Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 11:41   #1
charlot
Vreemdeling

Standaard verkiezingen frankrijk

mss wel een dom vraagje, maar ik ga er vanuit dat iemand dit hier wel zal weten, en op het internet vind ik het maar niet...

welk soort lijsten wordt in frankrijk gebruikt bij de verkiezingen van de nationale vergadering? Open of gesloten lijsten?

dank bij voorbaat!
charlot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 11:59   #2
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlot Bekijk bericht
mss wel een dom vraagje, maar ik ga er vanuit dat iemand dit hier wel zal weten, en op het internet vind ik het maar niet...

welk soort lijsten wordt in frankrijk gebruikt bij de verkiezingen van de nationale vergadering? Open of gesloten lijsten?

dank bij voorbaat!
Ik denk niet dat je bij de verkiezingen voor het Assemblée Nationale kunt spreken van gesloten of open lijsten. De leden ervan worden immers verkozen via single member districts. M.a.w. in ieder kiesdistrict stelt iedere partij één kandidaat; er is immers maar één zetel te verdelen. Wie in de eerste ronde een absolute meerderheid haalt, is verkozen. Indien niemand dat geluk heeft, wordt er een tweede ronde gehouden onder alle kandidaten die meer dan 12,5% behaalden.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be