![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu weet ik het zeker! Ik heb als sportschutter hoogst waarschijnlijk mijn wapen kunnen inleveren, omdat ik ooit een VB partijkaart had.
Deze heb ik reeds lang ingeleverd, juist doordat ik me bedrogen voel door de lakse houding van deze partij. Als reden van het feit dat ik mijn wapen kon inleveren, gaven ze PV's op, waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik mag ook mijn dossier niet inkijken en heb dus geen enkel verweer. Men komt alleen af met feiten, die mij niet bekend zijn. Ik hoor het in Keulen donderen. Als ik vraag waar men zijn informatie vandaan haalt, zitten alle instanties naar elkaar te wijzen. Ik vraag me af of ik ook mijn wapen had moeten afgeven en plots een uitgebreid dossier aan PV's zou hebben, waar ik dus geen weet van heb en die ik dus ook niet mag zien, moest ik een andere partijkaart hebben. Nogmaals: ik heb nooit een veroordeling opgelopen en heb ook geen idee welke PV's er tegen mij opgesteld zijn en door wie. Als ik weet van welke hoek het komt, ben ik zeker dat ik het niet zal zwijgen. Is het daarom dat men schrik heeft van mij? Mensen die me kennen weten dat ik eerder een pacifist ben, maar onrecht is iets dat ik niet verdraag. En corruptie doet mijn maag keren. Ik ben er zeker van dat ik niet het enige slachtoffer ben van deze politieke afrekeningsdiefstal. Voor mij is het genoeg geweest! Legaal heb ik geen enkel verweer tegen deze dingen, omdat ik toch tegen een grote pot nat vecht, maar ik zou graag mijn naam gezuiverd zien, voor de dingen die ze me aangesmeerd hebben en die er niet zijn. Ik heb genoeg getuigen die de zogenaamde PV's kunnen ontkrachten, maar die mogen niet gehoord worden. Mijn rechten zijn hier dus grondig geschonden. Blijkbaar is het dus in dit land mogelijk om PV's tegen mensen op te stellen, zonder dat ze er weet van hebben en die tegen hen te gebruiken. Dan kan men dus iemand straffen zonder rechtzaak. Ik heb dus mijn besluit hieruit getrokken: België is geen moderne rechtsstaat, maar een achterlijke bananenrepubliek! Voor mij heeft onze politiek dus geen enkele geloofwaardigheid meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() komt allemaal wel goed
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() blijkbaar zijn valse pv's even simpel te maken als valse facturen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ondertussen ben ik en zovele andere wel een kostbaar bezit kwijt. In ieder geval: moet ik nog een wet respecteren, die mij niet respecteert!
Nergens krijg ik dus recht van antwoord. Ik moet maar tolereren dat men mij brieven schrijft en me een gevaar voor de samenleving noemt, zonder me te kennen, gewoon op basis van een PV'ke waar ik nog nooit van gehoord had? Als die "PV", indien die bestaat, dan zo bezwarend zou zijn, hoe komt het dat ze me dan niet opgepakt hebben en dat er nooit een onderzoek naar geweest is? Hoe komt het dat ik voor de schuttersvereniging wel een blanco strafregister kon voorleggen? Hoe komt het dat ik destijds dat wapen, terwijl die beruchte PV er toen al moest geweest zijn, toch kon kopen en gebruiken? Geen probleem, maar de wet veranderd en plots ... lijk ik opeens de grootste crimineel op aarde. Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Maar toen ik vroeg of ik deze documenten mocht inkijken ... was het plots NJET. Vraag me dus niet wat er over mij geschreven staat. Nu weet ik dat ik een zware stem heb voor een vrouw, maar toen ik over het dossier belde, gaven ze me plots een mannennaam aan de telefoon. Onze wijkagent schijnt nog niet eens van die PV's gehoord te hebben. Ik heb de motivatie eens aan enkele mensen, die me iets beter kennen laten lezen en ze hebben zich er mee doodgelachen. Of ze hebben mijn persoon al dan niet moedwillig met iemand anders verward. In ieder geval kan ik er dus niet mee lachen dat men mij dus dingen ontnomen heeft, simpelweg op basis van leugens en mij geen kans gunt om deze leugens recht te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Doe je examen zoals iedereen haal een wapenbewijs en 't is toch gebakken? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() "wadde...mijn geweer afgeven? AAN U??? *knal* knal*" ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het opgegeven. Me aansluiten bij een boksclub zie ik helemaal niet zitten, want ik vrees dat ik bij dat soort sporten meer kans heb om iemand pijn te doen, dan met mijn geweer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat dacht ik dus ook. Maar blijkbaar wil men het mij niet laten zien. Daarom vermoed ik dat er dus iets niet klopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ja, moest ik het ooit misbruikt hebben of niet wettelijk vervoerd of wat dan ook, zou ik het mijn eigen schuld vinden, dat men het mij afpakte.
Nu kon ik het zonder vergoeding op het politiebureau afgeven, omdat er toen nog niemand was met de juiste vergunningen om het aan door te verkopen. Anderzijds: dat wapen was heilig voor mij. Ik ben zo een rare. Om zeker te zijn dat niemand anders het ooit na mij zou (mis)bruiken, heb ik er eens mijn man zijn slijpschijf op laten zetten. Ze hebben van mij dus geen wapen, maar een puzzel gekregen, waar geen stuk meer bruikbaar van is. Ik weet wat er in Australië gebeurd is met ingeleverde wapens en reken dus nooit op anderen hun goodwill in dat soort zaken. Als er ooit een moord gebeurd met een wapen, dan zal het nooit één geweest zijn, dat ik in mijn handen heb gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
...komkom ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ja, ze hebben geprobeerd en diegenen die hun wapens hebben afgegeven zijn ze kwijt he.
Zo simpel liggen de zaken nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Heu, ik denk dat men de brave burger goed ontwapend heeft.
Deze nieuwe wet heeft het leven van agente Kitty Vannieuwenhuyzen goed gered. Bravo aan de regering! Onze maatschappij is erg veilig. Men heeft de brave burger goed gecriminaliseerd en de gangsters ... minder goed aangepakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
![]() De wet kan niet zorgen dat er morgen geen mensen meer sterven op de autosnelweg ze kan ze wel proberen temperen. In dit geval kan ze impulsieve aankopen zoals die van van temse tegengaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
zeer opmerkelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit is dat men nu een deur open gooit naar illegale wapens en dat voor mensen zonder geweten, wapens nu echt big business kunnen worden. Ik begin stilaan te vrezen voor de veiligheid van wapenhandelaars, als de kalashnikovs uit het voormalig Oostblok uitverkocht beginnen te geraken. Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 april 2008 om 14:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |