![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik zat live nar de kamer te kijekn: http://www.dekamer.be
De agendering van BHV werd goedgekerd: 81-42 maar dan interpelleerde maingain (FDF) : hij zei dat het al 9 mei is, en dat daardoor eerst moet besproken worden of deze vergadering doorgaat. Hij riep de conferentie van voorzitters bijeen! met andere woorden, er zelfs nog niet gestemd over BHV, zelfs zonder indienen van amendementen (met advies van raad van state) dit had ik helemaal nie verwacht, wat een laffe streek is da?! de franstaligen rokken het debat over de programmawet wel erg verdacht lang |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat had u nu gedacht? Al bij de vastlegging van de agenda hebben de Vlaamse meerderheidspartijen de splitsing van BHV afgevoerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik had de vertaling niet aanstaan, dus ik weet niet of de vergadering gesloten werd, of tijdelijk ondervroken (in afwachting van het einde van de conferentie van voorzitters) ik weet dus niet of er straks nog gestemd gaat worden, ik heb het niet goed begrepen, het ging te SNEL het leek me overduidelijk dat dit plannetje was afgesproken met van rompuy, het ging allemaal zeer snel, de opositie kon niet eens van zijn oren maken edit: der is nog altijd volk aanwezig in de kamer, ne man of 4 Laatst gewijzigd door flamingant : 8 mei 2008 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
:s ik kijk al een hele avond met een half oog nar dekamer.be, terwijl ik oefeningen analyse en diff-meetkunde aan het maken ben, ik ben speciaal gestopt me leren rond half 12, en nu is het nog niet tot een 'clash' gekomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De versplintering van de rechtse Vlaams-nationale stemmen draagt ook niet echt bij tot een verbetering... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() der komt terug volk binnen nu, het zal nie lang meer duren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() voor de mensen zonder TV:
open dit in quicktime: mms://193.191.129.54/live_bb_nl/ (nederlandse vertaling) mms://193.191.129.53/enc2_broadband (originele beelden en geluid) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door stropdrager : 8 mei 2008 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden de Vlaamse meerderheidspartijen het voorstel van Annemans om in het begin van de zitting BHV te agenteren in deze zitting had Mangain nooit de kans gehad die streek uit halen. Laatst gewijzigd door daiwa : 8 mei 2008 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() de standaard is ook nog wakker:
Onmiddellijk schorsing na stemming agenda Uit het archief 08/05/08: BHV wordt nachtwerk Dossier Brussel-Halle-Vilvoorde BRUSSEL - Zowat tien uur na het begin van de plenaire zitting in de Kamer, rond tien na twaalf, is er vannacht gestemd over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Althans wat betreft het op de agenda zetten van het wetsvoorstel tot splitsing. Met 81 stemmen voor en 42 tegen, Nederlandstaligen tegen Franstaligen, zou het wetsvoorstel normaal op de agenda moeten staan. Maar dat was buiten Olivier Maingain (FDF) gerekend. 'Ik vraag een wijziging van de kalender naar 9 mei. Die van 8 mei is uitgeput', zei hij. ' Omdat er geen zitting is bijeengeroepen voor de 9de, vind ik niet dat het punt kan toegevoegd worden aan de agenda.' Zijn fractievoorzitter Daniel Bacquelaine (MR) vroeg daarom een schorsing van de zitting en een overleg van Conferentie van de voorzitters. Over de het voorstel tot programmawet en het voorstel voor de wet houdende diverse bepalingen, werd wel succesvol gestemd. Beide werden aangenomen met een 99 stemmen voor, 16 tegen en 30 onthoudingen. Van onze redacteur ter plaatse Peter De Lobel |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel lam leggen en zo snel mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Nog altijd niets; de bespreking duurt wel erg lang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg met die troep. Niet wachten tot 2009. Nu afschieten en zo rap mogelijk. Zolang Vlaanderen geen bal zal ondernemen zullen ze er de vloer mee aanvegen. Hoelang gaat die komedie nog duren vooraleer er actie tegen ondernomen wordt! Laatst gewijzigd door Garry : 9 mei 2008 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een trukje dat de kamervoorzitter langs zich had kunnen neerleggen.Hij legde vandaag immers wel meer langs zich neer.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart Dewever bezwoer zijn ondervraagster vanmiddag nochtans van niet. Met andere woorden: hij liet zich ook deze keer weer in doeken draaien.