![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vandaag op het nieuws (radio 1) (vrij citaat): Citaat:
Hier zakt mijn broek toch van af. Altijd slagen ze ons om onze oren met het gevaar van te hoge snelheid en steeds worden "experts" opgevoerd die dat tot in den treure herhalen om toch maar te zorgen dat heel Vlaanderen volstaat met flitscamera's die je uitwringen als je aan 1 km/u te hard wordt vastgelegd. Maar nu een "nationale held" van flink boven de 200 km/u over een expressweg (max = 90km/u) vlamt en weigert voorrang te verlenen aan een boom, nu gaat het enkel maar over "verslagenheid" en een hoop geneuzel dat snelheid er niets mee kon te maken hebben gehad. Nog zo 1 en het regent pluchen olifanten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij was het de schuld van de Vlaams-Nationalisten.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Die boom was zeker een moslim, de smeerlap.
Aan de foto's van de auto te zien, reed hij toch nogal snel. Ni slim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf het uiteraard oprecht verschrikkelijk vinden, RIP François Sterchele ! Maar ik ga niet, zoals sommige anderen, van zijn dood een 'heldhaftig' tafereel maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Maar je verwondingen en dus overlevingskansen hangen wel af van hoe snel je reed... (Al kan je tegen een vaststaand object zoals een boom al weinig kans hebben als het tegen 50 was. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 mei 2008 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu dat het ging om een wat geslaagde zelfstandige (Porscheke, eh) die zoiets uitsteekt of gewoon een pipo die bij Citybank is gaan lenen om zijn droomwagen te hebben, dan zagen we wat we altijd zien op het nieuws: * overdreven snelheid mijnheer, waarschijnlijk drugs mijnheer. * (flash van omwonenden - eerst Mark) "jooit, ze rijn hie altijd te rap, he mennier." (camera naar Mariake vlak daarnaast) "mo Mark, zijn teveurige weke tuch uk iene gad" "Wa Mariake?" "A dien da tehen dien brummer zat?" * (lokale politie agent die voor het eerst in zijn leven in beeld komt en voor het eerst dus ook moet trachten AN te spreken en het verhaal doet van jongeren en overdreven snelheid en drugs) * (camera zoomt in op flitspaal) * (terug in de studio en een gesprekje met de verkeersdeskundige die het gevaar van een kilometertje teveel uitlegt) Zo iedereen... lesje geleerd? Daarom staan die flitspalen er! (Terug naar de nieuwslezer die aan een ander "tragisch" - welk is dat niet - ongeval begint). Maar hier gaat het over topper uit de Brood en Spelen industrie, een nationale held als het ware. Nu krijgen we grote verslagenheid te zien. Het halve rand is in de rouw en hoewel ik het nieuws nog niet heb gezien zullen er rond de plaats van het gebeuren of aan het stadium wel al beertjes, slaaltjes en misschien ook brandende kaarsjes staan. Een verkeersdeskundige komt ons sussen dat 217 km/u op een freaking gewestweg de oorzaak van het ongeval niet kon zijn geweest. En daarna zullen we wel wat in memoriams uitzenden. Begrijp me niet verkeerd. Elke dode in het verkeer (ook al is het enkel degene die zijn eigen dood zelf in de hand heeft gewerkt op wel zeer extreme manier) is er een teveel, en ik hou niet van voetbal maar heb ook geen rancune tegenover doorslagende jonge vedetten en nog minder last van jaloezie. Wat me vooral in de hele berichtgeving vooral stoort is dat iemand die om 3 uur 's nachts tegen 217 per uur op een gewestweg een boom tracht te ontwortelen omwille van zijn status als Brood en Spelen figuur eigenlijk meer geroemd wordt dan de willekeurige verdacht uitziende Honda (camera zoomt in op het agressieve rooster van de laatste Honda Civic) die tegen 58 km/u in een zone 50 een bromfietser aanreed. En nog het meeste dat een "verkeersdeskundige" (terwijl men in het nieuws vertelde dat men nog niet wist wat er was gebeurd) kwam vertellen dat het vast niet aan de snelheid kon liggen. Als je dat soort manipulatie niet doorziet ga ik soms toch nog geloven in de NWO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het lag niet aan de snelheid, het lag aan het differentiëel zeg ik u, het differentiëel!
Met een sper had die hem garantie kunnen houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmorgen: De impact was aan 217 km/u.
Na de middag en tot nu: Hij reed aan ongepaste snelheid maar volgens verkeersdeskundigen was de snelheid geen oorzaak. Citaat:
Nu ja, intussen heet het "een onaangepaste snelheid" te zijn. De echte snelheid kan je nergens meer vinden deze avond. Persagentschap Belga moet wat corrigeren voor zijn status als nationale sportheld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@ KrisKras, het greppeltje achter die sper had hem ook wel het leven gekost hoor. @ zogenaamde filosoof, het zou je reputatie gestand zijn om het te hebben over "mosLimbomen" dan. Of misschien niet, maar dan weet ik totaal niet wat je bedoelt. Maar zelfs al begin je over Moslims... dan zou ik nog niet weten wat je bedoelt. Hoe lang gaat het duren voor je er hier een VB topic gaat van maken dan? Want dat is niet de bedoeling.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 mei 2008 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() DAT is geen 50km/u. Maar men lult er hier maar naast. Waarom moet elk ongeval aan 76km/u waar je 70 mag heelder dagen worden uitgesponnen om mensen het geld uit de zak te slaan met flitscamera's op elke hoek terwijl een "nationale held" tegen 217 km/u tegen een boom kan rijden en een verkeersdeskundige komt vertellen dat het nooit aan de snelheid kan hebben gelegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit wordt off-topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Ik vind het een beetje triest dat men zo mediageil op zijn overlijden springt en het breed uitsmeert (beelden van het wrak enzo publiceren
![]() Ik heb even gekeken omdat ik me wel afvroeg of de pers idd dingen verdraaid en ik las: Citaat:
De kracht van de impact hangt natuurlijk wel van de snelheid af.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Die jongen is verongelukt door roekeloos te rijden - zware straf dat wel, maar ook een geluk dat hij niet nog anderen mee heeft genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die zo snel rijdt heeft zelfmoordneigingen of is een volslagen idioot.
Ik kan geen medelijden opbrengen voor Sterchele. Ik heb nog meer medelijden met die arme grotendeels ontschorste boom ...
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb wel medelijden met Sterchele, maar vooral met zijn familie en vrienden. De achterblijvers zijn altijd de gestraften.
|
![]() |
![]() |