Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2008, 13:12   #1
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard Albert Hoffman, uitvinder van LSD gestorven

Albert Hoffman, de uitvinder van LSD, is gisteren 29 april overleden. De impact van zijn ontdekking is niet in te schatten en zijn probleemkind LSD, zoals hij het zelf noemde, heeft een enorme invloed gehad op de maatschappij en de hippie cultuur van de jaren 60 en de muziek dat er toen gemaakt werd.

Hoffman nam zelf ettelijke keren LSD en werd 102 jaar... tot zover de notie dat LSD giftig is.

Oud 30 april 2008, 13:27   #2
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

alle respect voor hoffman

zonder zijn experimenten met moederkoren zouden we op vlak van cultuur idd heel wat hebben moeten missen

moge hij rusten in vrede en in eeuwigheid dansen met zijn benzeenringen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 april 2008 om 13:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 14:02   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

R.I.P, Albert, and thanks for the acid.
Oud 30 april 2008, 21:04   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier maar bitter weinig laatste eerbewijzen voor Hoffman. Foei!
Oud 30 april 2008, 21:13   #5

Standaard

idd vind ik ook kenan - een beetje meer respect zou op zijn plaats zijn voor wie ons een deur gegeven heeft to the other site
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 1 mei 2008, 00:35   #6
forumspook
Banneling

Standaard

Zijn er dan zo weinig mensen die acid pakken/pakten, en die het geappreciërd hebben, of zijn die mischien reeds dood ?
Ik vind dat de ministers er een beetje zouden moeten pakken. Een kuur doen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:37   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Respect.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:38   #8

Standaard

ik heb altijd zo n fantasma gehad waarbij dat eens een keer in de drank van parlementairen ofzo geflikkerd werd - amusement echt wel verzekerd dan voor het ganse land

tegenwoordig onder die hardcoregabbertjes en jumperkes enzo is lsd niet meer zo populair - eigenlijk hoor ik dat de meesten er bang van zijn

ze nemen liever xtc enzo dat geeft minder kans op een badtrip en ze worden er zo niet door met zichzelf geconfronteerd

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2008 om 00:41.
Oud 1 mei 2008, 00:44   #9
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik heb altijd zo n fantasma gehad waarbij dat eens een keer in de drank van parlementairen ofzo geflikkerd werd - amusement echt wel verzekerd dan voor het ganse land tegenwoordig onder die hardcoregabbertjes en jumperkes enzo is lsd niet meer zo populair - eigenlijk hoor ik dat de meesten er bang van zijn

ze nemen liever xtc enzo dat geeft minder kans op een badtrip en ze worden er zo niet door met zichzelf geconfronteerd
Dat zou nog wat anders zijn als met roomtaarten gooien.
Oud 1 mei 2008, 00:45   #10
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Veel mensen die LSD pakken zijn begonnen met een jointje.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:51   #11
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Veel mensen die LSD pakken zijn begonnen met een jointje.
Persoonlijk was mijn eerste drug gewone sigaretten, daarna ook bier. Vandaar kan het ongelofelijk ver gaan, nietwaar...Men zou kunnen zeggen dat het beginnen van tabak roken kan leidden tot verslaving aan heroïne dus...
Oud 1 mei 2008, 00:52   #12

Standaard

uiteraard ga je toch ook eerst een pint proberen en dan pas sterke drank

in ieder geval is lsd slechts heeel heel zelden verslavend - en het geeft een cyclische tolerantie - wat wil zeggen dat je er bvb de derde dag op rij dat je het neemt niks meer van voelt maar drie dagen later toch weer terug

zo n trip is echt wel mentaal heel zwaar - laten we zeggen 1000 keer zwaarder dan een jointje ofzo en je bent dus blij ergens als de trip is uitgewerkt en de meesten gaan echt niet onmiddelijk nog een trip nemen

die pillen van tegenwoordig zijn veel verslavender en zoals ik al zei is de meeste jeugd van tegenwoordig zowieso toch al bang van lsd.25

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2008 om 01:05.
Oud 1 mei 2008, 00:53   #13
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Vandaag toevallig in Humo: Top 20 gevaarlijkste drugs volgens een Britse groep van onafhankelijke wetenschappers en experts (zie ook interview)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 mei 2008 om 00:54.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:58   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Laat de Qat, XTC en LSD maar aanrukken, zou ik zeggen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 01:00   #15

Standaard

lsd is fysiologisch totaal ongevaarlijk

wat ook iets raars is dat is dat het slechts heel kort in het lichaam blijft - na twintig minuten zijn er totaal niks meer van sporen van terug te vinden hoewel de trip pas na ongeveer 45 minuten begint te werken

ook een overdosis kan je er niet van nemen

als je bvb 10 000 trips in één keer zou slikken dat trip je gewoon iets langer - maar geen 10000 keer langer

psychologisch is lsd echter niet zonder gevaar

belangrijk voor wie er toch mee wil experimenteren is dat je het de eerste keer onder zekere begeleiding doet van iemand met ervaring erin en ook in gezelschap en een omgeving die jouw vertrouwd is

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2008 om 01:02.
Oud 1 mei 2008, 01:05   #16
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Laat de Qat, XTC en LSD maar aanrukken, zou ik zeggen.
Wat ik mij afvraag, is er eigenlijk een wetgeving rond lijm of valium dealen?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 01:11   #17
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=King of beggars and fleas;3395976]lsd is fysiologisch totaal ongevaarlijk

wat ook iets raars is dat is dat het slechts heel kort in het lichaam blijft - na twintig minuten zijn er totaal niks meer van sporen van terug te vinden hoewel de trip pas na ongeveer 45 minuten begint te werken

ook een overdosis kan je er niet van nemen

als je bvb 10 000 trips in één keer zou slikken dat trip je gewoon iets langer - maar geen 10000 keer langer

psychologisch is lsd echter niet zonder gevaar

belangrijk voor wie er toch mee wil experimenteren is dat je het de eerste keer onder zekere begeleiding doet van iemand met ervaring erin en ook in gezelschap en een omgeving die jouw vertrouwd is[/QUOTE]

Vermijd onaangename plaatsen & mensen. Ik heb al mensen flink gewelddadig zien worden met trips.
Oud 1 mei 2008, 01:12   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor Valium moet je minstens apotheker zijn. Wordt dus handel en bezit.

Lijm is niet te dealen vrees ik, tenzij je onder de prijs kan gaan van de GB en de SelfMade.

Verschaeve
Oud 1 mei 2008, 01:13   #19
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou u dat bij een dealer gaan halen ? Valium schrijft iedere dokter u voor , als u er achter vraagt. Lijm kan u in elke winkel kopen...
Oud 1 mei 2008, 01:13   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht

Vermijd onaangename plaatsen & mensen. Ik heb al mensen flink gewelddadig zien worden met trips.
Dat wist ik niet, dat jij zo ene was.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be