![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: oost vlaanderen
Berichten: 366
|
![]() Hallo,
ik was vandaag in Amsterdam. Wat direct opvalt is éénmaal de grens over zie je de accurate verkeersopvolging en infrastructuur. In Amsterdam zelf :een walhalla voor de fietser en de openbaar vervoer gebruiker met overal aangepaste fietspaden en stallingen. Milieuvriendelijke trams en treinen zijn er alom tegenwoordig. Overal ruime fietspaden zelfs tot in het hartje van amsterdam zuidoost het business centrum op 10 km van het centrum. Fietsen tussen de kantoorgebouwen. Ik zie het in brussel nog niet direct gebeuren. Eens temeer bewijst dit overduidelijk dat onze politieke overheid geen bal geeft om milieu en alternatief vervoer. In onze oost vlaamse stad leggen ze momenteel nieuwe straten aan, pakeerplaatsen, brede voetpaden, lekkere asfalt, maar fietspaden? ....Niets. Het enige waar het om draait is geld, aan fietsen verdient men niets dus... niet belangrijk. Het enige vervoersmiddel dat altijd wint is de auto, niet meer en niet minder. En hoe meer file, hoe meer auto's hoe meer poen! Ik vraag mij echt af wanneer de politiek écht ingrijpende beslissingen gaat nemen en alternatieve en milieuvriendelijke vervoersmiddellen gaat stimuleren door aangepaste infrastructuur aan te leggen. Maak U geen illusie's, elke hollander heeft een auto.Maar het enige verschil is dat ze altijd een alternatief hebben waarvoor veilige infrastructuur aanwezig is, ongeacht waar je gaat. Wees maar gerust, als die infrastuctuur er is komt de mentaliteitswijziging vanzelf. Zonder al die dure en overbodige campagne's en studie's die nu uitgevoerd worden, maar waar nooit gehoor wordt aan gegeven wanneer het over uitvoeren gaat. Nogmaals het bewijs hoe kortzichtig en onbekwaam onze politieke overheid omgaat met de milieuzorg in ons land. Leve de ongezonde lucht door de auto, leve de kanker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
|
![]() Schuld van de Walen!!
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
|
![]() Eerst BHV splitsen, daarna kunnen we over onbelangrijke zaken zoals het milieu praten.
Achja...
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
|
![]() Ja een Brussel - Antwerp - Gent City Tax
Als je hybrid - efficientdynamic - electrisch - of human powered de stad intrekt is het zonder taks. Gewoon intelligente tolbruggen bij all invalswegen en op alle strategische kruispunten die dit afrekenen. Elke auto een RFIDchip en alles getrakt. Geen nummerplaat meer maar een RFID chip. De walen krijgen de inkomsten van de waalse nummerplaten en de vlamingen van de vlaamse. Brussel mag 10% houden. Dat zou dan een faire compromis moeten zijn. Geen uitzonderingen , dus iedereen betaalt het. Van bus (die betaalt dus 10euro per dag) tot taxi tot bromfiets. En een paar flitspalen voor de slimme jongens die niet willen betalen. Wedden dat ze nog nooit zoveel niet ingeschreven auto's gaan moeten opsporen. |
![]() |
![]() |