![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandeurzen gaat een nultolerantie op softdrugs inbrengen en drug- gebruik en bezit op hoge prioriteit zetten.
Ik dacht dat er een wet was dat je x aantal gram voor eigen gebruik mocht hebben ? IK BEGRIJP DIE VANDEURZEN NIET GOED We zitten nu al met een probleem dat de junkies de gevangenissen overbevolken ( waar zij volgens kenners niet thuis horen) Met deze maatregel gaat hij dit probleem nog opkrikken. Gewoon belachelijk wat hij doet. Gaat hij Anciaux en Van Quickenborgh ook opsluiten ( zij komen er voor uit regelmatig een joint te smoren) Weer typisch Belgisch - De ene minister zegt gebruiker te zijn en een andere gaat nu al die kleine gebruikertjes eens oppakken. P.S : Ik ben zelf tegen drugs, maar gestraft worden voor een joint is echt pilarenbijterij. Of zit ik er volledig naast, want ik ken die materie niet zo goed omdat dit mij de ballen intereseert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik geef je hier gelijk in, als we een nultolerantie invoeren t.o.v. cannabis zal de arm der wet daar héél véél overuren aan overhouden. En dit terwijl ze in sommige buurten nog nauwelijks durven te patrouilleren.
Dat Van Quickenborne en Bertje regelmatig "een tuut paffen" dat zou ik nog zo gauw niet durven zeggen. In zijn ID-21 dagen beweerde Quick wel dat hij regelmatig stoned zat in de Senaat maar sinds zijn overstap naar de VLD heeft hij wijselijk gezwegen. Ik vraag me af of hij nu z'n mond zal open doen, 'k heb zo'n flauw gevoel van niet eerlijk gezegd. Als ik het zo eens bekijk is die man in feite geen goeie invloed voor prins Filip. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Was het Jimmy Carter niet die ooit eens zei dat de straf voor het bezit van een drug voor een individu niet schadelijker mag zijn dan het gebruik van diezelfde drug? Ergens had hij wel gelijk, tenminste toch wat het bezit van kleine hoeveelheden cannabis betreft. Cannabis lijkt me vandaag de dag toch ook vrij maatschappelijk aanvaard te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn en blijven wel kathos he ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik vind dat hij principieel geen ongelijk heeft. Maar het probleem van de kleine softdrug-gebruikers verdwijnt in het niet bij de taak die Van Deurzen wacht om justitie weer performant te maken. Om dat probleempje nu aan de orde te stellen, nu het water justitie aan de lippen staat en er op alle fronten nood is aan een grote inhaalbeweging... dat is onbegrijpelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Op een gegeven moment kwam die persrechter op het nieuws zeggen dat de man die op zijn eentje thuis een joint rookt zonder overlast te produceren, wel, die werd niet vervolgd. En iedereen riep hoera, we mogen wiet roken! Niets is minder waar, want die man thuis op zijn eentje wordt niet vervolgd om de simpel reden dat ze hem niet kunnen pakken want als de geburen bellen van hier rookt iemand wiet gaat hij alsnoig de gevangenis in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
En tsjah dat gaat niks veranderen aan die ongevallen hoor als je dat niet inziet ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Hah, dzat lost Van Deurzen wel op door het gerecht nog meer wietrokers te laten opsluiten. Een gerecht dat mensen kan binnensteken werkt toch heel goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Hoeveel procent van de bevolking criminaliseert hij hiermee? 25% ?
Cocaïne maakt ongehinderd haar opmars als partydrug... en de Tsjeeven gaan zich met softdrugs bezighouden. ![]()
![]() |
#11 |
|
![]() En dat terwijl men hier 25 km verder wiet legaal kan kopen in de winkel.
Als we nu op de Nederlands-Belgische grens gaat staan, en men kijkt links en rechts, dan ziet men aan beide kanten in wezen de zelfde mensen. Behalve dan dat de wietrokers aan de ene kant geen probleem hebben en die aan de andere kant moeten zwaar gestraft worden. Ben ik nu nog de enige normale in dit strontland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
CD&V en NVA zouden zich moeten concentreren op de realisatie van twee essentiële punten: - de confederalisering van België; - het performant maken van het door paars verwaarloosde en beschadigde gerecht. Andere punten van hun programma kunnen ze ook nastreven, als ze maar niet in de weg komen te zitten van die twee essentiële punten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Leterme maakt liever rookgordijnen ala kijk eens hoeveel we doen aan die wietrokers! En de Vlaamse gemiddelde mens die niet slimmer is die zegt: toch ne goeie he die Leterme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al wat ik kan doen is mijn afwijzing handhaven en met de nodige persistentie de juiste informatie geven. De rest is haar verantwoordelijkheid. Ik heb ook nogal wat vrienden die wiet gebruiken, wat voor mij niet minste probleem vormt zolang zij respecteren dat ik er niets wil mee te maken hebben. Eén 'maar' toch: als ik ooit merk dat één van die jongeren uit mijn dochters vriendclubje drugs verhandelt, geef ik hem/haar dezelfde nog aan bij de politie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geef uw vrienden toch aan, tenslotte kopen en roken ze wiet, dat is handel en bezit. Wat voor de vrienden van uw kind telt telt toch ook voor uw vrienden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Jij bent geen kind van mij en ik draag geen verantwoordelijkheid voor jou. Dus waarom zou ik die moeite doen?
Citaat:
Maar wie drugs verkoopt aan kinderen, en aan de mijne in het bijzonder, beschouw ik als zware criminelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |