![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Via snelrecht kan je in Antwerpen tot vijf jaar cel krijgen voor winkeldiefstal.
In Gent betaal je een administratieve boete. Kunnen we echt de rechtbedeling niet homogeniseren en gelijkschakelen voor iedereen in dit land? Als dat gvd geen discriminatie is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige justitie, volledige federale bevoegdheid, lukt er in om dergelijke zaken van discriminatie (in Antwerpen zus, in Gent zo ...) wettelijk mogelijk te maken. Het spijt me dat ik het nog eens moet zeggen, terwijl sommigen dat hier echt niet graag horen, maar de waarheid heeft haar rechten: mocht justitie een bevoegdheid worden van Vlaanderen, dan zal er meer kans zijn dat het eindelijk eens een beetje in de goede richting gaat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen die justitie willen regionalizeren wensen strafmaat volgens de taal in de grondwet en SWB in te schrijven. Is dat dan beter? Laatst gewijzigd door filosoof : 8 juni 2011 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij. Binnen de strafmaat bestaan een minimum en een maximimum. Als een strenge rechter neigt naar een maximumstraf dan heb je geen poot om op te staan. Wat heeft dit met een stad te maken ? Je klinkt gewoonweg wereldvreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ik heb mijn Seriële Bully’s beloofd een laptop te kopen, zodat ik dag en nacht kan posten vanuit elke locatie waar dan ook, en dat heb ik gedaan, tot hun wanhoop
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Brussel wordt je geflitst en betaal je een boete vanaf 57 per uur in een zone dertig. In Gent is dat vanaf 37 per uur. Gelijkschakelen aub ... Laatst gewijzigd door Karma : 9 juni 2011 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon een Emo puntenindex toevoegen, ... Ongelukkige jeugd, 1 punt verkracht als kind 1 punt een ambetante vrouw 2 punten enz... Vanaf 5 verzamelde Emo punten 2 jaar strafvermindering Vanaf 10 verzamelde Emo pinten, ... En ga zo maar door, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je je redenering uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"mocht justitie een bevoegdheid worden van Vlaanderen, dan zal er meer kans zijn dat het eindelijk eens een beetje in de goede richting gaat." U stelt Vlaanderen hopelijk toch niet gelijk met een gemeente? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welkom in de wereld van de locale bevoegdheden van "ons kent ons". |
|||