Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 15:49   #1
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard Vakbonden=na legale maffia, nu ook gijzeling

Citaat:
Bonden gijzelen directie Brussels ziekenhuis

De leden van de raad van bestuur van het ziekenhuis Hôpital français in Sint-Agatha-Berchem (Brussels gewest) zijn vandaag door de vakbonden opgesloten in hun vergaderzaal. Dat maakte Christiane Thomas, secretaris van de ondernemingsraad, bekend. "We houden ze vast en laten ze niet gaan tot ze hun verantwoordelijkheid hebben genomen, zelfs al is het middernacht."

De bonden willen dat er een vereffenaar wordt aangesteld via de procedure van een vrijwillige vereffening. Die procedure krijgt de voorkeur op een gerechtelijke vereffenaar want die oplossing is veel zwaarder voor het personeel, aldus Thomas.

Het Hôpital français kampt met een zware schuld bij de rijksdienst voor sociale zekerheid. (belga/eb)
Ik heb het hier al meermaals gezegd: ik ben voor de vrijheid van verenging en dus ook voor de vakbonden, op voorwaarde dat vakbonden zich als een normale vereniging en rechtspersoonlijkheid aanvragen. Zolang ze dat niet doen staan ze op hetzelfde niveau als de maffia.

En nu is erop een gijzelingsactie door vakbondsmilitanten.
Waar blijft het Speciale Interventie Eskadron om daar binnen te vallen en de gijzelaars op te ruimen?
Oud 9 mei 2008, 16:16   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Waar blijft het Speciale Interventie Eskadron om daar binnen te vallen en de gijzelaars op te ruimen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:24   #3
Dycore
Banneling

Standaard

Ik hoop dat de vakbonden mij niet kwalijk zullen nemen als ik hen op een dag gegijzeld hou. I'm coming for you bastards!!!
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 08:58   #4
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Ik heb het hier al meermaals gezegd: ik ben voor de vrijheid van verenging en dus ook voor de vakbonden, op voorwaarde dat vakbonden zich als een normale vereniging en rechtspersoonlijkheid aanvragen. Zolang ze dat niet doen staan ze op hetzelfde niveau als de maffia.

En nu is erop een gijzelingsactie door vakbondsmilitanten.
Ik ga geen uitspraak doen over een dossier waar ik bijna geen info over heb. Met de info die ik heb zou ik zeggen "Dat kan niet". Ik weet evenwel niet wat de toestand de laatste jaren was.
Bij één van mijn vorige werkgevers werd steeds officieel gemeld dat alles goed ging. Er waren zelfs plannen om uit te breiden. Waarom achter ander werk zoeken? Alles gaat goed. Op een morgen moesten we niet meer starten want de directie ging de boeken neerleggen. Wie was hier gegijzeld. In nog een ander bedrijf waar ik heb gewerkt was er ook geen vuiltje aan de lucht. Totdat ze opeens beslisten alle filiale op te doeken en naar de lageloonlanden te trekken tenzij we een deel van ons loon inleverden. Wie is dan de gegijzelde. En ik weet dat er sommige zijn die hun hand er niet voor opdraaien onmiddellijk ander werk te zoeken. Voor sommige is dat niet evident. (je zal maar 25-30 jaar voor de firma gewerkt hebben bvb)
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be