Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2008, 11:16   #1
neetro
Burger

neetro's schermafbeelding

Standaard Tolero Van Brempt - vzw Actie Gezin - Reactie?

Meesten weten het, maar onze lieve minister van Gelijke Kansen Van Brempt heeft een campagne gelanceerd dat oproept tot meer tolerantie tov. holebi's.
Wel terwijl dat ik zo mijn bedenkingen heb bij het woord tolerantie en de hele campagne kon een zekere vzw Actie Gezin er niets beter op vinden dan te reageren en hun homofobe uitspattingen aan de rest van Vlaanderen kenbaar te maken.

Hun briefcampagne vind je hier: http://www.actiegezin-actionfamille....kbentolero.pdf

Nu goed op zoiets moest reactie komen en dan presenteer ik ook de reactie van http://actiegroep.cjb.net een nieuwe holebi actiegroep die nog in vorming is.

Citaat:
Beste,

Graag reageerde ik op de recente homofobe uitlatingen van de vzw actie-gezin. Deze organisatie, die nauwe banden onderhoudt met de regeringspartij CD&V, begon onlangs een brievencampagne tegen een actie van minister Kathleen Van Brempt voor meer tolerantie ten aanzien van holebi's. Hoewel verschillende jeugdbewegingen deze actie ondersteunen, wordt beweerd dat het dragen van een t-shirt met de boodschap "ik ben tolero", jongeren zou aanzetten tot "losbandig" gedrag.

Actie-gezin beweert bijvoorbeeld nog steeds dat de boosdoeners van HIV-besmetting uitsluitend homoseksuelen zijn. Studies hebben echter aangetoond dat deze ziekte verspreid wordt door elke vorm van seksueel contact of bloedcontact. Blijkbaar zijn ze er ook nog niet van overtuigd dat koppels van hetzelfde geslacht dezelfde liefde en warmte zoeken in een relatie als heterokoppels. Terwijl ze vragen voor meer dialoog tussen hetero’s en holebi’s blijven ze zelf vastklampen aan oeroude vooroordelen over holebi’s.
Met deze uitspraken helpt Actie-gezin niet alleen actief mee met het verspreiden van leugens, ze beledigen en passant ook nog eens een hele bevolkingsgroep door hen te beschuldigen van het verspreiden van een dodelijk virus.

Dit soort uitlatingen bewijst nog maar eens hoe nodig een actie als de 'tolero-campagne' eigenlijk wel is. Ik ben dan ook blij dat dit initiatief om tot verdraagzaamheid en tolerantie voor alle mensen, ongeacht hun geaardheid, op te roepen.
Toch heb ik ook een paar bedenkingen over de t-shirtcampagne van de minister. Tolerantie betekent nog steeds dat heteroseksualiteit de norm is en dat holebiseksualiteit ervan afwijkt. Dat geeft heteroseksuelen de mogelijkheid om holebiseksuelen te ‘tolereren’. Tolerantie mag geen eindpunt zijn, het is slechts een stap opweg naar een maatschappij waar diversiteit de enige norm is.

Ik wil de minister, en de ondersteunende verenigingen die deze campagne gelanceerd hebben dan ook bedanken. Het was op zijn minst gezegd nodig dat het holebi debat terug gestart werd, daar het blijkbaar leek alsof er niks aan de hand was. De ronduit belachelijke reactie van actie-gezin op deze goedbedoelde campagne is dan ook een voorbeeld dat er nog veel werk aan de winkel is betreffende dit onderwerp.
Samen met tientallen anderen wil ik langs deze weg mijn steun betuigen aan de initiatiefnemers van deze tolero-campagne. Ik ben solidair met hen, zeker nu ze door een homofobe tegencampagne worden gehinderd in hun strijd voor meer respect tegenover alle mensen, ongeacht hun geaardheid.

Met vriendelijke groeten

………………………………………………..
Het werkforum van de actiegroep vind je op http://actiegroep.be

Wat denken jullie van tolero?
Wat denken jullie van vzw Actie Gezin & de briefcampagne?
Wat denken jullie van de reactie op Actie Gezin?
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being.
Butler Shaffer
neetro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 11:22   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neetro Bekijk bericht

Niets.

Citaat:
Niets.

Citaat:
Niets.

Ik lig helemaal niet wakker van die zever.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 23 april 2008 om 11:22.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:40   #3
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Eén dezer dagen rolt haar kop er af. Ik heb altijd de neiging om die terug recht te willen meppen als 'm weer scheef hangt.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:44   #4
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Met welke onnozele namen als holebi, tolero zullen ze nog afkomen????
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 13:52   #5
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

longhorn
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Oud 23 april 2008, 14:50   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zal het bij één puntje van kritiek houden: hoe gaan ze het denken in stereotypen doorbreken door een logo met de kleur roze te gebruiken?

Citaat:
Actie Gezin, te zot voor woorden.

Citaat:
Welke? Deze, die van Jong CD&V, die van De Clercq of die van de Holebifederatie?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 april 2008 om 14:51.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 19:12   #7
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Van Brempt is totaal onbekwaam.
Ze heeft geen enkel psychologisch inzicht. Als ze meent dat het uiterst grof taalgebruik van haar campagne exemplarisch zou zijn voor het taalgebruik van jongeren, dan heeft ze een heel erg lage dunk van jongeren. Bovendien hoor je jongeren niet zo aan te spreken, als er in deze maatschappij nog een beetje aan opvoeding mag worden gedaan tenminste. Maar dat zal een totaal onbekwame minister wel worst wezen.

Het enige dat van Brempt, ook minister van mobiliteit, bereikt met haar platvloerse fuck-campagne is dat jongeren denken dat dit de normale omgangstaal is en dat ze zich aldus gaan gedragen. Dat leidt er enkel toe dat het gedrag van bepaalde jongeren op bus en tram verder uit de hand loopt: grof taalgebruik leidt verder tot grof en onrespectvol gedrag en verder naar rustverstoring op het openbare vervoer en tot geweld.

Van Brempt is voor een groot stuk zelf verantwoordelijk voor de huidige onveiligheid op bussen en trams van de lijn en ze is zelf een deel van het probleem. Ze heeft geen enkel relfrespect en zet jongeren aan tot grof en totaal respectloos taalgebruik. Vandaar is de stap naar vandalisme en geweld niet groot.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 23 april 2008 om 19:17.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:14   #8
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Van Brempt zou eens goed afgeslagen moeten worden door het uitschot op dat de passagiers op vele treins, trammen en bussen treitert.

Oud 23 april 2008, 20:37   #9
gertjan22
Banneling

Standaard

Het vlaams belang en vooral Filip de Winter heeft vandaag zwaar uitgehaald naar homosexualiteit in Vlaanderen! Hierdoot bewijst het vlaams belang/blok nogmaals dat het een anti-homo partij is en er alles zal aan doen om de rechten van homo's af te nemen en toestanden te creeren zoals in Polen en Iran.

Hoe je het ook draait of keert: het vlaams belang is een anti-homo partij en haat homo's!

Volgens De Winter:
" Homorelaties is niet hetzelfde als hetero relatie's "
" Heterosexualiteit is de norm, homo's de afwijking"
" Homo's zijn volkomen abnormaal en voldoen niet aan de norm"

Zielig,meneer De Winter, ik hoop dat je kinderen nooit holebi zijn want dan gaan ze barre tijden tegemoed!

PS Holebi BEN je daar kies je niet voor! Wanneer heeft U gekozen voor hetero te zijn??
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:38   #10
gertjan22
Banneling

Standaard

Meer uitleg en de Bron van hierboven: www.wjnh.be
Oud 23 april 2008, 20:41   #11
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Het vlaams belang en vooral Filip de Winter heeft vandaag zwaar uitgehaald naar homosexualiteit in Vlaanderen! Hierdoot bewijst het vlaams belang/blok nogmaals dat het een anti-homo partij is en er alles zal aan doen om de rechten van homo's af te nemen en toestanden te creeren zoals in Polen en Iran.

Hoe je het ook draait of keert: het vlaams belang is een anti-homo partij en haat homo's!

Volgens De Winter:

Zielig,meneer De Winter, ik hoop dat je kinderen nooit holebi zijn want dan gaan ze barre tijden tegemoed!

PS Holebi BEN je daar kies je niet voor! Wanneer heeft U gekozen voor hetero te zijn??
1. Kan misschien wel zijn, maar denk je dat er tussen het 1 000 000 mensen dat op het VB stemt er geen vele tienduizenden homo's zitten? Vooral homo's durven nogal eens lastig gevallen op straat door krapuuljongeren als ze hand in hand durven lopen.

2. Denk je dat er geen holebi - verkozen zijn onder het Vlaams Belang?

3. Heteroseksualiteit is ook de norm! Is het nu ook al verkeerd om dat te beweren?

Oud 23 april 2008, 20:49   #12
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Volgens 'De weg van de moslim' (uitgeverij Project dien 2000) moet een homo van de hoogste etage van een flatgebouw naar beneden worden gegooid.

De straf op overspel (zie pg 223 weg van de moslim deel 3):
100 zweepslagen en voor een jaar uit het land bannen.
Is de schuldige getrouwd, dan wordt hij/zij via steniging ter dood gebracht.

De straf voor diefstal (pg 227):
Hak hun handen af als loon dat zij verdiend hebben.
Men amputeert de rechterhand ter hoogte van de pols. Als bloedstollend middel dompelt men de stomp van de arm in kokende olie.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 23 april 2008 om 20:51.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:55   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meesten weten het, maar onze lieve minister van Gelijke Kansen Van Brempt heeft een campagne gelanceerd dat oproept tot meer tolerantie tov. holebi's.
Wel terwijl dat ik zo mijn bedenkingen heb bij het woord tolerantie en de hele campagne kon een zekere vzw Actie Gezin er niets beter op vinden dan te reageren en hun homofobe uitspattingen aan de rest van Vlaanderen kenbaar te maken.

Hun briefcampagne vind je hier: http://www.actiegezin-actionfamille....kbentolero.pdf

Nu goed op zoiets moest reactie komen en dan presenteer ik ook de reactie van http://actiegroep.cjb.net een nieuwe holebi actiegroep die nog in vorming is.

Het werkforum van de actiegroep vind je op http://actiegroep.be

Actie Gezin heeft last van conservatisme. Je bent voor of tegen. Ik ben tegen hoewel ik een opvoeding binnen een klassiek gezin prefereer. Mannelijke homo's moeten kunnen samenleven zonder te worden geviseerd. Niemand zal mij echter kunnen overtuigen dat opvoeding door twee mannen de doodnormaalste zaak ter wereld is. Dit zou wel eens het verschil kunnen maken tussen links-liberaal (VlaamsProgressief) en centrum-liberaal.

Laatst gewijzigd door Rudy : 23 april 2008 om 20:58.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 20:56   #14
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens De Winter:
Dat klopt toch, het is niet hetzelfde
Citaat:
Klopt toch ook, de overgrote meerderheid is hetero.
Citaat:
Ik heb het artikel gelezen en ik kan mij niet herinneren dat hij dat zo gezegd heeft en dat het zo in dat artikel staat.
Citaat:
Waarom?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:00   #15
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geld dat men daar aan uitgeeft kan men beter besteden aan mensen die het echt nodig hebben, zieken, gehandicapten, verzorging, vergrijzing.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:02   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
1. Kan misschien wel zijn, maar denk je dat er tussen het 1 000 000 mensen dat op het VB stemt er geen vele tienduizenden homo's zitten? Vooral homo's durven nogal eens lastig gevallen op straat door krapuuljongeren als ze hand in hand durven lopen.

2. Denk je dat er geen holebi - verkozen zijn onder het Vlaams Belang?

3. Heteroseksualiteit is ook de norm! Is het nu ook al verkeerd om dat te beweren?
Er is ook niemand die zegt dat seksuele geaardheid invloed heeft op politieke voorkeur. Of bestaan er geen pedofiele of homo tsjeven misschien?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2008, 21:07   #17
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is ook niemand die zegt dat seksuele geaardheid invloed heeft op politieke voorkeur. Of bestaan er geen pedofiele of homo tsjeven misschien?
Waarschijnlijk wel.

Wat ik wil zeggen is dit: het VB is waarschijnlijk niet de homo-partij zoals ze door links afgeschilderd wordt. Ik heb schijt aan extreem-rechts, maar dat wil niet zeggen dat ik al het linkse gelul zomaar slik. Kijk bijvoorbeeld in Nederland maar naar Pim Fortuyn.

Als het VB ooit aan de macht komt - god beware - dan zullen homo's volgens mij niet veel te vrezen hebben. Maar een homo-huwelijk en adoptie ... daar kunnen ze naar fluiten. Ze zijn nu éénmaal niet gelijk aan een normale hetero-relatie. Sorry, maar mannen en vrouwen die elkaar neuken zijn nu éénmaal niet de norm.

Oud 23 april 2008, 21:10   #18
gertjan22
Banneling

Standaard

Het gaat erom dat homo's een pak meer kans hebben op zelfmoord.Dit heeft te maken doordat hetero's homo's niet aanvaarden of verafschuwen.

Waar het wel om gaat is tollerantie! Niet de "norm" weeral aanhalen maar het gewoonweg aanvaarden dat 12% (! dat is niet weinig) homosexueel is in de maatschappij! Dat is geen keuze,geen voorkeur, je bent zo geboren!

En dan het vlaams belang: "je mag wel homo zijn,maar als je daarvoor uitkomt kies je ervoor om uitgesloten te worden" : dat bedoelt het vlaams belang.

Hetero koppels mogen mekaar knuffelen op straat, hand in hand lopen maar homo's zouden dat niet mogen?? Dan is het ineens provocerend gedrag?

Vlaams belang=anti vreemdelingen=anti homo punt aan de lijn.
Oud 23 april 2008, 21:15   #19
Rechtvaardigheid
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat homo's een pak meer kans hebben op zelfmoord.Dit heeft te maken doordat hetero's homo's niet aanvaarden of verafschuwen.

Waar het wel om gaat is tollerantie! Niet de "norm" weeral aanhalen maar het gewoonweg aanvaarden dat 12% (! dat is niet weinig) homosexueel is in de maatschappij! Dat is geen keuze,geen voorkeur, je bent zo geboren!

En dan het vlaams belang: "je mag wel homo zijn,maar als je daarvoor uitkomt kies je ervoor om uitgesloten te worden" : dat bedoelt het vlaams belang.

Hetero koppels mogen mekaar knuffelen op straat, hand in hand lopen maar homo's zouden dat niet mogen?? Dan is het ineens provocerend gedrag?

Vlaams belang=anti vreemdelingen=anti homo punt aan de lijn.
Ik wil homoseksualiteit niet strafbaar maken. En ik zal ook nooit geweld gebruiken tegen homo's. Ik maakte gewoon de observatie dat het tuig op straat homo's vaak mishandelt omdat ze in het openbaar genegenheid voor elkaar vertonen.

Wat ik wel zeg is:

1. De homo-haat van het VB lijkt me overroepen. En ik zeg dat als een tegenstander van het VB!

2. Homo's zijn niet gelijk en het stoort me dat ze absoluut 'gelijk' moeten zijn. De norm is heteroseksualiteit. Niet homoseksualiteit. Punt aan de lijn.

Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid : 23 april 2008 om 21:15.
Oud 23 april 2008, 21:15   #20
sus antigoon
Banneling

Standaard

Mensen zijn mensen en niemand hoeft te bepalen hoe een ander moet leven en zeker niet moeien met relaties.

Sommige mannen zijn innerlijk een vrouw en zijn zo gewoon fout geboren, verkeerde geest in een verkeerd lichaam.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be