Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2008, 11:41   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard politie gaat staken? of politie gaat gijzelen?

't Is weer zover.

Een stakingsdreiging vanwege een beperkt aantal mensen, maar die bij machte zijn om heel wat meer in de weegschaal te gooien dan normaal.

De regering had het kunnen weten, ja in feite weten ze het al vele jaren.
Maar ze zijn nog eens met de neus op de feiten gedrukt bij de staking van die 15 kiekens op de luchthaven, die voor miljoenen schade aanrichtten en vele mensen klootten. Enige benadeelden gingen naar de rechter, maar aan de snelheid dat die werkt in Vlaanderen ...
Iets resenter waren er de sluiswachters, die het zo leutig vonden om de binnenschippers den duivel aan te doen.

Nu ben ik zelf lid van een vakbond. En overtuigd nog wel.
Maar niet om zotte dingen te doen.

Net zoals ik enkele honderdtallen posts terug aanraadde aan de nmbs-vakbonden om liever met betaalstakingen te werken, zo zou ik nu ook aan de polies dingen willen aanraden.
Voorbeeld: richt jullie op het parlement en op de ministeries: blokkeer vb. hun garages en de straten eromheen, zodat de ministers een eindje te voet moeten lopen .... blokkeer de koning eens een eindje in zijn kasteelken ... enfin, wie weet beters?

Maar een haven blokkeren of een industrieterrein, dat is niet in verhouding ... (vind ik toch).

En wat tenslotte het belangrijkste is: wat heeft de regering gedaan sindsdien om dergelijke problemen van minderheden die hun monopolitiepositie misbruiken, een beetje in goede wettelijke banen te leiden?
Antwoord: niks, geen kloten.

De Standaard Online
woensdag 30 april 2008 | Bron: BELGA
Politievakbonden dreigen met acties

BRUSSEL - De politievakbonden plannen binnenkort acties. Ze zijn boos omdat volgens hen de regering weigert om meer middelen te voorzien om de weddes en vergoedingen van het politiepersoneel te betalen.
Dat meldt het gemeenschappelijk vakbondsfront (VSOA/ACOD/NSPV/ACV) in een persbericht.

'Gelet op de houding van de overheid hebben we beslist om over te gaan tot acties voor het voltallig personeel van de geïntegreerde politie', klinkt het.

De vakbonden benadrukken dat het niet hun bedoeling is om de bevolking te gijzelen. 'We willen de regering proberen te raken waar het het meeste pijn doet', zegt Jan Schonkeren, nationaal voorzitter van politievakbond VSOA.

Als er niet snel concrete initiatieven van de overheid komen, sluit Schonkeren grootschalige acties eind mei niet uit. 'De blokkering van de Antwerpse haven is één van de opties', aldus de nationaal secretaris.

De vakbonden vragen al langer om meer geld voor de federale politie en voor de 196 lokale politiezones in België. De middelen zijn volgens de vakbonden onvoldoende om het personeel dit jaar hun wedde en vergoedingen te betalen. 'We vragen een lineaire weddeverhoging, een verhoging van het vakantiegeld en een aangepast pensioen. Ook het acuut tekort aan personeel is iets dat al lang in onze eisenbundel staat maar waar onvoldoende gevolg aan wordt gegeven', verduidelijkt Schonkeren.

De onderhandelingen over de sectorale eisenbundel 2005-2008 zijn sinds het begin van dit jaar bezig. Op 14 maart namen de vakbonden naar eigen zeggen kennis van het standpunt van de overheid, maar dat is voor hen absoluut ontoereikend.

Tijdens het onderhandelingscomité van 30 april besloten de bonden gezamenlijk aan de alarmbel te trekken. 'De overheid kan of wil terzake blijkbaar geen standpunt innemen. Wij zien geen andere uitweg dan te dreigen met acties', aldus nog Schonkeren.

kld

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 11:56   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Allee schoofzak, hoe meer het land plat ligt hoe beter toch?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 12:02   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Allee schoofzak, hoe meer het land plat ligt hoe beter toch?
Beste HamC, als 't over "mijne portemonnee" gaat, dan ben ik een zeer ernstig man.

Maar ik heb het vooral over de pollentiekers: het is aan hen om wettelijke initiatieven te nemen, om het probleem op "de agenda" te zetten enz. ... maar ja, Di Pupo zal niet willen hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 mei 2008, 12:06   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

18 nov 2007

Dit waren de laatste federale verkiezingen.
Ze zullen nog proberen een regering op poten te krijgen maar van regeren zal niks meer in huis komen. Eender welke regering het wordt.
Er zullen nog heel wat lijken uit de kast vallen, met als gevolg een lege staatskas en steeds zwaardere belastingen. Het zal armoe troef worden voor veel mensen die het nu al moeilijk hebben om rond te komen. Er zullen nog meer bedrijven naar het buitenland trekken met als gevolg meer werkloosheid. De staking zullen elkaar in steeds sneller tempo opvolgen. Er zal op een bepaald ogenblik geen dag meer voorbijgaan of er wordt betoogd in Brussel.

Ze zullen er een eind aan breien inplaats van nog nieuwe verkiezingen te organiseren. Verkiezingen die hoe dan ook onmogelijk zijn omdat we met een ongrondwettelijke kieskring zitten.
De beslissing om het land te splitsen zal nog voor 2010 vallen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=10
Oud 2 mei 2008, 12:10   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beste HamC, als 't over "mijne portemonnee" gaat, dan ben ik een zeer ernstig man.

Maar ik heb het vooral over de pollentiekers: het is aan hen om wettelijke initiatieven te nemen, om het probleem op "de agenda" te zetten enz. ... maar ja, Di Pupo zal niet willen hé.
U bent politieman?

Verschaeve
Oud 2 mei 2008, 18:15   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U bent politieman?
Denkt ge dat nu omdat ik geschreven heb "dat als het over mijne portemonnee gaat, ik een zeer ernstig man ben"?
Ik bedoelde met "mijne portemonnee" wel degelijk de portemonnee van gans Vlaanderen, die negatief beïnvloed wordt door het afsluiten van heelder havens edm. (als dat niet duidelijk was ???)

Oud 2 mei 2008, 18:32   #7
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denkt ge dat nu omdat ik geschreven heb "dat als het over mijne portemonnee gaat, ik een zeer ernstig man ben"?
Ik bedoelde met "mijne portemonnee" wel degelijk de portemonnee van gans Vlaanderen, die negatief beïnvloed wordt door het afsluiten van heelder havens edm. (als dat niet duidelijk was ???)
Ahzo, ok, ik had u verkeerd begrepen.

Alleszins, als u tegen de politie ingaat, toch maar opletten, tenslotte mogen die gewapend op straat lopen en wij niet.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be