![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt wel alsof de forumleden hier selectief zijn voor slecht nieuws. Goed nieuws lees je hier nooit. Maar ik vind dat dit niet mag ontbreken. Daarom een voorzetje:
Citaat:
Wat vinden jullie hier van?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 mei 2008 om 02:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is soms ook gewoon slecht nieuws dat men als arme moet kunnen inkasseren
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() goed nieuws? Goed nieuws zou zijn dat sociale woningen niet nodig zijn.
150€ voor mensen die op een sociale woning wachten? Dat zijn dus gezinnen (alleenstaanden zonder lange arm kunnen hoogstens hopen op een 1slpk app) die huren dus minstens 2 slpk of een huis; opnieuw wat broodkruimels voor de armen en we moeten blij zijn.
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik huurbonnen op korte termijn veel beter vindt dan sociale huurwoningbouw, dat dringend stopgezet moet worden. (Het enige dat het doet; is de huurkosten omhoog stuwen en omhoog stuwen en omhoog stuwen, etc.)
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als je er geen recht op hebt, is er veel kans dat men vindt (door de overheid) dat je het niet nodig hebt en dat je dus zo kan leven... meestal is daar ook een reden voor. Dat wil bv zeggen dat er mensen zijn die het meer nodig hebben dan jij. Als je er wel recht op hebt, begrijp ik niet waarom je uit de boot zou vallen? (Je moet hier niet heel je persoonlijke situatie uit de doeken doen natuurlijk, maar ik wil zeggen dat je misschien te vroeg en onterecht denkt dat je uit de boot zal vallen. )
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Als we die cijfers zouden hebben en er zou een stijging blijken bewijst dat niks. Een correlatie is immers nog lang geen causaal verband.
Maar ik heb vooral andere dingen te doen vandaag dan vijf uur lang in databases zoeken voor iets wat niets oplevert. ![]() (Het zou leuk zijn als jij je stelling ook gewoon onderbouwd met wat cijfermateriaal, jij hebt ze tenslotte geponeerd en ik zeg dat ik daar niet al te zeker van ben mits ... Iets met bewijslast omkeren enzo ...)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 mei 2008 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huurbonnen gecombineerd met sociale woningbouw is zalig.
Het tweede zorgt dat de huurprijzen op de gewone markt omhoog gestuwd worden. Het eerste zorgt ervoor dat de huurprjzen op de gewone markt omhoog gestuwd worden. Over 10 jaar vallen we uit de lucht: hoe kan iemand nu ooit nog een huis zelf betalen, zonder dat de overheid helpt? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanvaard dat maar gewoon. Enfin, tenzij je het tegendeel wenst te beweren: het feit dat de overheid woningen bouwt en die onder de huurprijs verhuurt heeft niks, nul, nada effect op de prijen op de gewone private markt. Wil je dat echt beweren?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Wat het effect van die bonnen op de vastgoedmarkt zal zijn vind ik moeilijk in te schatten. Ik doe er geen uitspraak over voordat ik er een studie van heb gezien.
Maar in een vrije markt systeem wordt de prijs enkel bepaald door vraag en aanbod. De vraag is groot, vooral naar bepaalde types vastgoed. Het aanbod minder. De rijkste burgers kunnen hun droomhuis kopen. De nog gegoede burgers moeten vrede nemen met iets minder. En de armen ... daarvoor blijft niet veel meer over. Als er geen sociale woningen zouden zijn, zouden er heel wat meer mensen op straat leven of ten prooi vallen aan huisjesmelkerij is mijn conclusie.
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierin kan je vast wel je gading vinden. Citaat:
Enfin; stel. Ik heb 400 euro om een appartement te huren. Gene vette, hé? Maar ik krijg dan ineens 150 euro extra van de overheid. Bestaat er niet de mogelijkheid dat ik nu 500 euro aan huur ga besteden? (Het zou kunnen dat ik 150 euro vrij maakt om andere zaken te doen, maar het kan ook zijn dat ik gewoon méér geld aan huur spendeer: misschien vind ik een gro(o)t(er)e plek wel belangrijk? Dat bedoel ik met: niet verschieten als de prijen nog meer gaan stijgen. En uiteindelijk gaan de mensen die nu heel braaf 150 euro meer aan voedsel etc. gaan geven op termijn toch meer moeten betalen (als alle prijzen stijgen, kan je het perfect maken om als huisbaas jouw prijs ook te laten stijgen). Danku overheid: je hebt wonen onbetaalbaar gemaakt voor 'de gewone' mens. Of het onrealistisch is, dat zien we later wel. Maar een prijsstijging zou me niet verwonderen. Uw 'conclusie' is zo ongelooflijk zalig. =')
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() De bedenking die jij schrijft had ik mezelf ook al gemaakt natuurlijk.
Om te checken als we het over hetzelfde hebben: je bedoelt dat het kan dat mensen die die subsidie niet krijgen op den duur in triestigere huisjes gaan wonen dan de mensen die wel zo'n vergoeding krijgen, toch? Dat er maw mensen kunnen zijn waarvoor die 150 euro extra niet levensnoodzakelijk is, want ze hebben het nu immres toch ook overleefd zonder dat extra geld. (Maar zich mogelijk wel diep in de schulden gewerkt.) Je mag wat meer informatie geven over wat je stoort aan mijn conclusie hoor.
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op de duur zijn alle huizen op de gehele private markt duurder en als je dan geen recht hebt op een premie, dan sta je daar... Zo collectiviseer je de gehele woningmarkt. Over 10 jaar is hetondenkbaar dat mensen nog zonder overheidssteun een woning kunnen betalen! Etc. Citaat:
Ik stoor me daaraan omdat ik het een idiote redenering vind. De gedacht dat 'als de overheid het niet zou doen, zou niemand het doen' vind ik belachelijk. Ik zie niet in waarom een private markt niet heel goedkope flatjes zou kunnen maken voor mensen die het wat moeilijker hebben, zonder dat de overheid daar huis na huis na huis voor zou moeten bouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() indien mensen minder geld moeten uitgeven aan huur/afbetaling van hun woning doordat de overheid wonen goedkoper maakt, kunnen ze meer geld uitgeven aan andere zaken, en dat stimuleert ook de economie.
terugverdien-effect? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, dat geloof je toch zelf niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() is het niet waarschijnlijker dat de prijs zal dalen indien je het aanbod vergroot, adrian?
|
![]() |
![]() |