordt). Het snuiven dient overdreven te gebeuren, behalve tijdens het vasten. Er mocht wellicht water via de neusholte binnenkomen.
Daarna het gezicht driemaal van het ene oor tot het andere wassen, vervolgens van het voorhoofd tot aan de kin en erop letten dat geen enkel deel droog blijft.
Daarna de onderarmen driemaal wassen, de rechterarm eerst tot en met de ellebogen. Ook hier mag niets droog blijven.
Nu het hoofd een keer wrijven: eerst de vingers natmaken en daarmee over het hoofd strijken, helemaal naar achteren tot de nek en weer terug naar het voorhoofd.
Dan met de nog natte wijsvingertoppen langs de oren, een keer.
Met de duim achter de oren wassen, van boven naar beneden.
Uiteindelijk de voeten driemaal wassen. De rechtervoet eerst, tot en met de enkels. Vooral goed tussen de tenen reinigen.
Daarna de smeekbede waarna het bekende staan, buigen, knielen en billen heffen. Alles in een voorgeschreven volgorde.
Je mag alleen bidden of in een groep. Als men in een groep de Salah verricht, treedt één persoon op als imam, d.w.z. "hij (of zij) die leidt, voorgaat". Indien men het gebed alleen verricht of als men imam is, wordt een 'sutrah' aanbevolen. Een object 3 el of 69 cm tussen de biddende persoon en de anderen. Heeft te maken met het afweren van de duivel.
Ik word al moe als ik er aan denk.

Maar daar ben je nog geen ware moslim mee.
Je moet namelijk nog voldoen aan de andere vier zuilen van de Islam. Bekend zijn de Geloofsbelijdenis, het geven van Aalmoezen, pelgrimstocht naar Mekka en het jaarlijks vasten tijdens de Ramadan.
De vastentijd is dermate ingrijpend dat gedurende een maand de gehele islamitische maatschappij op halve kracht draait. Wanneer de Ramadan in de zomer valt, daalt de productiviteit nog verder. Ook in Nederland hebben werkgevers in die periode last van verzuimende en lamlendige moslims. Het menselijk lichaam is namelijk ingesteld op homeostase: een natuurlijk evenwicht. Het omgooien van dag- en nachtritme en het verstoren van een normaal eetpatroon is erg ongezond. Gek dat zo'n alwetende daar geen kennis van heeft.

En dan ben je er nóg niet. Want op je schouders schijn je engelen mee te dragen. Engelen die de daden van de mens noteren. Gedurende het hele leven, noteert de Engel aan de rechter kant de goede daden voor +10 punten, de engel aan de linker kant noteert de slechte daden voor - 1 punt. Meedoen aan het vrijdaggebed levert 17 keer zoveel punten op als in je eentje de Salat doen. Ramadan levert ook punten op*. Vrouwen vangen minder omdat ze gedurende die maand een aantal dagen 'onrein' zijn. Dat maken ze weer goed door koekjes voor de buurvrouw te bakken, want koekjes geven is ook een goede daad dus kassa.
Uit de verhouding +10 en -1 zou volgens de Islam moeten blijken dat Barmhartige God het goede in verhouding veel meer beloont dan Hij het kwade bestraft. Het slechte nieuws is dat er verdomd veel punten verzameld moeten worden. Zoveel dat op internet tips gegeven worden om in één keer 10.000 Hasanat (punten) te krijgen. Die Hasanat tellen overigens niet als je niet gelooft. Dan ga ja alsnog naar de hel. Een moslim die wel gelooft maar weinig Hasanat heeft, door bijv. slechte dingen te doen (gokken,alcohol drinken), zal ook naar de hel gaan. Maar tijdelijk: nadat hij is uitgeboet zal hij toch naar het paradijs gaan.

De volgende taak voor de echte moslim is het uitdragen en verspreiden van het geloof - actief dan wel passief.
Dit kost zoveel tijd dat een (volwaardige) baan geen optie is. Moslims in de gevarenzone - zoals Mohammed B. - hebben vaak geen baan.

Waarom zoveel tijd en moeite ?
In dit indoctrinerend geloof wordt o.a. verteld dat Allah jouw moment van sterven bepaalt en dat er op de Dag des Oordeels een boek zal zijn van alles wat men gedurende het leven heeft gedaan.
Het geloof telt vele ge- en verboden die op voorgeschreven manier uitgevoerd moeten worden (want anders krijg je geen punten en ga je naar de hel). En dat is eigenlijk het enige waar moslims echt bang voor zijn.
Het resultaat is dat de 'echte' moslim hierdoor voldoet aan de westerse beschrijving van het ziektebeeld dwangneurose: Psychische angststoornis met steeds terugkerende dwang-gedachten (= obsessies) of dwang-handelingen (= compulsies), zoals handen wassen (= 'smet-vrees'), alles willen controleren en bidden.
Wanneer niet aan de drang wordt toegegeven, voelt de patiënt zich onzeker, onbehaaglijk, onrustig, angstig en/of onbevredigd. Hierdoor kan de patiënt -ook als die dat wil- zijn dwang-neurose niet bedwingen. Dwang-neurosen gaan vaak samen met angst en depressie en kunnen jarenlang blijven bestaan.
Dit kan overgaan in OCS (obsessief-compulsieve aandoening) : Psychische aandoening die wordt gekenmerkt door een relatief starre, onaangepaste reactie op sociale gebeurtenissen, zónder dat de patiënt zich daarvan bewust is. De patiënt vindt meestal dat hij/zij zich correct gedraagt. Het contact met de werkelijkheid is verder niet verstoord. het onaangepaste gedrag leidt echter vaak tot ernstige problemen in de privé- en werksfeer. Als de patiënt het probleem zelf onderkent (meestal uit frustratie) of er door anderen op gewezen wordt (meestal vanwege de last die zij er van hebben) krijgen anderen of de omstandigheden meestal de schuld.

Behandeling: psychotherapie en anti-depressiva.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=5901
Voeg daar nog de depressieve neigingen toe ten gevolge van een vitamine D gebrek door de hoofddoek, en het wordt duidelijk waarom de islamitische wereld nog steeds op een middeleeuws ritme draait.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:19   #2
Gargamel
Banneling

Standaard

Je zal maar mo zijn,is het niet beter dat ze gemeenschappelijk zelfmoord plegen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:22   #3
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is heel goed dat mensen zich bezighouden met de islam, zo gaat de culturele en intellectuele uitwisseling tussen moslims en andersdenkenden groter en groter worden.

Citaat:
Het begint al met de Salah - klinkt als gebed - verplicht vijf keer per dag, op vaststaande tijdstippen (voor zonsopgang, noen, namiddag, vroege avond en nacht).
Je kunt niet zomaar aan het gebed beginnen zoals een doorsnee christen. Er bestaan veel strikte voorwaarden, bijvoorbeeld ten aanzien van reinheid. Het lichaam, de kleding en de plaats waar het gebed wordt verricht, dienen schoon te zijn. Voor het gebed moet je je ritueel wassen - de woedoe - en ook daaraan zijn strikte voorwaarden verbonden. Heb je de woedoe gedaan en laat je een wind, moet je weer helemaal opnieuw beginnen. Andere zaken die een woedoe ongeldig maken zijn: naar de wc gaan, overgeven, flauwvallen, alle seksuele handelingen, een diepe slaap en het eten van kamelenvlees.
Voor de woedoe een aantal opzeggingen,

... bla bla bla
Elk gebed met al die voorwaarden en alles duurt maar maximum 10 minuutjes hoor.

De rest gewoon dikke zever en dat is alles.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 17:24   #4
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Je zal maar mo zijn,is het niet beter dat ze gemeenschappelijk zelfmoord plegen
Dat mag niet volgens de islam.

Zo iets laten we voor mensen die zonder doel leven
Oud 11 april 2008, 18:07   #5
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En dan ben je er nóg niet. Want op je schouders schijn je engelen mee te dragen. Engelen die de daden van de mens noteren. Gedurende het hele leven, noteert de Engel aan de rechter kant de goede daden voor +10 punten, de engel aan de linker kant noteert de slechte daden voor - 1 punt. Meedoen aan het vrijdaggebed levert 17 keer zoveel punten op als in je eentje de Salat doen. Ramadan levert ook punten op*. Vrouwen vangen minder omdat ze gedurende die maand een aantal dagen 'onrein' zijn. Dat maken ze weer goed door koekjes voor de buurvrouw te bakken, want koekjes geven is ook een goede daad dus kassa.
God aanzien als de observator in een panopticon is niet iets dat enkel bij moslims voorkomt.

Sta me toe een stukje uit Händel's Jephtha te citeren:

And can I think the great Jehovah sleeps,
Like Chemosh and such fabled deities?
Ah no; Heav'n heard my thoughts, and wrote them down;
It must be so. 'Tis this that racks my brain,
And pours into my breast a thousand pangs
That lash me into madness. Horrid thought!
Oud 11 april 2008, 18:23   #6
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
God aanzien als de observator in een panopticon is niet iets dat enkel bij moslims voorkomt.

Sta me toe een stukje uit Händel's Jephtha te citeren:

And can I think the great Jehovah sleeps,
Like Chemosh and such fabled deities?
Ah no; Heav'n heard my thoughts, and wrote them down;
It must be so. 'Tis this that racks my brain,
And pours into my breast a thousand pangs
That lash me into madness. Horrid thought!
nee nee meneer
zo iets besta ni in islam
Oud 11 april 2008, 18:31   #7
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
nee nee meneer
zo iets besta ni in islam
Wordt dan niet gelooft dat Allah over de mogelijkheid beschikt om de daden en gedachten van alle mensen te overzien en dit ook doet?
Oud 11 april 2008, 18:40   #8
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

alle mensen (er zijn wel uitzonderingen) hebben volledig vrijheid om hun weg te kiezen .. niet zomaar, maar ze hebben het verstand gekregen waarmee ze kunnen nadenken en onderscheid maken.
Oud 11 april 2008, 18:49   #9
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
alle mensen (er zijn wel uitzonderingen) hebben volledig vrijheid om hun weg te kiezen .. niet zomaar, maar ze hebben het verstand gekregen waarmee ze kunnen nadenken en onderscheid maken.
Maar ik zei toch overzien, niet sturen. Het gaat mij om de vraag of Allah kennis kan nemen van de daden en gedachten van mensen.
Oud 12 april 2008, 08:11   #10
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

netslet
bedankt voor de vraag
maar ik denk dat je het woord 'Allah' niet begrijpt of misschien weet je gewoon niet wat het inhoudt

ik ga ervanuit da je engels beheerst, daarom verwijs ik u naar deze simpele uitleg over 'Allah':

http://www.readingislam.com/servlet/...am%2FDIELayout

Laatst gewijzigd door Averroes : 12 april 2008 om 08:14.
Oud 12 april 2008, 08:41   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Maar ik zei toch overzien, niet sturen. Het gaat mij om de vraag of Allah kennis kan nemen van de daden en gedachten van mensen.
dat is een moeilijke vraag voor Averroes denk ik.

Nochtans een doodsimpele voor Europeanen die doorgaans christelijk werden opgevoed met een "alziend en alwetend" wezen achter hun rug.

Maar ik denk dat averroes wel gelijk heeft dat Allah zoiets "niet doet": mensen uit Saoudi die ginds (in GEZELSCHAP VAN MEDEMOSLIMS) zich voorbeeldig gedragen, worden zowaar omgetuned in zwaarzuipende hoerenlopers eens ze een voet op westerse bodem hebben gezet. volgens hen zal Allah dus niet zover kunnen kijken, ofwel is de kritische blik van hun medegelovigen zwaarder te dragen?

Wel leuk dat de schrijver het over "ECHTE moslims" heeft.
Zijn we ineens van het "alle" moslims, 'extreme" moslims of 'gematigde moslims' verlost.

Echte moslims zijn échte moslims. En neen die drinken geen Jupiler;

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 10:16   #12
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Gelieve jouw redelijk bewustzijn te respecteren want jij overdrijft te veel.
Oud 12 april 2008, 13:46   #13
FDM
Banneling

Standaard

een laag iq en een dominante koran zijn een gevaarlijke mix

Oud 13 april 2008, 13:46   #14
Winterhamer
Banneling

Standaard

als jullie moslims het aan het juiste eind hebben ben ik benieuwd waarom islamitische landen de meest rotste, corrupte, armste domste en analfabetische landen van de wereld zijn

elk ander land raast jullie langs op elk gebied denkbaar.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:18   #15
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is een moeilijke vraag voor Averroes denk ik.

je had hem toch in je negeerlijstje staan?

Mijn mening en hij heeft 100% gelijk je overdrijft te veel.
Oud 13 april 2008, 14:21   #16
undiscovered
Gouverneur

Standaard

btw: ik vind het juist goed dat ik 5 maal mijn gebeden verricht. waar ik innerlijke rust tref. ik vind het juist goed dat ik schoon ben doormiddel mij 3 keer per dag te wassen.

topickstarter je word depressief alleen als je het leest, haha typisch zo een geval die liever eerst dingen roept dan het eerst probeert.

maar goed jou mening.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 13 april 2008 om 14:22.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 14:23   #17
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
als jullie moslims het aan het juiste eind hebben ben ik benieuwd waarom islamitische landen de meest rotste, corrupte, armste domste en analfabetische landen van de wereld zijn

elk ander land raast jullie langs op elk gebied denkbaar.

Ja hoor vandaar dat de Islam blijft groeien.

kijk wat meer achter de schermen zou ik zeggen.

je kakelt net als een kip zonder kop.
Oud 13 april 2008, 14:24   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
je had hem toch in je negeerlijstje staan?

Mijn mening en hij heeft 100% gelijk je overdrijft te veel.
Averroes? nee hoor!

JOU heb ik in de negeerlijst staan, maar soms piep ik toch eens.

Over wassen:

ik was me dagelijks TWEEMAAL helemaal, mèt zeep! daar kan geen neussnuiverij en afspoelen tot aan de ellebogen aan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 april 2008, 14:58   #19
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Averroes? nee hoor!
leugenaar zie onderstaande QUOTE wat je hebt gezegt tegen hem in een andere topick.

Citaat:
gut gut, en wat beschouw jij als "hun land"??? India, noordafrika, midden oosten, indonesie, liefst héél Europa, noord amerika, zuid amerika, och ik zou afrika nohg vergeten

al die landen hebben ze allemaal "weggejaagd" zeker?

ik ga je op negeren zetten wat tegen zulke onzin kan ik niet meer tegen. Dream on!
Citaat:
JOU heb ik in de negeerlijst staan, maar soms piep ik toch eens.

Over wassen:

ik was me dagelijks TWEEMAAL helemaal, mèt zeep! daar kan geen neussnuiverij en afspoelen tot aan de ellebogen aan!
stop dan met dat gepiep van je. dan moet je niet staan loeren als je iemand op negeerlijst hebt staan.

gussie gussie droog jij je ook 2 keer per dag?

dan is er geen probleem met mensen die zich meerendeels wassen per dag om hun gebed te verrichten. ik moedig het alleen maar aan.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 13 april 2008 om 15:01.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 15:02   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gussie gussie droog jij je ook 2 keer per dag?

yeps! en ik was me zelfs verder dan tot aan mijn enkel en mijn ellebogen... straf hé... mijn oksels en zo, om over andere intieme delen maar niet te spreken: die was ik zelfs zonder dat ik sex heb GEHAD (het is nadien hé dat jullie dat moeten wassen..... lekker zeg!)

Laatst gewijzigd door circe : 13 april 2008 om 15:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be