Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2004, 20:23   #1
Eugene
Gouverneur

Standaard

Ik denk dat de meesten onder u al weten dat ik een fervent voorstander ben van de doodstraf voor pedosexuele moordenaars en seriemoordenaars, psychopaten of sociopaten zeg maar. Er is echter nog een categorie van parasitaire organismen onder menselijke gedaante dat we gewoon moeten uitroeien en dat zijn de terroristen. Wanneer we vandaag weeral zien wat er in Spanje gebeurt vind ik dat de roep om de effectieve uitvoering van de doodstraf voor zulke parasieten luider en luider moet klinken. Een samenleving die niet bereid is om parasieten uit te roeien zal zelf worden uitgeroeid!!!
Oud 11 maart 2004, 20:30   #2
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10965
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 20:55   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leve de doodstraf!!!

Met opzet?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 20:59   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Leve de doodstraf!!!

Met opzet?
Waarchijnlijk eerder met injectie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 21:05   #5
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Op een mooie dag gaat Eugene naar zijn garage om wat te repareren. Om het gezellig te houden drinkt hij een paar pintjes. Na een half uurtje komt hij terug thuis en wat hij daar ziet tart alles:
Vrouw en kinderen zijn op gruwelijke wijze vermoord.
Eugene probeert nog hartmassage maar het is helaas te laat. Eugene merkt nu dat er bloed op zijn kleren zit. Nergens ziet Eugene sporen van braak. Eugene vind een mes op de grond en pakt het op. De politie komt binnen (de buren hadden iets gehoord).

3 jaar later
Mede doordat Eugene een strafblad heeft voor geweldpleging (rel op café), soms teveel dronk en geen geld had en dus een stuntelige pro-deo kreeg toegewezen, krijgt hij de maximum straf: levenslang.
Volgens de rechter was er geen twijfel aan zijn schuld: de politie had hem betrapt met het bebloede moordwapen in de hand en de nog warme lijk voor hem.
Eugene kreeg geen ontoerekeningsvatbaarheid want volgens de psychiaters was hij bij zijn volle verstand toen hij zijn vrouw en kinderen in koelen bloede vermoordde.

Chance dat Eugene in België woont.
Oud 11 maart 2004, 21:15   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Iemand bewust de dood injagen is onder geen enkel beding goed te praten, ook niet als de moord door de overheid gepleegd wordt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 21:20   #7
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

[quote="dejohan"]

Tja, maar die aanslagen van 11/03 in Madrid kun je toch alleen maar omschrijven als laffe gewetenloze daden zeker tegen brave, zelfs zichtbaar brave, onschuldige belastingbetalers, doodgewone burgermensen zoals u en ik dus, studenten en ambachtslieden die naar hun unief en naar hun werk vertrokken ' s ochtends en die niets te maken hebben met aanstaande parlementsverkiezingen zondag, noch met ETA preferenten of -afkeuren, mensen die alleen maar voor hun kinders en hun dagelijkse boterham hebben te ploeteren, die de vorige dag wellicht die overwinning "van de voetbal" hadden gevierd...

't Is nu en dan een wreed trieste wereld, denk ik alweer vandaag...

Op zo 'n moment komt toch efkens de gedachte aan doodstraf op, denk ik... Enfin, ik vind die gedachte enigszins toch menselijk en begrijpelijk...
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 21:24   #8
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hilde Dillen
Tja, maar die aanslagen van 11/03 in Madrid kun je toch alleen maar omschrijven als laffe gewetenloze daden zeker tegen brave, zelfs zichtbaar brave, onschuldige belastingbetalers, doodgewone burgermensen zoals u en ik dus, studenten en ambachtslieden die naar hun unief en naar hun werk vertrokken ' s ochtends en die niets te maken hebben met aanstaande parlementsverkiezingen zondag, noch met ETA preferenten of -afkeuren, mensen die alleen maar voor hun kinders en hun dagelijkse boterham hebben te ploeteren, die de vorige dag wellicht die overwinning "van de voetbal" hadden gevierd...

Op zo 'n moment komt toch efkens de gedachte aan doodstraf op, denk ik... Enfin, ik vind die gedachte enigszins toch menselijk en begrijpelijk...

Tja, ik moet toegeven dat het eerste wat mij te binnenschiet ook iets is als "ze moesten ze allemaal....". Ergens is het wel menselijk.

Maar als ik er op een meer nuchtere moment bij stilsta, de wraakgevoelens eens laat voor wat ze zijn en alle kanten bekijk, nee, dan woon ik liever in een land waar het niet legaal is om vermoord te worden.
Oud 11 maart 2004, 21:29   #9
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...en wat brengt die doodstraf op? Het koelen van één of andere primitieve wraaklust? Want uiteindelijk maakt ge daar niks goed mee; deze tragedie kan nooit meer hersteld worden. Doodstraf schrikt overigens niet af (en al zeker terrorisme niet). Als ze gepakt worden, steekt ge zo'n gasten weg tot het eind van hun dagen mét verbod op arbeid en onder strikt (maar humaan) regiem. Zo pakken we dat in de beschaafde wereld nu eenmaal aan... De wetenschap dat de dader(s) nog heel lang te boeten hebben, is ook voor de slachtoffers vaak een troost. (paradoxaal genoeg)
Oud 11 maart 2004, 21:52   #10
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Wat mij stoort is dat ze vroeg of laat vrijkomen. Lach niet, daar zijn verschillende regelingen en wetten voor en afhankelijk van de duur van de voorhechtenis kan een moordenaar na... (wat? 5 jaar? 10 jaar? Ik weet het niet zeker...) vrijkomen...

Punt is, onze rechtspraak (alhoewel allesbehalve volmaakt) is slim en eerlijk genoeg om in de absolute meerderheid van de gevallen juist te oordelen. Laat ons stellen dat 1 op de 100 veroordeelden onschuldig is (en dat is nog hoog geschat m.i.)

Die éne veroordeelde, vrij gelaten, maakt misschien nog tien, misschien nog twintig, misschien zelfs nog honderd of duizend slachtoffers.

Het overwegen waard... Eén onschuldige geëxecuteerd door de overheid... of honderd onschuldigen geëxecuteerd door een vrijgelatene?
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 21:59   #11
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Wat vinden de voorstanders van de doodstraf van het feit dat je onschuldigen kan terechtstellen?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 22:02   #12
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me best de doodstraf inbeelden en nog goedkeuren ook.Wel indien men kan aantonen dat er echt sprake is van schuld niet omdat men net een mes vast heeft.Als je kinderen verkracht of mishandeld zijn en de dader is opgepakt ,wat dan.Eerst krijgt hij vermindering van straf omdat hij al in voorhechtenis heeft gezeten, dan nog is vermindering van straf wegens goed gedrag, dan nog is omdat er aan konklijk paleis ne peewee vader wordt.Alles bij elkaar zit men van vijf jaar uitgesproken straf dan 1,5 jaar vast.De dader komt vrij en wie kan bewijzen en het op zich nemen dat hij het niet meer zal doen.Ik neem dat risico liever niet en geef met plezier zulke mensen een spuitje en zal ze nog zelf begraven ook ben ik zeker dat hij niet terug komt.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 22:11   #13
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Wat vinden de voorstanders van de doodstraf van het feit dat je onschuldigen kan terechtstellen?

Tacitus ik heb niet gezegd dat ik voorstander van doodstraf was, ben of zou zijn he.
Integendeel zelfs. En deJohan had daar zeker wel een punt met z 'n anekdote over diene pech-charel met z 'n zogezegd op heterdaad betrapt zijn.

Alleen is de verontrusting en angst bij die mensen in Madrid vandaag toch ook te begrijpen, vond ik. En dat er wel een paar stemmen zullen opgaan om de doodstraf toe te passen wanneer die daders voor een rechter moeten verschijnen, is niet meer dan menselijk.

Gij zelf ooit al een dierbaar en geliefd mens moeten verliezen door opzet en door gewelddadigheid van anderen ?

( Ik wel... Ik weet dus een beetje over wat ik spreek dan inzake allerlei - omwille van de ongekende hevigheid - verwarrende emoties die een mens dan op willekeurige momenten kunnen overrompelen zoals angst, verdriet, al dan niet gepaste woede, frustratie, bestaansonzekerheid, je geterroriseerd voelen door niet aflatende angst en trauma' s... )

Tja... Zo 'n dingen zouden niet mogen gebeuren eigenlijk. Op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats zijn....
Oud 11 maart 2004, 22:17   #14
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Heb ik toch gezegd? Beter de heel kleine kans dat iemand onterecht terechtgesteld wordt, dan de enorm grote kans dat een moordenaar vrijkomt en in herhaling valt!
Oud 11 maart 2004, 22:19   #15
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
Heb ik toch gezegd? Beter de heel kleine kans dat iemand onterecht terechtgesteld wordt, dan de enorm grote kans dat een moordenaar vrijkomt en in herhaling valt!
Tja Kistal, eens benieuwd hoe jij zal piepen als je onschuldig op death-row zit.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 22:22   #16
Hilde Dillen
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het moet voor U ook eerst toevallig uw eigen kind of uw broer eens zijn zeker he, die hele kleine "kanshebber" die terecht gesteld moet
worden...

Uw ongenuanceerde uitlating indachtig, kan ik slechts concluderen hier :
Ge hebt duidelijk nog niet veel meegemaakt in 't leven Kistal...
Oud 11 maart 2004, 22:39   #17
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het moet voor U ook eerst toevallig uw eigen kind of uw broer eens zijn zeker he, die hele kleine "kanshebber" die terecht gesteld moet
worden...

Uw ongenuanceerde uitlating indachtig, kan ik slechts concluderen hier :
Ge hebt duidelijk nog niet veel meegemaakt in 't leven Kistal...

Ik zeg dat de kans veel groter is dat "mijn eigen kind of mijn broer" vermoord wordt door een vrijgelaten gangster groter is dan dat ze onschuldig vermoord worden door de overheid! Nu gij weer!
Oud 11 maart 2004, 22:42   #18
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dit is niet de schuld van de voorstander maar wel van de rechter
Oud 11 maart 2004, 22:59   #19
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Dit is niet de schuld van de voorstander maar wel van de rechter
Nee, van wetten (achterpoortjes ware een beter woord) die er voor zorgen dat criminelen met levenslang na 10 jaar vrijkomen...
Oud 11 maart 2004, 23:02   #20
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ik neem dat risico liever niet en geef met plezier zulke mensen een spuitje en zal ze nog zelf begraven ook ben ik zeker dat hij niet terug komt.
seriemoordenaars, lustmoordenaars etc. beleven ook plezier aan moorden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be