Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 13:37   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Wapenwet: corruptie bewezen!

Nu weet ik het zeker! Ik heb als sportschutter hoogst waarschijnlijk mijn wapen kunnen inleveren, omdat ik ooit een VB partijkaart had.
Deze heb ik reeds lang ingeleverd, juist doordat ik me bedrogen voel door de lakse houding van deze partij.
Als reden van het feit dat ik mijn wapen kon inleveren, gaven ze PV's op, waarvan ik nog nooit gehoord heb. Ik mag ook mijn dossier niet inkijken en heb dus geen enkel verweer.
Men komt alleen af met feiten, die mij niet bekend zijn. Ik hoor het in Keulen donderen. Als ik vraag waar men zijn informatie vandaan haalt, zitten alle instanties naar elkaar te wijzen.

Ik vraag me af of ik ook mijn wapen had moeten afgeven en plots een uitgebreid dossier aan PV's zou hebben, waar ik dus geen weet van heb en die ik dus ook niet mag zien, moest ik een andere partijkaart hebben.

Nogmaals: ik heb nooit een veroordeling opgelopen en heb ook geen idee welke PV's er tegen mij opgesteld zijn en door wie.

Als ik weet van welke hoek het komt, ben ik zeker dat ik het niet zal zwijgen. Is het daarom dat men schrik heeft van mij?

Mensen die me kennen weten dat ik eerder een pacifist ben, maar onrecht is iets dat ik niet verdraag. En corruptie doet mijn maag keren. Ik ben er zeker van dat ik niet het enige slachtoffer ben van deze politieke afrekeningsdiefstal.

Voor mij is het genoeg geweest! Legaal heb ik geen enkel verweer tegen deze dingen, omdat ik toch tegen een grote pot nat vecht, maar ik zou graag mijn naam gezuiverd zien, voor de dingen die ze me aangesmeerd hebben en die er niet zijn.

Ik heb genoeg getuigen die de zogenaamde PV's kunnen ontkrachten, maar die mogen niet gehoord worden.

Mijn rechten zijn hier dus grondig geschonden. Blijkbaar is het dus in dit land mogelijk om PV's tegen mensen op te stellen, zonder dat ze er weet van hebben en die tegen hen te gebruiken. Dan kan men dus iemand straffen zonder rechtzaak.

Ik heb dus mijn besluit hieruit getrokken: België is geen moderne rechtsstaat, maar een achterlijke bananenrepubliek! Voor mij heeft onze politiek dus geen enkele geloofwaardigheid meer.
Oud 21 april 2008, 13:40   #2
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

komt allemaal wel goed
Oud 21 april 2008, 13:42   #3
FDM
Banneling

Standaard

blijkbaar zijn valse pv's even simpel te maken als valse facturen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 13:45   #4
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
komt allemaal wel goed
Ondertussen ben ik en zovele andere wel een kostbaar bezit kwijt. In ieder geval: moet ik nog een wet respecteren, die mij niet respecteert!

Nergens krijg ik dus recht van antwoord. Ik moet maar tolereren dat men mij brieven schrijft en me een gevaar voor de samenleving noemt, zonder me te kennen, gewoon op basis van een PV'ke waar ik nog nooit van gehoord had?

Als die "PV", indien die bestaat, dan zo bezwarend zou zijn, hoe komt het dat ze me dan niet opgepakt hebben en dat er nooit een onderzoek naar geweest is?

Hoe komt het dat ik voor de schuttersvereniging wel een blanco strafregister kon voorleggen? Hoe komt het dat ik destijds dat wapen, terwijl die beruchte PV er toen al moest geweest zijn, toch kon kopen en gebruiken?

Geen probleem, maar de wet veranderd en plots ... lijk ik opeens de grootste crimineel op aarde.

Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven.
Oud 21 april 2008, 13:51   #5
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
blijkbaar zijn valse pv's even simpel te maken als valse facturen
Die indruk heb ik dus ook. Ik viel zowat van mijn sokkel toen ze me vertelden dat ze een PV tegen mij hadden wegens slagen en verwondingen. Iets waar ik dus het fijne van wou weten, want ik heb tot zover ik weet nog nooit iemand moedwillig onder handen genomen en sluit graag misverstanden uit.

Maar toen ik vroeg of ik deze documenten mocht inkijken ... was het plots NJET. Vraag me dus niet wat er over mij geschreven staat. Nu weet ik dat ik een zware stem heb voor een vrouw, maar toen ik over het dossier belde, gaven ze me plots een mannennaam aan de telefoon.

Onze wijkagent schijnt nog niet eens van die PV's gehoord te hebben.

Ik heb de motivatie eens aan enkele mensen, die me iets beter kennen laten lezen en ze hebben zich er mee doodgelachen.

Of ze hebben mijn persoon al dan niet moedwillig met iemand anders verward.

In ieder geval kan ik er dus niet mee lachen dat men mij dus dingen ontnomen heeft, simpelweg op basis van leugens en mij geen kans gunt om deze leugens recht te zetten.
Oud 21 april 2008, 13:51   #6
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me af of ik ook mijn wapen had moeten afgeven en plots een uitgebreid dossier aan PV's zou hebben, waar ik dus geen weet van heb en die ik dus ook niet mag zien, moest ik een andere partijkaart hebben.
komkom boa niet gaan zwanzen hé IEDEREEN heeft zijn wapens moeten inleveren die er geen correct bewijs voor had. Wat is een PV ...

Doe je examen zoals iedereen haal een wapenbewijs en 't is toch gebakken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 13:53   #7
largo_w

Standaard

Citaat:
Die indruk heb ik dus ook. Ik viel zowat van mijn sokkel toen ze me vertelden dat ze een PV tegen mij hadden wegens slagen en verwondingen. Iets waar ik dus het fijne van wou weten, want ik heb tot zover ik weet nog nooit iemand moedwillig onder handen genomen en sluit graag misverstanden uit.

Maar toen ik vroeg of ik deze documenten mocht inkijken ... was het plots NJET.
terugbellen hé... Die hebben u misschien niet goed gesnapt maar ik denk wel dat je zo een PV tegen uw persoon mag inzien hoor
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 21 april 2008, 13:54   #8
largo_w

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zou een mens al spijt krijgen dat hij zijn wapen altijd correct gebruikt heeft binnen een wettelijk kader, als hij het toch moet afgeven.

"wadde...mijn geweer afgeven? AAN U??? *knal* knal*"
Citaat:
Oud 21 april 2008, 13:54   #9
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
komkom boa niet gaan zwanzen hé IEDEREEN heeft zijn wapens moeten inleveren die er geen correct bewijs voor had. Wat is een PV ...

Doe je examen zoals iedereen haal een wapenbewijs en 't is toch gebakken?
Probleem is dat ik dankzij die PV's blijkbaar geen tests meer mag afleggen. Ik had de juiste vergunningen, tot de wet veranderde.

Ik heb het opgegeven. Me aansluiten bij een boksclub zie ik helemaal niet zitten, want ik vrees dat ik bij dat soort sporten meer kans heb om iemand pijn te doen, dan met mijn geweer.
Oud 21 april 2008, 13:55   #10
Boadicea

Standaard

Citaat:
terugbellen hé... Die hebben u misschien niet goed gesnapt maar ik denk wel dat je zo een PV tegen uw persoon mag inzien hoor
Dat dacht ik dus ook. Maar blijkbaar wil men het mij niet laten zien. Daarom vermoed ik dat er dus iets niet klopt.
Oud 21 april 2008, 13:58   #11
largo_w

Standaard

Citaat:
Probleem is dat ik dankzij die PV's blijkbaar geen tests meer mag afleggen. Ik had de juiste vergunningen, tot de wet veranderde.

Ik heb het opgegeven. Me aansluiten bij een boksclub zie ik helemaal niet zitten, want ik vrees dat ik bij dat soort sporten meer kans heb om iemand pijn te doen, dan met mijn geweer.
boksclub?
Citaat:
Oud 21 april 2008, 14:01   #12
Boadicea

Standaard

Citaat:

"wadde...mijn geweer afgeven? AAN U??? *knal* knal*"
Ja, moest ik het ooit misbruikt hebben of niet wettelijk vervoerd of wat dan ook, zou ik het mijn eigen schuld vinden, dat men het mij afpakte.

Nu kon ik het zonder vergoeding op het politiebureau afgeven, omdat er toen nog niemand was met de juiste vergunningen om het aan door te verkopen.

Anderzijds: dat wapen was heilig voor mij. Ik ben zo een rare. Om zeker te zijn dat niemand anders het ooit na mij zou (mis)bruiken, heb ik er eens mijn man zijn slijpschijf op laten zetten.
Ze hebben van mij dus geen wapen, maar een puzzel gekregen, waar geen stuk meer bruikbaar van is. Ik weet wat er in Australië gebeurd is met ingeleverde wapens en reken dus nooit op anderen hun goodwill in dat soort zaken. Als er ooit een moord gebeurd met een wapen, dan zal het nooit één geweest zijn, dat ik in mijn handen heb gehad.
Oud 21 april 2008, 14:03   #13
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik dus ook. Maar blijkbaar wil men het mij niet laten zien. Daarom vermoed ik dat er dus iets niet klopt.
en dus zijn ze op heksen(VBers)jacht?
...komkom
Citaat:
Oud 21 april 2008, 14:04   #14
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ja, ze hebben geprobeerd en diegenen die hun wapens hebben afgegeven zijn ze kwijt he.

Zo simpel liggen de zaken nu.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 14:07   #15
Boadicea

Standaard

Heu, ik denk dat men de brave burger goed ontwapend heeft.

Deze nieuwe wet heeft het leven van agente Kitty Vannieuwenhuyzen goed gered.

Bravo aan de regering! Onze maatschappij is erg veilig. Men heeft de brave burger goed gecriminaliseerd en de gangsters ... minder goed aangepakt.
Oud 21 april 2008, 14:07   #16
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja, moest ik het ooit misbruikt hebben of niet wettelijk vervoerd of wat dan ook, zou ik het mijn eigen schuld vinden, dat men het mij afpakte.
ja...
Citaat:
Nu kon ik het zonder vergoeding op het politiebureau afgeven, omdat er toen nog niemand was met de juiste vergunningen om het aan door te verkopen.
zoals iedereen...Ik ken echt veel mensen die het zo kwijt zijn (ook antieke stukken ). En zij da maar gaan smijten in de hoogovens van sidmar . Mijn vader heeft zijn jachtvergeunning en heeft zijn wapens dus nog allemaal mogen behouden ze hebben daar helemaal niet moeilijk over gedaan maar wisten perfect hoeveel hij er had+ dewelke.
Citaat:
Anderzijds: dat wapen was heilig voor mij. Ik ben zo een rare. Om zeker te zijn dat niemand anders het ooit na mij zou (mis)bruiken, heb ik er eens mijn man zijn slijpschijf op laten zetten.
nee ze smelten ze allemaal dat is echt een pak wapens die ze hebben weggenomen raar dat jij dat nu nog maar juist hebt moeten doen de meesten die ik weet was allemaal vorig jaar.
Citaat:
Ze hebben van mij dus geen wapen, maar een puzzel gekregen, waar geen stuk meer bruikbaar van is. Ik weet wat er in Australië gebeurd is met ingeleverde wapens en reken dus nooit op anderen hun goodwill in dat soort zaken. Als er ooit een moord gebeurd met een wapen, dan zal het nooit één geweest zijn, dat ik in mijn handen heb gehad.
jah je hebt misschien gelijk daarin. Ik weet niet waarom maar wij hebben toch nog meer vertrouwens in het gerecht .
Citaat:
Oud 21 april 2008, 14:09   #17
largo_w

Standaard

Citaat:
Heu, ik denk dat men de brave burger goed ontwapend heeft.

Deze nieuwe wet heeft het leven van agente Kitty Vannieuwenhuyzen goed gered.

Bravo aan de regering! Onze maatschappij is erg veilig. Men heeft de brave burger goed gecriminaliseerd en de gangsters ... minder goed aangepakt.
dit is dan weer een zeeeeer simpele redenering. Is precies of je de OD van een junkie op de rug van de staat moet gaan schrijven...

De wet kan niet zorgen dat er morgen geen mensen meer sterven op de autosnelweg ze kan ze wel proberen temperen. In dit geval kan ze impulsieve aankopen zoals die van van temse tegengaan...
Citaat:
Oud 21 april 2008, 14:10   #18
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, ze hebben geprobeerd en diegenen die hun wapens hebben afgegeven zijn ze kwijt he.

Zo simpel liggen de zaken nu.
ik heb zeer raar gevonden hoe perfect ze wisten welke wapens wie had...
zeer opmerkelijk!
Citaat:
Oud 21 april 2008, 14:12   #19
Boadicea

Standaard

Citaat:
ja...

zoals iedereen...Ik ken echt veel mensen die het zo kwijt zijn (ook antieke stukken ). En zij da maar gaan smijten in de hoogovens van sidmar . Mijn vader heeft zijn jachtvergeunning en heeft zijn wapens dus nog allemaal mogen behouden ze hebben daar helemaal niet moeilijk over gedaan maar wisten perfect hoeveel hij er had+ dewelke.
De mijne waren ook geregistreerd in had bewijzen dat ik regelmatig sportschutter was.

Citaat:
nee ze smelten ze allemaal dat is echt een pak wapens die ze hebben weggenomen raar dat jij dat nu nog maar juist hebt moeten doen de meesten die ik weet was allemaal vorig jaar.
Ik heb mijn wapen vorig jaar ingeleverd, maar bij bepaalde mensen komt het nieuws nu maar pas. De waarheid is dat ik er nog steeds niet over heen ben, door de manier waarop ik behandeld ben geweest.

Citaat:
jah je hebt misschien gelijk daarin. Ik weet niet waarom maar wij hebben toch nog meer vertrouwens in het gerecht .
Ik sluit dus niet uit dat mensen met minder fraaie bedoelingen wel eens lucht kunnen hebben van wanneer die wapens naar de smeltover trekken en dat transport wel eens willen onderscheppen.

Feit is dat men nu een deur open gooit naar illegale wapens en dat voor mensen zonder geweten, wapens nu echt big business kunnen worden. Ik begin stilaan te vrezen voor de veiligheid van wapenhandelaars, als de kalashnikovs uit het voormalig Oostblok uitverkocht beginnen te geraken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 april 2008 om 14:13.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 14:13   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 op 2 is geen slecht resultaat toch?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be