Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 14:11   #1
nabs
Vreemdeling

Standaard werklozen laten werken

De regering zoekt geld, de werklozen worden verweten dat ze geen werk zoeken omdat het meer opbrengt om te doppen en in het zwart te werken. Daarom stel ik voor om de werklozen te laten werken. En wel in dit systeem:

Aangezien de staat de werklozen betaalt is de staat werkgever. Dus als je geld ontvangt van je werkgever is er verwacht dat je daarvoor gewerkt hebt. Dus laat hen dan ook voor de staat werken.

Naargelang van de periode die je al gewerkt hebt krijg je werkloosheidsuitkering en kan je vrij zoeken naar ander werk. Vb per 5 jaar gewerkt 6m uitkering.

Indien je na deze periode geen werk hebt gevonden dan werk je voor de overheid. Deze geeft je taken volgens je opleiding of kennis. Elke gemeente heeft zo zijn eigen extra werklozen om in te zetten waar nodig. Deze kunnen ingeschakeld worden om de straten te vegen, bejaarden te helpen, onderhouds en herstellingswerken, ...

Zo werkt men voor het geld wat men maandelijks ontvangt wat minder is dan als men werkelijk gaat werken. Als je het werk niet graag doet of je verdient teweinig dan ga je wel gemotiveerd zijn om te gaan werken. Je krijgt natuurlijk werkonderbreking om te gaan solliciteren.

Gaat dit geen jobs kosten? Nee want gemeentepersoneel krijgt zo een team om extra in te zetten waardoor ze meer kunnen doen. Het is niet de bedoeling om het gemeentepersoneel te vervangen maar enkel om het aan te vullen.

Is dit niet nadelig voor de middenstand? Ok sommige taken gaan niet meer moeten gebeuren door een middenstander als men het kan laten doen door een werkloze maar het is niet zeker dat er op dat moment iemand is om de nodige werken te doen dus alles hangt af van het "werklozen aanbod" op dat moment. Het geld wat een gemeente hiermee uitspaart kan men terug voor de burgers gebruiken.

Beeld je eens in als al die werklozen zouden meewerken hoe proper en onderhouden alles zou kunnen worden... Of hoe bejaarden kunnen geholpen worden zonder dat ze er altijd moeten voor betalen... de impact op de maatschappij zou enorm zijn.

Graag jullie bedenkingen en vragen.
nabs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:26   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Goed geprobeert, maar, als je iemand laat werken moet hij een arbeidscontract hebben.

Als ik u voorstel begrijp zou de staat dan optreden als koppelbaas, ik denk het niet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:31   #3
Anna List
Banneling

Standaard

o % werkloosheid ... DDR stijl ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:40   #4
nabs
Vreemdeling

Standaard

-> ze kunnen met een tijdelijk contract werken die door beide partijen zonder vooropzeg kan opgezegd worden. Als de werknemer dit doet ziet hij af van alle uitkeringen en zorgt hij voor zijn eigen inkomen.

-> het is niet om de werkloosheid op 0 te krijgen want ik zie ze nog altijd als werklozen maar ik vind wel dat als ze geld krijgen ze iets mogen terug doen voor de maatschappij. Iedereen klaagt dat doppers het makkelijk hebben en het soms beter is om niet te gaan werken want dan krijg je toch nog evenveel als je gaat werken. Wel werk dan de ongelijkheid weg en laat ze ook op tijd opstaan, laat ze heel de dag bezig zijn voor hun uitkering tenvoordele van de maatschappij.
Oud 14 mei 2008, 14:52   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabs Bekijk bericht
-> ze kunnen met een tijdelijk contract werken die door beide partijen zonder vooropzeg kan opgezegd worden. Als de werknemer dit doet ziet hij af van alle uitkeringen en zorgt hij voor zijn eigen inkomen.

-> het is niet om de werkloosheid op 0 te krijgen want ik zie ze nog altijd als werklozen maar ik vind wel dat als ze geld krijgen ze iets mogen terug doen voor de maatschappij. Iedereen klaagt dat doppers het makkelijk hebben en het soms beter is om niet te gaan werken want dan krijg je toch nog evenveel als je gaat werken. Wel werk dan de ongelijkheid weg en laat ze ook op tijd opstaan, laat ze heel de dag bezig zijn voor hun uitkering tenvoordele van de maatschappij.
Kijk eens, iemand die aan het werken is vanaf zijn 14 en die werkloos wordt op zeg maar 54 jarige leeftijd die moet niet werken voor zijn werklozenvergoeding, die heeft heel zijn leven afgedragen daarvoor.

Die heeft daar recht op.

En trouwens, om de werklozen een arbeidscontract te geven heeft de staat geen geld.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 21:24   #6
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabs Bekijk bericht

Dat probleem is hier al mss 100 x aangekaart.
Kijk is,ik vind dat mensen die 30jaar en meer gewerkt hebben en door het systeem uitgerangeert werden recht hebben op hun uitkering.
Ze hebben er in de eerste plaats geen schuld aan dat ze zijn buitengezwiert en ten 2e er zijn hier werklozen(vreemdelingen en laaggeschoolden) genoeg die klagen dat ze geen kansen krijgen;laat die dan werken he.
Had de maatschappij zoveel schuldgevoel met die ouderen die ze heeft buitengezwiert (meestal onder de noemer van herstrukturering voor eigen zak)?
Laat de VLD maar verder doen he,privatiseringen,uitsluitingen,na termijn geen uitkering meer enz... onder het motto zo scheppen we banen en alles zal goedkoper worden,de laatste 9 jaren al eens bekeken wat er al zo allemaal is misgelopen? Waar is de overschot die Dehaene realiseerde eind 1999?
Ga je dat nog is verhalen op de oudere werklozen,om ze met een dopgeld nog eens voor schut te zetten aan een minuimumloon?
Velen van deze ouderen hadden na een lange loopbaan deftige lonen,ga je nu zeggen voor uw 7 a 800 euro dopgeld moogt ge nu nog is ne gansen dag gaan werken of we shotten u van den dop??? Ga je die nog is discrimineren?
Jongeren ja,die een pensioen moeten opbouwen die moet ge laten werken!
Oud 14 mei 2008, 21:32   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ik volg wel die redenering

Je betaalt sowieso een werkloze 10.000euro, als je hem nu doet werken stijgt zijn motivatie om werk te zoeken.

Als al die werklozen de job van een werkende innemen worden er 500.000 overheidsbedienden werkloos en komen ze binnen het overheidsarbeidscircuit terug aan 10.000euro aan de bak. Dus eerste besparingsronde.

Dus de echte werkloosheid wordt zichtbaar en die 'sukkeljobs' zijn de mensen die beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Dat is ipv de statistieken te vervalsen met al die nepjobs binnen de overheid, eens de statistieken juist zetten. Dat is ook ipv een half miljoen mensen koesteren binnen het staatssysteem al die jobs voor knelpuntberoepen terug vrijzetten.

Als iemand nu wil meer verdienen, gaat hij naar de privé. Of werkt hij zich op aan de overheid doet dus deel aan examens tot hij een job vast heeft die meer opbrengt dan die 10.000euro.

Ik vind het model perfect werkbaar, zeker nu de sossen daar geen stok in de wielen kunnen stoppen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 00:13   #8
Crochettie
Banneling

Standaard

Laat JAZEKER maar werken, die is toch vertrouwd met het ledigen van beerputten
De zakkenwasser
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2008, 07:12   #9
nabs
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kijk eens, iemand die aan het werken is vanaf zijn 14 en die werkloos wordt op zeg maar 54 jarige leeftijd die moet niet werken voor zijn werklozenvergoeding, die heeft heel zijn leven afgedragen daarvoor.

Die heeft daar recht op.

En trouwens, om de werklozen een arbeidscontract te geven heeft de staat geen geld.
-> u heeft blijkbaar mijn voorstel niet goed gelezen. Als hij 40 jaar gewerkt heeft zou hij 4 jaar van de werkloosheidsuitkering kunnen genieten zonder te moeten werken voor de staat. Het is trouwens goed mogelijk om dit uit te breiden dat er voorbeeld per 10 jaar 6 maanden bijkomt wat hem dan op 6 jaar zou brengen. En na die tijd is hij ze niet kwijt hé maar werkt hij voor de staat om verder de uitkering te krijgen.
Oud 16 mei 2008, 07:20   #10
nabs
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ga je dat nog is verhalen op de oudere werklozen,om ze met een dopgeld nog eens voor schut te zetten aan een minuimumloon?
Velen van deze ouderen hadden na een lange loopbaan deftige lonen,ga je nu zeggen voor uw 7 a 800 euro dopgeld moogt ge nu nog is ne gansen dag gaan werken of we shotten u van den dop??? Ga je die nog is discrimineren?
Jongeren ja,die een pensioen moeten opbouwen die moet ge laten werken!
Lees ik hier wat frustratie? Het is een model waar kan aan gewerkt worden daarom heb ik het gepost om jullie mening te weten en liefst constructief ipv gewoon afbreken. Zoals mijn vorige reactie je kan de termijn aanpassen volgens de leeftijd en het aantal gewerkte jaren. Onder werken versta ik ook vb als men in een rusthuis gaat wandelen en men volk tekort heeft om de personen met een rolstoel te duwen dat ze er daar inschakelen. Men is bezig voor zijn dop dus noem het werken en de mensen zijn blij dat ze mee kunnen met de wandeling. Naschoolse kinderopvang in scholen,... het moet geen bestaande jobs kosten maar de bestaande ondersteunen. Als ze nu voor 40 kinderen 2 personen zetten dan worden die zot. Zet daar nog eens 4 "werklozen" bij die een richting van kinderverzoringen hebben gedaan en die moeten helpen als job voor hun uitkering en je krijgt een veel betere service naar de bevolking wat je geen frank meer kost want ze krijgen nu ook hun dop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be