Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2008, 10:10   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard slideshowtje gemaakt over hongersnood

Ik heb eens een slidetje gemaakt over honger.. Jullie mogen het overladen met kritiek...

Zie de bijlage.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 10:31   #2
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

sjieke bijlage
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 10:37   #3
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Duidelijk veel werk in gestoken.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 10:41   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

die bijlage mag niet groter zijn dan 1mb gvd.
Oud 18 april 2008, 10:47   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

voila ik heb het ergens online geplakt

hunger
Oud 18 april 2008, 11:08   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gaat het over hongersnood, of begint het over hongersnood en gaat het dan gauw over naar de hele milieuproblematiek?
Je Engels is al evengoed als mijn Vlaams (tenminste dat Vlaams dat ik hier op het forum gebruik, want op mijn werk is het perfekt Nederlands natuurlijk).

Maar je bent wel handig in het ontwerpen van slaaidsjouws.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 12:47   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

gewoon dat je de hongersnood kunt oplossen door minder te eten, en door minder energie te verbruiken,

Dus ipv geld te geven, spaar je gewoon uw geld en consumeer je minder. En moet het zelfde effect geven.
Oud 18 april 2008, 12:55   #8
Nefertete
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Dus ipv geld te geven, spaar je gewoon uw geld en consumeer je minder. En moet het zelfde effect geven.
Dat doe ik al jaren en ben er zeker niet ongelukkiger door, is wel niet goed voor de economie maar dat zal mij worst wezen.

Maar de vraag waar ik wel mee zit. Wat als vrij binnenkort weer maar eens verdubbeld is ? Ergens is er toch een grens hoeveel deze planeet aankan ?
Oud 18 april 2008, 12:59   #9
Nefertete
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
Dat doe ik al jaren en ben er zeker niet ongelukkiger door, is wel niet goed voor de economie maar dat zal mij worst wezen.

Maar de vraag waar ik wel mee zit. Wat als vrij binnenkort de wereldbevolking weer maar eens verdubbeld is ? Ergens is er toch een grens hoeveel deze planeet aankan ?
correctie

Laatst gewijzigd door Nefertete : 18 april 2008 om 12:59.
Oud 18 april 2008, 17:30   #10
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
gewoon dat je de hongersnood kunt oplossen door minder te eten, en door minder energie te verbruiken,

Sorry, maar dit is onzin. En wel omwille van de zogenaamde Jevons' Paradox.

Hoe meer je bespaart op energie, hoe meer je uitgeeft aan andere activiteiten die dikwijls nog milieuvernietigender zijn.

Het voorbeeld geldt op alle vlakken, ook voor bedrijven: wanneer een fabriek bijvoorbeeld overstapt van steenkool op biomassa omdat dat goedkoper is en milieuvriendelijker, of ze maakt efficiëntie-verbeteringen en ze spaart zo 100,000 euro uit per jaar, dan zal ze die "winst" later investeren om haar productie uit te breiden en te verhogen. Uiteindelijk zal ze dus méér energie verbruiken.

Net hetzelfde met het individuele huishouden: al uw besparingen op energie investeert u daarna in zulke onzinnigheden als een vakantie naar Thailand, wat zeer schadelijk is voor het milieu.

Die Jevons' Paradox wijst op het meer fundamentele probleem: onze ideologie van groei en vooruitgang. Zolang we die principes blijven hanteren voor onze noties van "welvaart" en "geluk", zullen we in de problemen blijven zitten.

Laatst gewijzigd door C2C : 18 april 2008 om 17:32.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 17:31   #11
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

ge moogt dat ook eens doorsturen naar deze familie :

de van "sexen" -coburgh's.........

zij zouden het voorbeeld moeten geven en wat minder "kweken"
Oud 18 april 2008, 18:57   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Hoe meer je bespaart op energie, hoe meer je uitgeeft aan andere activiteiten die dikwijls nog milieuvernietigender zijn.

Het voorbeeld geldt op alle vlakken, ook voor bedrijven: wanneer een fabriek bijvoorbeeld overstapt van steenkool op biomassa omdat dat goedkoper is en milieuvriendelijker, of ze maakt efficiëntie-verbeteringen en ze spaart zo 100,000 euro uit per jaar, dan zal ze die "winst" later investeren om haar productie uit te breiden en te verhogen. Uiteindelijk zal ze dus méér energie verbruiken.

Net hetzelfde met het individuele huishouden: al uw besparingen op energie investeert u daarna in zulke onzinnigheden als een vakantie naar Thailand, wat zeer schadelijk is voor het milieu.

Die Jevons' Paradox wijst op het meer fundamentele probleem: onze ideologie van groei en vooruitgang. Zolang we die principes blijven hanteren voor onze noties van "welvaart" en "geluk", zullen we in de problemen blijven zitten.
Jevons heeft duidelijk geen spaarboek.
Oud 18 april 2008, 20:22   #13
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

nou had ik eigenlijk schokkende beelden verwacht van uitgemergelde mensen die hun eigen familie aan het opeten waren.

Ik ga dat thuis ne keer op mijn gemak bekieken.

Krijg er wel honger van.

Laatst gewijzigd door Cisalpina : 18 april 2008 om 20:22.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:29   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom is dat in het Engels? Alé, verkavelingsengels.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 23:34   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom is dat in het Engels? Alé, verkavelingsengels.
O, er kunnen dan meer mensen dat lezen zeker
Oud 19 april 2008, 01:01   #16
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Er is maar één probleem en de rest is onzin: de werelbevolking, basta! Select and destroy! Vergeet de rest.
Uitbreiding aanbod voedsel of herverdeling ervan = stijgende wereldbevolking = identieke problemen = gegarandeerde shit! De grens is bijna bereikt. Je kan de executie nog wel even uitstellen, maar het wordt nu toch hoog tijd dat we naar moeder aarde beginnen luisteren. Er zijn teveel mensen. Punt!
Choose for your own kin. Western kin!
We kunnen lijdzaam toezien.
Of we kunnen vechten voor een toekomst!
Andere keuzes zijn er niet.
Welke keuze we ook maken, we gaan waarschijnlijk ten onder.
Als we dan toch ten onder moeten gaan, laat ons dan ajb met enige trots al strijdend ten onder gaan.
Dan hebben we ten minste nog een kans dat we er als overwinnaars uit komen.
En dat zou mooi meegenomen zijn. Meer niet.

Dit zijn geen tijden voor mietjes. Die tijden zijn voorbij!

Laatst gewijzigd door Dycore : 19 april 2008 om 01:14.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2008, 08:22   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uw stelling is juist, maar ze is niet verdedigbaar natuurlijk... ze wordt op subtiele wijze toegepast door de VS...

Europa heeft haar oostblokzone geintegreerd, laten we zeggen een relatief gemakkelijke klus, omdat het geografisch bij de deur ligt, de consumptie markt braak ligt, de efficientieverhoging voor het grijpen, en de welstandgroei voor die doelzone ook voor het grijpen ligt.

De volgende faze, en dat is als gestipuleerd, wordt afrika, ze gaan beginnen met autostrades te leggen dwars door afrika

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 april 2008 om 08:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be