![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Hallo!
Vlaams Blok is echt wel rijkelijk vertegenwoordigd op dit forum. Als iemand me zegt dat hij voor VB zal stemmen, denk ik meteen "onverdraagzaam, een anti-stem, racist, gefrustreerd". Nochtans zullen jullie nu allemaal van de daken schreeuwen dat ik ongegronde vooroordelen heb enzo, waarop ik zal antwoorden: 't is de goeie die't zegt. Ok, bewijs nu eens dat ik idd onterecht een etiket plak. Wat zijn dan juist JULLIE beweegredenen om voor het VB te stemmen. En bespaar me AUB de 1358 feiten uit de jaren stilletjes... Wat kan VB NU veranderen, waarvoor zijn ze OP DIT MOMENT nuttig of nodig? Steven Ps: kan zijn dat deze vraag al tot vervelens toe is gesteld, wel verwijs me dan door |
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dan is er reeds een gedeelte van Uw vraag opgelost! (90% van horen zeggen?) Dus U kan zich ronddom U kijkend zelf geen mening vormen? Niets kwetsend, alleen tot nadenken willen aanzetten! |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Trouwens een flauw verwijt, want zo kan je alles terugkaatsen. Denk eens goed na, hoe kom je aan de Vlaams Blok gedachte? Op een mooie zondagmorgen uit je bed gestapt en plots tebinnen geschoten of ook... overhaald door meningen van ANDEREN (van horen zeggen dus), of is de handtas van de zus van de vriendin van je allerliefste tuinman bestolen (en was het *uiteraard* een marrokaan) Steven |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Parlementslid
|
Voor mij is de primaire reden het cordon sanitaire en médiatique, de arrogante houding van de zelfverklaarde democratische partijen.
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#7 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Steven |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Partijlid
|
Wel, ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik werd niet, zoals u smalend suggereert, op een goeie dag als Vlaams Blokker wakker.
Ik kom van geboorte uit en vrij neutraal nest...M'n moeder heeft Christen-Democratische sympathieën, m'n vader Vlaams Blok. Over politiek of aanverwante onderwerpen werd er echter nooit thuis gepraat, dus in die zin was mijn thuis vrij neutraal. Op school werd ik echter volop richting links gepusht. Op dat moment zelf besefte ik dat niet, maar achteraf bekeken des te meer. Ik ging dus vrij links denken. Wist ik veel, ik had nog nooit met de echte wereld kennisgemaakt en politiek boeide me eigenlijk nauwelijks. Langzaamaan kwam in in aanraking met de "echte" wereld, die op straat. Meermaals werd ik door (hoofdzakelijk Marokkanen) op straat aangesproken en geïntimideerd. Ik ging steeds meer de media volgen, waarbij ik constant geconfronteerd werd met Vlaams/Waalse tegenstellingen. Ik kwam meer en meer in Brussel, waar de meeste mensen het vertikten om mij in het Nederlands te woord te staan, en indien ze dit wel deden, was het erg gebrekkig Nederlands. Ik begon ook meer en meer kennis te maken met de geschiedenis van Vlaanderen en België, de taalstrijd van Vlamingen, etc...Ik begon me bewuster te worden van m'n Vlaamse identiteit en keerde me eerder af van de Belgische. Ik ergerde me meermaals aan de taal die het gros van de politiekers gebruikten, de beloftes die gedaan werden en waar in praktijk weinig van in huis scheen te komen, en voelde me meer aangetrokken door de duidelijke, krachtige en rechtlijnige taal van het Vlaams Blok. Ik ergerde me aan het feit dat zelfverklaarde democratische partijen 1/5 van de Vlaamse bevolking compleet negeert. Enzovoort, enzovoort. Kort samengevat: Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, voor een strenger migratiebeleid, voor een openere democratie, een beter gezinsbeleid en voor een politiek die dicht bij het volk staat. Allemaal punten waar het Vlaams Blok achterstaat. Kan u mij zeggen wat hieraan bevooroordeeld/fascistisch is? |
|
|
|
|
#9 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar nu mijn vraag aan jou: je spreekt over proteststemmers, maar wat te denken over de miljoenen stemmers die traditioneel hun bolletje kleuren enkel omdat hun familie zus of zo stemt? Deze stemmen gaan dan vooral naar CD&V, VLD of SP.A. |
||
|
|
|
|
#10 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het Vlaams Blok is inderdaad een zelfverklaarde democratische partij, maar de arrogante houding zie ik er niet meteen in. Eerder een ploeg die van zich afbijt en hard oppositie voert net omdat ze er niet bij mag horen. Het zelfverklaarde democratische stoort mij vooral wanneer het in de mond genomen wordt om zich te onderscheiden van de rest. Begrijp je? |
||
|
|
|
|
#11 |
|
Partijlid
|
Het verschil tussen de "zelfverklaarde democratische partijen" van de regering en die van het Vlaams Blok is dat die regeringspartijen al uitgebreid de kans gekregen hebben hoe "democratisch" ze wel zijn (cfr. vreemdenlingenstemrecht), alsmede dat ze het Vlaams Blok niet laten bewijzen hoe democratisch zij zijn.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Burger
|
Citaat:
ik kom in al je standpunten wel (bijna even goed overeen) ,maar heb wel 1 vraagje laat dat strenger migranten beleid weg zou u het dan kunnen overwegen om op n-va te stemmen of niet want gezin is groter en breder uitgesproken binnen n-va da, vlaams blok en het vlaams zijn komt in het vlaams blok ook niet meer tot UITING als punt misschien wel ,maar in jullie folders merk ik er toch veel te weinig van allemaal over migranten beleid is dan dit wat je het belangerijkste vind of niet |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Dat kan enkel moeilijk vermeden worden, maar het kan helpen om tijdig (16-18 ) op school (eindterm burgerzin) en op televisie het gehele aanbod op aangepast niveau te laten zien (politieke debatten, voorlichting,...). Waarom nooit eens een overzicht van standpunten en fundamenten van de verschillende partijen ipv al die vastgeroeste (en typische) debatten? Steven Ps: deze topic is geen oorlogsverklaring aan extreem rechts, gewoon een kritische vraag |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eerst was er een Vlaams-nationale partij , die door andere partijen werd aanvaard. (ze kreeg zelfs 5 handtekeningen van andere partijen bij het indienen van hun lijst) Die partij (Blok) is nadien een anti-vreemdelingen partij geworden. Dan pas is er een cordon rond het BLOK gekomen. Dus, het Blok is zelf verantwoordelijk dat ze in een cordon zit. Trouwens, dit BLOK heeft jarenlang dit cordon gekoesterd om geen politieke verantwoordelijkheid te moeten dragen. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ten eerste: VB heb ik nergens gelijk gesteld met fascisme... Heb eigenlijk een karrevracht bedenkingen, maar ga er maar een paar formuleren. Het echte leven volgens Timot: * vooral marrokanen die u aanspreken en intimideren: misschien ook wel een beetje zo van: oei een donkere man vraagt me een vuurtje, die wil vast en zeker mijn portefeuille stelen! Ik kan er natuurlijk niet over oordelen maar stel me er vragen bij. Mensen die lastig gevallen worden, zijn meestal ( !! ) diegenen die ook een beetje zelf uitpakken en opscheppen... * Gebrekkig Nederlands in Brussel. Wees blij dat ze hun best doen... Gaat het Vlaams Blok er voor zorgen dat de Brusselaars perfect nederlands spreken? Brussel is voor het overgrote deel door franstalige bevolkt en dat is zo gegroeid, so what? * Ik ben me bewust geworden van mijn Vlaamse identiteit Ik ben me vooralbewust van MIJN eigen identiteit en probeer me te redden in Vlaanderen, België, Europa, Wereld, Ruimte... Steven |
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#17 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#18 | |
|
Schepen
|
Mijn redenen zijn bijna dezelfde als Timor. Bijkomend ook nog een miljardenstroom naar een bodemloze put die dringend herbekeken moet worden en de vrijheid van meningsuiting die blijkbaar niet voor iedereen geldt, alsook de bende van Laken en een politiek wanhoopsprocessen om een democratisch verkozen partij te laten verbieden.
Citaat:
1) Vind jij de manier waarop de 'democratische' partijen het Vlaams Blok en hun kiezers behandelen een toonbeeld van verdraagzaamheid ? 2) Waarom noem je een stem voor het Blok een 'anti-stem' ? Denk je dat de mensen die voor het blok stemmen allemaal negatief ingesteld zijn, niet weten wat ze doen of tegen alles zijn ? 3) Waarom associeer je Vlaams Blok met rascisme ? Is daar ooit iets van bewezen ? Ben ik met mijn allochtone echtgenote een rascist ? Is opkomen voor je eigen kinderen rascisme ??? 4) Gefrustreerd, dat is zowat het enige juiste woord - gefrustreerd omdat ze genegeerd worden, omdat er in de geforceerde multiculturele maatschappij geen plaats meer is voor eigen waarden en normen, geen plaats meer voor een eigen mening, geen gelijkheid meer tussen de mensen. (de ene heeft het recht om te stemmen, de andere de plicht, ...). Je zou van minder. Tip, leer eens eerst een Vlaams Blokker kennen en herbekijk dan je vooroordelen. Er zullen inderdaad onverdraagzamen zijn bij het Blok, maar niet meer of niet minder dan in elke andere partij. Of geldt de onverdraagzaamheid niet als er sprake is van Vlamingen ? Er zullen inderdaad ook anti-stemmen bij het blok terecht komen. Net zoals bij de andere oppositiepartijen. Er zitten mogelijks mensen met rascistische motieven bij het Blok. Net zoals we die ook terug vinden bij andere politieke partijen. Of ga jij beweren dat er geen rascisten zitten bij pakweg de PS ? Zijn Vlamingen een appart ras ? Elke partij krijgt stemmen van gefrustreerde kiezers. Zo zou jij bvb. kunnen gefrustreerd zijn omdat het Vlaams Blok bestaat en dan maar voor - laten we zeggen Groen! stemmen, omdat die aan de andere kant van het spectrum liggen.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Bovendien het artikel gelezen in de Morgen van Fatima uit de Seefhoek?
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|