Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2008, 17:17   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Bent u een "nationale held" of niet?

Citaat:
Club Brugge-spits François Sterchele is vannacht om het leven gekomen bij een auto-ongeluk op de N49 in Vrasene (bij Beveren).
Tot zover wat we allemaal vandaag door onze neus geboord kregen.

Dan vandaag op het nieuws (radio 1) (vrij citaat):

Citaat:
Sterchele zou te snel hebben gereden maar het ongeval zou volgens een expert niets met snelheid te maken hebben gemaakt.

Hier zakt mijn broek toch van af. Altijd slagen ze ons om onze oren met het gevaar van te hoge snelheid en steeds worden "experts" opgevoerd die dat tot in den treure herhalen om toch maar te zorgen dat heel Vlaanderen volstaat met flitscamera's die je uitwringen als je aan 1 km/u te hard wordt vastgelegd.

Maar nu een "nationale held" van flink boven de 200 km/u over een expressweg (max = 90km/u) vlamt en weigert voorrang te verlenen aan een boom, nu gaat het enkel maar over "verslagenheid" en een hoop geneuzel dat snelheid er niets mee kon te maken hebben gehad.

Nog zo 1 en het regent pluchen olifanten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 17:38   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij was het de schuld van de Vlaams-Nationalisten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 17:55   #3
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Die boom was zeker een moslim, de smeerlap.

Aan de foto's van de auto te zien, reed hij toch nogal snel. Ni slim.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 17:56   #4
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Hier zakt mijn broek toch van af. Altijd slagen ze ons om onze oren met het gevaar van te hoge snelheid en steeds worden "experts" opgevoerd die dat tot in den treure herhalen om toch maar te zorgen dat heel Vlaanderen volstaat met flitscamera's die je uitwringen als je aan 1 km/u te hard wordt vastgelegd.

Maar nu een "nationale held" van flink boven de 200 km/u over een expressweg (max = 90km/u) vlamt en weigert voorrang te verlenen aan een boom, nu gaat het enkel maar over "verslagenheid" en een hoop geneuzel dat snelheid er niets mee kon te maken hebben gehad.

Ik vind de dood van de puike voetballende Sterchele zeer tragisch voor zijn familie en alle supporters van de clubs waar hij gespeeld heeft. Toch moet men recht voor de raap zijn en durven toegeven dat hij zijn dood deels zelf in de hand heeft gewerkt. Hij reed te snel en te onvoorzichtig en dat wist hij ongetwijfeld, maar toch hield hij zich niet in. Eigenlijk is het een echt drama: veel succes, veel geld, een goed leven, een knappe vent (beweren mijn vrouwelijke collega's alleszins), ... en het dan eigenlijk zelf verpesten in je leven. Onnodige risico's nemen door met een zinloze sportauto aan een 'zotte' snelheid' op de openbare weg te racen. Gelukkig waren er geen andere slachtoffers, want dit had best mogelijk geweest. Ik heb een vriendin en die kraag kanker, het evolueerde tot terminale kanker en zij bezweek uiteindelijk op vrij jonge leeftijd. Toch heeft zij jaren getracht om - tegen beter weten in - zoveel mogelijk uit haar leven te halen en tot voor het einde op beterschap gehoopt. Als je deze tragedie naast die van Sterchele zet, dan kan ik buiten bedroefd te zijn om zijn dood ook niet anders dan kwaad op hem te zijn. Waarom? Omdat zijn dood totaal zinloos was, als hij wat voorzichtiger had gereden was dit helemaal niet gebeurd en hadden we nog jaren van hem kunnen genieten op onze voetbalvelden. Maar hij vond het nodig - waarschijnlijk onder invloed van testosteron en adrenaline - het voor zichzelf en zijn naasten + de supporters te verpesten.

Ik blijf het uiteraard oprecht verschrikkelijk vinden, RIP François Sterchele ! Maar ik ga niet, zoals sommige anderen, van zijn dood een 'heldhaftig' tafereel maken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 18:26   #5
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp het verband niet tussen de titel en de openingpost.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:00   #6
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Sterchele zou te snel hebben gereden maar het ongeval zou volgens een expert niets met snelheid te maken hebben gemaakt.
Straf.
Maar je verwondingen en dus overlevingskansen hangen wel af van hoe snel je reed...
(Al kan je tegen een vaststaand object zoals een boom al weinig kans hebben als het tegen 50 was. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 mei 2008 om 19:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:08   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik begrijp het verband niet tussen de titel en de openingpost.
Iets in de zin van dat als je "nationale held" bent, je dan blijkbaar duizend keer erger mag presteren (nu ja, hij heeft het bekocht natuurlijk en dat wens ik hem nu ook weer niet toe) en dat dat eigenlijk haast goed gepraat wordt.

Stel nu dat het ging om een wat geslaagde zelfstandige (Porscheke, eh) die zoiets uitsteekt of gewoon een pipo die bij Citybank is gaan lenen om zijn droomwagen te hebben, dan zagen we wat we altijd zien op het nieuws:
* overdreven snelheid mijnheer, waarschijnlijk drugs mijnheer.
* (flash van omwonenden - eerst Mark) "jooit, ze rijn hie altijd te rap, he mennier." (camera naar Mariake vlak daarnaast) "mo Mark, zijn teveurige weke tuch uk iene gad" "Wa Mariake?" "A dien da tehen dien brummer zat?"
* (lokale politie agent die voor het eerst in zijn leven in beeld komt en voor het eerst dus ook moet trachten AN te spreken en het verhaal doet van jongeren en overdreven snelheid en drugs)
* (camera zoomt in op flitspaal)
* (terug in de studio en een gesprekje met de verkeersdeskundige die het gevaar van een kilometertje teveel uitlegt)
Zo iedereen... lesje geleerd? Daarom staan die flitspalen er! (Terug naar de nieuwslezer die aan een ander "tragisch" - welk is dat niet - ongeval begint).

Maar hier gaat het over topper uit de Brood en Spelen industrie, een nationale held als het ware. Nu krijgen we grote verslagenheid te zien. Het halve rand is in de rouw en hoewel ik het nieuws nog niet heb gezien zullen er rond de plaats van het gebeuren of aan het stadium wel al beertjes, slaaltjes en misschien ook brandende kaarsjes staan. Een verkeersdeskundige komt ons sussen dat 217 km/u op een freaking gewestweg de oorzaak van het ongeval niet kon zijn geweest. En daarna zullen we wel wat in memoriams uitzenden.

Begrijp me niet verkeerd. Elke dode in het verkeer (ook al is het enkel degene die zijn eigen dood zelf in de hand heeft gewerkt op wel zeer extreme manier) is er een teveel, en ik hou niet van voetbal maar heb ook geen rancune tegenover doorslagende jonge vedetten en nog minder last van jaloezie.

Wat me vooral in de hele berichtgeving vooral stoort is dat iemand die om 3 uur 's nachts tegen 217 per uur op een gewestweg een boom tracht te ontwortelen omwille van zijn status als Brood en Spelen figuur eigenlijk meer geroemd wordt dan de willekeurige verdacht uitziende Honda (camera zoomt in op het agressieve rooster van de laatste Honda Civic) die tegen 58 km/u in een zone 50 een bromfietser aanreed. En nog het meeste dat een "verkeersdeskundige" (terwijl men in het nieuws vertelde dat men nog niet wist wat er was gebeurd) kwam vertellen dat het vast niet aan de snelheid kon liggen. Als je dat soort manipulatie niet doorziet ga ik soms toch nog geloven in de NWO.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 mei 2008, 19:11   #8
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Het lag niet aan de snelheid, het lag aan het differentiëel zeg ik u, het differentiëel!
Met een sper had die hem garantie kunnen houden.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:14   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Die boom was zeker een moslim, de smeerlap.

Aan de foto's van de auto te zien, reed hij toch nogal snel. Ni slim.
Die mosimbomen rijden altijd te snel
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:14   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Straf.
Vanmorgen: De impact was aan 217 km/u.
Na de middag en tot nu: Hij reed aan ongepaste snelheid maar volgens verkeersdeskundigen was de snelheid geen oorzaak.

Citaat:
Maar je verwondingen en dus overlevingskansen hangen wel af van hoe snel je reed...
(Al kan je tegen een vaststaand object zoals een boom al weinig kans hebben als het tegen 50 was. )
Het was een Porsche Cayman, waarvan vanochtend nog werd gezegd dat de impact (de snelheid waarop de snelheidsmeter is blijven vaststeken) 217 km/uur aanwees.

Nu ja, intussen heet het "een onaangepaste snelheid" te zijn. De echte snelheid kan je nergens meer vinden deze avond. Persagentschap Belga moet wat corrigeren voor zijn status als nationale sportheld.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 mei 2008, 19:18   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straf.
Als ik te voet tegen een parkeermeter wandel en 't doet pijn wandelde ik te snel, logisch toch
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:19   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Het lag niet aan de snelheid, het lag aan het differentiëel zeg ik u, het differentiëel!
Met een sper had die hem garantie kunnen houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die mosimbomen rijden altijd te snel
Aan beiden. Ik ben nogal serieus maar ook wel furieus (doch dat laatste in lichtere mate). Het stoorde me wel enorm. Over elk ongeval bij 75 waar men 70 mag, heet het overdreven snelheid te zijn als de oorzaak van alles. Bij een ongeval waar iemand uit een eenrichtingsstraat komt gereden in verkeerde richting maar wel van rechts, dan ben je ook in fout, dat is maar normaal. Als een voetbalheld iets doet wat zelfs een overstresste manager in dikke BMW zoiets zou doen (en het er nog levend van zou afbrengen) dan zou hij/zij aan het kruis hangen.

@ KrisKras, het greppeltje achter die sper had hem ook wel het leven gekost hoor.

@ zogenaamde filosoof, het zou je reputatie gestand zijn om het te hebben over "mosLimbomen" dan. Of misschien niet, maar dan weet ik totaal niet wat je bedoelt. Maar zelfs al begin je over Moslims... dan zou ik nog niet weten wat je bedoelt. Hoe lang gaat het duren voor je er hier een VB topic gaat van maken dan? Want dat is niet de bedoeling.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 mei 2008 om 19:28.
Oud 8 mei 2008, 19:24   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DAT is geen 50km/u.

Maar men lult er hier maar naast. Waarom moet elk ongeval aan 76km/u waar je 70 mag heelder dagen worden uitgesponnen om mensen het geld uit de zak te slaan met flitscamera's op elke hoek terwijl een "nationale held" tegen 217 km/u tegen een boom kan rijden en een verkeersdeskundige komt vertellen dat het nooit aan de snelheid kan hebben gelegen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 mei 2008, 19:27   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan beiden. Ik ben nogal serieus maar ook wel furieus (doch in lichtere mate).

@ KrisKras, het greppeltje achter die sper had hem ook wel het leven gekost hoor.

@ zogenaamde filosoof, het zou je reputatie gestand zijn om het te hebben over "mosLimbomen" dan. Of misschien niet, maar dan weet ik totaal niet wat je bedoelt. Maar zelfs al begin je over Moslims... dan zou ik nog niet weten wat je bedoelt. Hoe lang gaat het duren voor je er hier een VB topic gaat van maken dan? Want dat is niet de bedoeling.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=104922
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:30   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Godwin rip-off, my dear friend. Vlaams Belang of Hitler, dat maakt geen verschil voor die mensen.

Maar dit wordt off-topic.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 mei 2008, 19:34   #16
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een greppeltje achter een sper???? Leg eens uit want ik begrijp je niet echt.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 19:34   #17
Groentje-18

Standaard

Ik vind het een beetje triest dat men zo mediageil op zijn overlijden springt en het breed uitsmeert (beelden van het wrak enzo publiceren ).
Ik heb even gekeken omdat ik me wel afvroeg of de pers idd dingen verdraaid en ik las:

Citaat:
Hij draaide zijn stuur op ongeveer anderhalve kilometer voor de afrit Vrasene bruusk naar rechts.

De Porsche Cayman van de Brugge-spits belandde tegen hoge snelheid in een sloot naast de weg, waarop het voertuig weggekatapulteerd werd. De wagen botste vervolgens met de linkerflank tegen een boom en kwam in een maïsveld terecht, op een tiental meter naast de rijbaan. Toegesnelde hulpverleners konden de Luikenaar met Italiaanse roots niet meer redden.
Onaangepaste snelheid

Een verkeersdeskundige van het parket onderzoekt het ongeval. Uit de eerste vaststellingen zou blijken dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed. Toch kan niet bevestigd worden dat dit de oorzaak van het ongeval zou zijn
Als je je stuur plots moet draaien/draait is snelheid niet de directe oorzaak, maar misschien bv. een overstekend dier. Misschien bedoelen ze het zo?
De kracht van de impact hangt natuurlijk wel van de snelheid af.
Oud 8 mei 2008, 19:38   #18
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Die jongen is verongelukt door roekeloos te rijden - zware straf dat wel, maar ook een geluk dat hij niet nog anderen mee heeft genomen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 20:20   #19
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Iemand die zo snel rijdt heeft zelfmoordneigingen of is een volslagen idioot.
Ik kan geen medelijden opbrengen voor Sterchele. Ik heb nog meer medelijden met die arme grotendeels ontschorste boom ...
Oud 8 mei 2008, 21:25   #20
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Iemand die zo snel rijdt heeft zelfmoordneigingen of is een volslagen idioot.
Ik kan geen medelijden opbrengen voor Sterchele. Ik heb nog meer medelijden met die arme grotendeels ontschorste boom ...
Ik heb wel medelijden met Sterchele, maar vooral met zijn familie en vrienden. De achterblijvers zijn altijd de gestraften.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be