![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op verzoek van Johan217, hier is uw taak om de fatwa's van dit jaar te voorspellen.
Mijn eerste opgooisel: Gregorius Nekschot!
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Een geniaal idee
![]() Ik nomineer: Rita Verdonk (die heeft er nog geen, of toch?)
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geert Wilders zal ook wel met een fatwa gehonoreerd worden. Met een beetje geluk ook nog eens uitgesproken door die opperbaardaap in Teheran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Wilders heeft er al een. Kun je meer dan een fatwa krijgen, zoals aflaten, maar dan omgekeerd?
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Wel, aangezien iedereen een fatwa kan uitspreken blijkbaar, en een fatwa juridisch niet bindend is, vind ik niet dat we moeten wachten.
Ik stel voor dat we ons allemaal zelf tot moefti uitroepen, en lustig fatwa's in het rond strooien. Ik zal de kop afbijten: Ik spreek een fatwa uit tegen van die 'grappige' koffietassen die men kan kopen in gift shops. Vreselijk is dat. Ik baseer mij hiervoor op Soera 8027, 2 en op de Hadith Mawdoe natuurlijk, waaruit duidelijk blijkt dat Mohammed ook een hekel had aan koffietassen. "Voorwaar, ik heb een grondigen hekel aan koffietassen waar een domme grap op staat te lezen, als gij die tegenkomt, zult gij deze met het zwaard bestrijden, en de ongelovigen zullen met hun tanden knarsen!"
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 16 mei 2008 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Jamaar, zo niet hé!
Ik, Johatollah, spreek een fatwa uit over Dr. Strangelove voor doelbewust deze draad trachten te ontsporen ![]() En de profeet kwam naar Bagdad, en zeide tot zijne toehoorders: Ziedaar, pas opgestarte draden zult gij niet op het slechte pad brengen, want God wil het zo niet. Zo gij dit toch doet, dan zijt gij geen haar van mijn baard beter dan het zand tussen de tenen van de ongelovige, en dient uw lichaam gekastijd te worden en in de beerput te worden geworpen. En allen gingen heen, diep onder de indruk van deze woorden.
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() ![]() ![]() Ja, daar ben ik ook diep van onder de indruk. Maar ik vond mijn ideetje om zelf fatwa's te verzinnen veel leuker dan om ze te voorspellen. En het is hier koetjes en kalfjes hé, niet internationale politiek of religie en levensbeschouwingen. Anyway, even serieus en on-topic: ik verwacht een fatwa tegen de Nederlands-Iraanse schrijver Kader Abdolah, for obvious reasons.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Verder wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een fatwa uit te spreken tegen Johatollah.
Mogen zijn neusharen zijn baardharen in lengte overtreffen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 16 mei 2008 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ga je dat verschil wel kunnen zien?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Marco van Basten
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Jean-Marie Pfaff.
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Even serieus nu: Nog een kandidaat is Urbanus. In zijn volgende stripalbum zal het gaan over een gehandicapt weesvarkentje dat Mohammed heet. Schattig, maar de man had beter moeten weten!
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog.../77/index.html heeft er waarschijnlijk al verschillende aan zijn broek hangen. afschuwelijk. we hebben meer Ellians en minder aliens nodig in Nederland |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Afshin Ellian is moed en eruditie. En dat wordt maar al te graag bestraft in onze politiek correcte wereld. Net als die Sylvain trouwens, waar is dié gebleven? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 16 mei 2008 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ja, Ephimenco bedoel ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |