![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Sedert de vrijmaking van de energiemarkten hebben de consumenten heel wat problemen met hun energiefacturen. Dit blijkt uit de talrijke vragen die de FOD Economie ontving bij zijn Multimedia Contact Center en de 5630 klachten bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD in 2007. Het grootste deel van de klachten ging over onduidelijke facturen:
de facturen blijken vergissingen of gegevens te bevatten die niet overeenkomen met het werkelijk verbruik; facturen worden te laat opgesteld, zodat consumenten geen duidelijk beeld hebben over hoeveel zij uiteindelijk moeten betalen; het is moeilijk of onmogelijk om na te gaan of de aanrekening wel correct gebeurt, of de voorschotten correct verrekend werden, en hoe het energieverbruik evolueerde; in de praktijk zijn vele facturen onbegrijpelijk en onleesbaar. * Daarom heeft CD&V-volksvertegenwoordiger Katrien Partyka in de Kamer een voorstel ingediend om een duidelijke standaardfactuur wettelijk verplicht te maken voor gas en elektriciteit. Het model van de factuur wordt door de Minster van Energie vastgelegd na overleg met de gewesten, de energiesector en de verbruikers. De energieleveranciers moeten het model van factuur verplicht gebruiken, zodat de klant ook makkelijk kan vergelijken of hij met een andere leverancier misschien goedkoper af is. * Door de verschillende tariefplannen bij de energieleveranciers weet de consument niet altijd welk tarief voor hem het meest gunstig is. Het voorstel voorziet de verplichting om jaarlijks aan de klant mee te delen welk tariefplan van de leverancier het gunstigst is volgens het verbruik van de klant. Dit kan vergeleken worden met de gelijkaardige regeling die een paar jaar geleden werd ingevoerd voor telefoon- en gsm-abonnementen. * Om de consument beter te informeren wordt in het voorstel voorzien dat de factuur ook vermeldt op welke wijze beroep kan gedaan worden op de ombudsdienst voor energie die binnenkort van start gaat. * Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
|
![]() Mooi,en nu afwachten hé
![]()
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren |
![]() |
![]() |