Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 21:23   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Toen de N-VA haar zinkende sloepje aan de lekke modderschuit van de CD&V aanhaakte, moest ze reeds heel wat water in de slappe wijn gieten.

De onafhankelijkheidseis mocht reeds zwaar getemperd worden in het Belgicistisch CD&V-discours.
De splitsing van B-H-V werd toegezegd als strijdpunt doch enkel met de mond: in de praktijk wil de loodgieter Jean-Luc Dehaene er zijn schouders niet onderzetten in zijn eigenste Vilvoorde.
Het schoppen tegen koninklijke schenen zal ook minderen in fervente royalistische CD&V middens, zo mag ik althans verhopen.

En de laatste (zet)pil die de N-VA in de reet geschoven krijgt: hun anti-cordondroom werd als een zeepbel vlot doorprikt door Yves Leterme (hoor op Radio I deze namiddag.)

Ik stuur dus eventjes mijn poppenkastje bij:
  • Niet:
    CD&VN-VA

Zelfs niet:

Maar:
    CD&V

• N-VA
Oud 8 maart 2004, 21:44   #2
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik zou geen voorbarige conclusies trekken

Dat laatste - over het cordon - is zelfs een positieve invloed, maar dit geheel terzijde. (De N-VA heeft thans altijd beweert tegen het 'cordon' an sich te zijn, wat nog niet wil/wou zeggen dat ze daarom met het Blok zouden willen regeren - indien dat al mogelijk zou zijn. Deze nuance kunnen/willen de meesten niet inzien.)
Oud 8 maart 2004, 22:37   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Ik zou geen voorbarige conclusies trekken

Dat laatste - over het cordon - is zelfs een positieve invloed, maar dit geheel terzijde. (De N-VA heeft thans altijd beweert tegen het 'cordon' an sich te zijn, wat nog niet wil/wou zeggen dat ze daarom met het Blok zouden willen regeren - indien dat al mogelijk zou zijn. Deze nuance kunnen/willen de meesten niet inzien.)
Die nuance mag je me eens nader uitleggen.
Of bedoelt N-VA:"We zijn tegen het cordon, zolang een ander het doorbreekt."?

Voor jij conclusies trekt: deze evoluties (opslokking en neutralisering van N-VA en haar standpunten) zijn het beste wat CD&V sinds decennia in mijn ogen verwezenlijkte.
Oud 8 maart 2004, 22:38   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het 'laatste' is zelfs positief, op het eerste geen commentaar, en voor de rest geen conclusies trekken.

Maar 'we' komen mee aan de macht, en daar draait het uiteindelijk om.

Dat 'we' naar ons onafhankelijk Vlaanderen mogen fluiten is maar een detail.

Nochtans behoorde dat toch de mogelijkheden als het cordon sanitaire niet met het woord werd afgekeurd maar ook met de daad werd omgeworpen.

We zullen het dus met de belgicisten van Sparit en de VLD moeten rooien na de 13de juni.

Nog één verkiezingsronde te gaan dus voor de bom ontploft.
Oud 8 maart 2004, 23:27   #5
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Als dit inderdaad zo is heeft Cd&v bij mij afgedaan! Ik had echter al gevreesd voor zo'n uitspraken...

Cd&v heeft dus toch geen interesse voor het welzijn van de Vlamingen!

Ik zou toch graag een officiele N-VA reactie zien op deze uitspraken.

Als de N-VA wil blijven mee stappen in dit verhaal moet men er van bewust zijn dan vele Vlaams Nationalisten de N-VA de rug zullen toekeren als na 14/6 blijkt dat Cd&v kiest voor "b" i.p.v voor Vlaanderen.

gedaan met geven en toegeven! (ken je'm nog)

Aan de N-VA'ers: zet Cd&v onderdruk om deze uitspraak terug te trekken Cd&v-N-VA: sluit wel een coalitie met het Vlaams blok na de verkiezingen en kies voor de Vlaamse staat!

laat deze kans niet voorbijgaan!!!

op een ander forum zegt ene "brugge veilig en leefbaar" dat ik een politieke partij voortrek en hiermee de VVB schade berokken.
Niets daarvan: wie niet wil samenwerken over Vlaams nationale partijgrenzen heen zeg ik m'n gedacht. Of dat nu het Vlaams Blok is of de N-VA. (of Cd&V, met een grote Vlaams nationale kern)
ik zal de reactie die ik daar poste ook hier bijzetten.

Brugge Veilig en Leefbaar :
Citaat:
kempenaar schreef:
Als dit inderdaad zo is heeft Cd&v bij mij afgedaan! Ik had echter al gevreesd voor zo'n uitspraken...

Als de N-VA wil blijven mee stappen in dit verhaal moet men er van bewust zijn dan vele Vlaams Nationalisten de N-VA de rug zullen toekeren als na 14/6 blijkt dat Cd&v kiest voor "b" i.p.v voor Vlaanderen.

Aan de N-VA'ers: zet Cd&v onderdruk om deze uitspraak terug te trekken, Cd&v-N-VA: sluit wel een coalitie met het blok na de verkiezingen en kies voor de Vlaamse staat!

laat deze kans niet voorbijgaan.
Citaat:
="Brugge Veilig en Leefbaar
Kempenaar, het is uw recht gelijk welke partij te steunen. Heb tenminste het fatsoen dit niet te doen onder de vlag van de neutrale Vlaamse Volksbeweging. Tenzij het uw bedoeling is deze vereniging schade te berokkenen. Luddo schreef:

Bij mijn weten vraagt de Vlaamse Volksbeweging NIET aan haar leden voor welke partij zij stemmen!

Dat heeft er niets mee te maken. Men moet niet met andermans vlag pronken. Kempenaar heeft zeker geen toestemming van de VVB om onder hun logo reclame te maken voor het Blok.
Waar haal jij het vandaan dat ik met die oproep een partij steun??
Ik zeg hier dat Cd&v - N-VA - VB een coalitie moeten vormen! Meer niet, wie mij kent weet dat ik altijd pleit voor een samenwerking tussen alle Vlaams Nationale krachten via een coalitie. In dit geval met inbegrip van Cd&v. (logisch, ze vormen een kartel met N-VA)

dat je durft te zeggen dat ik m'n vereniging schade toebreng met zo'n oproep zegt meer over jou dan over mij.

Je mag gerust weten welke partijkaart ik heb: GEEN alleen een VVB lidkaart. Dus ik pronk niet met andermans vlag.

Als de Cd&v niet wil kiezen voor Vlaanderen is dit voor hun rekening, bij mij weten is de N-VA nog steeds een zelfstandige partij. Ik waarschuw enkel de N-VA voor een mogelijk ledenverlies indien Cd&v na 13/6 kiest voor belgie.

Als ik zie dat Vlaams kartel en Vlaams Blok mogelijks 52% van de stemmen halen concludeer ik dat als zij een coalitie aangaan Vlaanderen onafhankelijk kan worden. Eens onze staat er is kan iedereen zoveel ruzie maken als ze willen, maar voor dat hoge doel moeten de partijen maar eens samenwerken en de verschilpunten opzijzetten.

Anderzijds kun je op de Cd&V webstek een uitgebreid programma lezen voor méér Vlaanderen maar in de Waalse pers zegt Cd&V o.a. dat ze de sociale zekerheid niet wil splitsen (zie het journaal van Mark Grammens) http://www.cdenv.be/images/publicati...1dccfced45c057

kempenaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 08:18   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Eerst gedaan en dan gedacht, heeft menigeen veel leed gebracht.

Citaat:
Uitblinkers qua Vlaamsnationalisme zijn de tsjeven nooit geweest, nietwaar?

Citaat:
Zwigen dat ze zweten en slikken of stikken.

Citaat:
CD&V was, is, en zal steeds Belgicistisch blijven (en dat is hun enige goeie punt-wat mij betreft)

Citaat:
Nou?
En nog niet geleerd?

Citaat:
Aan de N-VA'ers: zet Cd&v onderdruk om deze uitspraak terug te trekken Cd&v-N-VA: sluit wel een coalitie met het Vlaams blok na de verkiezingen en kies voor de Vlaamse staat!
Bullocks.
Als N-VA dat echt gewenst hadden, dan hadden ze met het blok kartel gemaakt en hun woorden van anticordon kracht bijgezet.
Oud 9 maart 2004, 08:35   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zwijgen dat ze zweten en slikken of stikken.
Beter kan dat niet verwoord worden.

De N-VA ondergaat, vanzelfsprekend, hetzelfde lot als Spirit en Vivant ten gevolge van snelle verdampingen in de partij die dient versterkt te worden. Van wat eens was, schiet nu al niets meer over behalve een dikke mist.

België heeft zijn zoveelste slag thuisgehaald.
Oud 9 maart 2004, 09:00   #8
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

[quote="kempenaar"]
op een ander forum zegt ene "brugge veilig en leefbaar" dat ik een politieke partij voortrek en hiermee de VVB schade berokken.
Niets daarvan: wie niet wil samenwerken over Vlaams nationale partijgrenzen heen zeg ik m'n gedacht. Of dat nu het Vlaams Blok is of de N-VA. (of Cd&V, met een grote Vlaams nationale kern)

Vertolk jij het officieel VVB-standpunt ? Neen, ik lees ook Doorbraak !
Het feit dat je "linkse"(jawel) Blokker Grammens citeert (en waarom ook niet het progpagandablad 't Pallieterke ?) zegt evenveel...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 10:07   #9
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

[quote="Brugge Veilig en Leefbaar"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

Vertolk jij het officieel VVB-standpunt ? Neen, ik lees ook Doorbraak !
Het feit dat je "linkse"(jawel) Blokker Grammens citeert (en waarom ook niet het progpagandablad 't Pallieterke ?) zegt evenveel...
Dus omdat ik verwijs naar Grammens ben ik VB'er?? Jij verwees naar deng, dus jij bent een communist!

Doorbraak is een politiek maandblad, het "officiële" VVB ledenblad is binnendoor.
het standpunt dat ik vertolk (een Vlaams Kartel - VB coalitie)druist nergens in tegen de VVB standpunten.
In de VVB realiseert men wat elders niet kan: samenwerken !

van onze webstek:
De Vlaamse Volksbeweging, een beweging van Vlamingen met eigen ideeën, specifieke visies, persoonlijke meningen, verschillende opvattingen, die zich allen verenigd voelen door één en hetzelfde doel: de Vlaamse onafhankelijkheid. Vlamingen die genieten van gezellig samenzijn met gelijkgezinden, van interessante gesprekken waarin verschillende meningen elkaar in gelijkwaardigheid kunnen ontmoeten in een gemoedelijke sfeer... maar die zich ook verbeten en met een niet te onderschatten doorzettingsvermogen schouder aan schouder achter hun leeuwenvlaggen scharen om de Vlaamse belangen te verdedigen!

Een beweging die Vlamingen van verschillende strekkingen verenigt en toch over een eigen visie beschikt. Hoewel wij ons ver weg houden van partijpolitieke spelletjes beseffen wij ten volle dat wij als spreekbuis voor duizenden Vlamingen onze verantwoordelijkheid dienen te nemen en aangaande verschillende actuele zaken een duidelijk standpunt moeten innemen en onze stem moeten laten horen

Ik nam dus een duidelijk standpunt in. een standpunt dat gedeelt wordt door vele Vlaamse (Volks)bewegers.

kempenaar is offline  
Oud 9 maart 2004, 10:33   #10
Luddo
Minister

Standaard

Kempenaar, pas op voor "Die Tausend Auge des Doktor Mabuse"! Hij hoort en ziet alles en kan uw diepste gedachten lezen!
Oud 14 maart 2004, 23:16   #11
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

De N-VA ondergaat, vanzelfsprekend, hetzelfde lot als Spirit en Vivant ten gevolge van snelle verdampingen in de partij die dient versterkt te worden. Van wat eens was, schiet nu al niets meer over behalve een dikke mist.

Echt belachelijk jong.

Een maand geleden was Geert Burger en de N-VA in jouw kringen nog een goeie, nu opeens een slechte. Een mens kan veel veranderen in een paar weken hé?

Tot spijt van wie het benijd is Geert Burger tot nu toe de enige die bewezen heeft onder zware regeringsverantwoordelijkheid Vlaanderen voorrang te geven. Waar staat Vlaanderen ergens in jullie 70 punten? Heb je de laatste pamfletjes van het VB in Brussel al gelezen? Niks zal er veranderen na de verkiezingen, de franskiljons mogen gerust op het VB stemmen. De N-VA wil met de hulp van Vlaamsgezinden als Brigite Grouwels wel iets veranderen in Brussel.

Daarom veroordeel ik het VB nu nog niet, ik zal wel oordelen na de verkiezingen. Vlaanderen heeft geen nood aan zelfverklaarde groooooote toogflaminganten. Het heeft geen nut tegen mekaar op te bieden om ter grootste flamingant te zijn. Geen woorden maar daden.

Mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 14 maart 2004, 23:35   #12
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Ik had beter dan dit georakel van je verwacht, Knuppel. Dit discours lijkt meer op dat van een gefrustreerde Vlaams Blokker dan dat van de neutrale Vlaamse beweger die ik in je zag...
zorroaster is offline  
Oud 14 maart 2004, 23:49   #13
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Sommige "flaminganten" kappen liever op andere Vlaamsgezinden dan op de belgicisten. Dat geldt natuurlijk in beide richtingen, VB->N-VA(bijna VU geschreven ) en N-VA->VB. Zelf praat ik liever eerst alvorens te oordelen, maar het valt me toch op dat zowel de belgicisten als het VB zeer actief zijn tegen de N-VA sinds de vorming van het Vlaams Kartel. Soms bang?

Mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 15 maart 2004, 09:03   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Ik had beter dan dit georakel van je verwacht, Knuppel. Dit discours lijkt meer op dat van een gefrustreerde Vlaams Blokker dan dat van de neutrale Vlaamse beweger die ik in je zag...
Ik kan desondanks weinig inbrengen op Staafs onderstaande conclusies.
Of neem jij iets anders waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
De onafhankelijkheidseis mocht reeds zwaar getemperd worden in het Belgicistisch CD&V-discours.
De splitsing van B-H-V werd toegezegd als strijdpunt doch enkel met de mond: in de praktijk wil de loodgieter Jean-Luc Dehaene er zijn schouders niet onderzetten in zijn eigenste Vilvoorde.
Het schoppen tegen koninklijke schenen zal ook minderen in fervente royalistische CD&V middens, zo mag ik althans verhopen.

En de laatste (zet)pil die de N-VA in de reet geschoven krijgt: hun anti-cordondroom werd als een zeepbel vlot doorprikt door Yves Leterme (hoor op Radio I deze namiddag.)
Oud 15 maart 2004, 10:13   #15
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik kan desondanks weinig inbrengen op Staafs onderstaande conclusies.
Of neem jij iets anders waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf

We zijn 2 partijen met een afzonderlijk partijbestuur en partijraad. De N-VA zal uw VB partij beoordelen na de verkiezingen aan de hand van wat uw standpunten dan zijn. Met de huidige standpunten werken we niet met het VB samen. Tot zover het officiële partijstandpunt, u blijkbaar heel goed bekend.

Voor de rest weet u net zo goed als iedereen dat het VB (in het hypothetische geval) na de verkiezingen naast de N-VA ook nog een andere partij nodig heeft voor een gebeurlijke meerderheid.

Misschien moeten u en FDW maar eens diep in hun eigen hart kijken en zich afvragen of het echt enkel en alleen de boze buitenwereld is, die schuld heeft aan de schutkring (niet voor varkens, maar voor mensen en hun standpunten). Denk je nu echt dat het VB de vermoorde onschuld? Het CD&V standpunt lijkt me dan ook vooral het probleem en de zetpil voor het VB.

Voor het officiële CD&V standpunt en individuele standpunten, wend u zich uiteraard best tot de CD&V. Geert Burger en de N-VA hebben al eerder bewezen rechtlijnig te zijn. Tot spijt van wie het benijd kunnen we straks wellicht weer vooruit voor Vlaanderen, dat is tot nu toe al iedere keer gebeurd met uw partij aan de zijlijn. Of bij de betere stuurlui aan wal, zo u wil.

Waar blijft trouwens Gerolf Annemans, best eens terugkomen als hij er is.

1.Vindt u niet, Gerolf, dat uw goede vriend FDW door uitspraken, "stijl" en een zeer radicaal 70puntenprogramma het VB in het verdomhoekje plaatste en dat dit dus zeker niet allleen te wijten is aan de "Vlaamse standpunten"? (Zeggen, dat de 70punten niet meer bestaan, is een beetje te wazig. Daarom een gratis tip. Wat denkt u bijvoorbeeld ervan gewoon te zeggen dat u niets meer en niets minder overneemt dan de standpunten van de Nederlands regering met christen-democraten en dat u het 70punten programma dus voorgoed afzweert en afzwakt of heeft uw partij nog wat tijd nodig om de bocht te nemen?)

2.Wat vind u van de franstalige pamfletten in Brussel waarop uw partij de franskiljons in Brussel oproept om voor het VB te stemmen, omdat uw partij daar niets wil veranderen na de verkiezingen?

Mvg,
Hendrik Goris

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 16 maart 2004, 11:05   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knuppel heeft gelijk! Haar besef komt gewoon vroeger dan dat van u.
Oud 16 maart 2004, 11:57   #17
Hendrik GORIS
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Knuppel heeft gelijk! Haar besef komt gewoon vroeger dan dat van u.
Zijn de BUBers nu al VBers ook? Of alleen maar sympathisant met het programma (soixante-neuf des 70 points)?

(Op deze vragen moet je niet antwoorden, Yannick, want zoiets noemt men een "retorische vraag". Iets zoals vragen of het waar is dat les rois Léopold un, deux, trois et AlbertI het enkel en alleen voor het geld deden. Want daar bestaan schriftelijke bewijzen van.)

Uit het feit dat je schrijft, kan ik afleiden dat je kan lezen. Ik ga er ook van uit dat je de andere berichten in de draad leest, alvorens te reageren. En dan valt me op, dat sommige BUBers kreten slaken en dan nadien niet antwoorden op de tegenargumenten. In dit bericht van jou schijnt er zelfs geen standpunt te be-argumenteren zijn. Pas op, Yannick, nu komt een vraag om deze ondraaglijke leegte op te vullen.
1.Maar begrijp je ook wel wat je leest, of zien je hersenen gewoon over de Vlaamsgezinde uitspraken in de draad?

Voor de gevorderden van BUB ook nog eentje, bijvoorbeeld voorzitter Hans1.
2.Is het waar dat jullie belgicisten nu veel banger zijn van CD&V-N-VA dan van VB?

Mvg,
hhh

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 17 maart 2004, 20:47   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS

Zijn de BUBers nu al VBers ook? Of alleen maar sympathisant met het programma (soixante-neuf des 70 points)?
Waarom? Moet je dan een VLaams Blokker zijn om dergelijke conclusies te kunnen trekken?

Citaat:
(Op deze vragen moet je niet antwoorden, Yannick, want zoiets noemt men een "retorische vraag". Iets zoals vragen of het waar is dat les rois Léopold un, deux, trois et AlbertI het enkel en alleen voor het geld deden. Want daar bestaan schriftelijke bewijzen van.)
De naam is Yann

Citaat:
Uit het feit dat je schrijft, kan ik afleiden dat je kan lezen. Ik ga er ook van uit dat je de andere berichten in de draad leest, alvorens te reageren. En dan valt me op, dat sommige BUBers kreten slaken en dan nadien niet antwoorden op de tegenargumenten. In dit bericht van jou schijnt er zelfs geen standpunt te be-argumenteren zijn. Pas op, Yannick, nu komt een vraag om deze ondraaglijke leegte op te vullen. ?
De naam is Yann

Citaat:
1.Maar begrijp je ook wel wat je leest, of zien je hersenen gewoon over de Vlaamsgezinde uitspraken in de draad
Ja

Citaat:
Voor de gevorderden van BUB ook nog eentje, bijvoorbeeld voorzitter Hans1.
2.Is het waar dat jullie belgicisten nu veel banger zijn van CD&V-N-VA dan van VB?
Te moeilijk voor mij.

Citaat:
Mvg,
hhh
Movg,

Yann

Oud 18 maart 2004, 09:33   #19
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
2.Wat vind u van de franstalige pamfletten in Brussel waarop uw partij de franskiljons in Brussel oproept om voor het VB te stemmen, omdat uw partij daar niets wil veranderen na de verkiezingen?
Het VB erkent de tweetaligheid van Brussel (de 19) en richt zich tot Franstaligen in het Frans.
Het VB stelt een revolutionaire eis: de bestaande taalwetten toepassen.
Iets dat de CD&V vandaag ook kan eisen.
Het VB wil ook opnieuw (een gevoel van) veiligheid in Brussel voor iedereen.
Johan Demol heeft in schaarbeek bewezen dat hij het kan.
luc broes is offline  
Oud 18 maart 2004, 10:01   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Het VB erkent de tweetaligheid van Brussel (de 19) en richt zich tot Franstaligen in het Frans.
Het VB stelt een revolutionaire eis: de bestaande taalwetten toepassen.
Iets dat de CD&V vandaag ook kan eisen.
Het VB wil ook opnieuw (een gevoel van) veiligheid in Brussel voor iedereen.
Johan Demol heeft in schaarbeek bewezen dat hij het kan.
tot zover de bewijsvoering dat het voor het blok niet om vlaanderen gaat maar enkel tegen mensen met een kleurtje
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be