![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat? Koopkracht?
Als ge minder produceert, is het nogal wiedes dat je minder kan kopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Moet Alberke zijn verhoging nu niet terugbetalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() cijfer manipulatie en niets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Ik ben het grondig beu dat allerlei mediafiguren het nodig vinden om in de wonde van Jan Modaal te moeten cutteren. Het feit is dat alles veel duurder is geworden. We hebben al deze tegenstrijdige theoriën niet nodig. Elke dag hoor je in het nieuws dat de olie stijgt, de benzine, voedingsproducten, en dergelijke, en dan komen allerlei figuren zich nog amuseren om dat nog eens extra in ons gezicht te smeren.
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 mei 2008 om 22:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er eens iemand hier een verstaanbare verklaring voor geven?
Humo vergelijkt: België is duur. ***************Delhaize*******Colruyt******Real*** ****Albert Heijn ***************België*********België******Duitsl and******Nederland Becel pro-activ****8,20 €*********7,05 €*****6,00 €********4,69 € Danone Activia****2,45 €*********2,39 €*****2,25 €********2,19 € Bosvruchten Magnum Classic***4,45 €*********4,45 €*****2,25 €*********2,69 € (eenheidsprijs 4 st) Nestcafe Gold****7,45 €*********7,25 €*****7,79 €*********6,55 € Pampers Baby Dry*23,49 €*******23,38 €****14,99 €*********18,45 € Jumbopak junior 5 Duracel Plus 1,5v**6,69 €********6,69 €*****5,49 €**********5,49 € Iglo Fischsticks***3,82 €*********3,80 €*****2,29 €**********2,23 € (15 stuks) Coral Optimal color*7,50 €*********6,78 €*****3,65 €****niet voorradig Ice Tea Green 1,5L*1,87 €*********1,85 €*****0,99 €*********1,30 € Bifi Nature (100 gr)*2,05 €*********1,83 €*****1,42 €*********1,49 € Men verklaart dat in België de distributiekosten hoger liggen dan in de ons omliggende landen. Zijn we hier misschien ook weer aan het mee betalen voor Wallonië? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de distributie moeilijker zou zijn in Vlaanderen dan in de omliggende landen Laatst gewijzigd door Garry : 21 mei 2008 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() LOL zelf hier probeert men de schuld op wallonie te steken
Zieligheid troef! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gemiddeld gezin geeft 600 euro per jaar uit aan energie alleen. Via de stijging van de index wordt 400% goedgemaakt. Het verlies, aan rechtstreekse energie alleen, is dus nog altijd 200 euro. Dat er nooit eerder minder gespaard werd is dus niet toevallig.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat onze 'leiders' graag zien dat hetgeen Janneke en Mieke voelen bevestigd wordt in de media?
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus omdat er meer mensen werken is de algemene koopkracht gestegen? goed, kan ik aannemen, maar wat doet dit voor de individuele koopkracht van degene die al werkte? volgens mij niets.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() We moeten - zoals enkele decennia geleden - de bedrijven de stijgende kosten laten betalen...
Dat is goed voor de mensen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Met cijfers kun je alles bewijzen. Echter met cijfers kun je de logica niet bewijzen.
Heb net een externe hardeschijf gekocht van 500GB voor 100€. Vorig jaar koste die nog 150€. Dus 50% gedaald. Maar die HD koop je maar 1 keer! Het zelfde voor andere audio/video/PC apparaten. Voeding koop je elke dag. Bij gevolg is het nogal pervers die 1-malige aankopen in verrekening te brengen ivm de koopkracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk doen de echte behoeftigen veel minder 1-malige aankopen en vind ik daarom dat voor die groep een ander beleid moet gevoerd worden (misschien 'Geen procenten, maar centen'?) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dalende koopkracht... het modewoord van de voorbije maanden.
enerzijds merk ik inderdaad dat de producten in de winkel duurder zijn geworden. anderzijds stel ik wel vast dat als je op een doorsnee-zaterdag (géén solden, en géén feestdagen op komst) in een winkelstraat loopt, het er altijd echt druk is. Een streepke zon en hup, alle terraskes zitten vol. Een week schoolvakantie: files naar de kust, steeds meer mensen gaan 2x per jaar op vliegvakantie. Solden of feestdagen: kooprecords worden gebroken (mensen die 500€ en meer uitgeven aan kerstkados). Ik denk dat die dalende koopkracht vooral geldt voor mensen met al kleine inkomens, dat zij écht moeten krabben en zoeken om rond te komen en dat 50€ per maand meer of minder het verschil kan maken. Maar voor een heleboel mensen gaat het ook gewoon écht goed en verdienen ze eigenlijk meer dan ooit en kunnen eigenlijk best wel rondkomen. Maar ons consumentengedrag is ook veranderd: vroeger kochten mensen een nieuwe TV als de oude kapot was, nu vervangen er al veel hun oude tv voor een flatscreen ofzo. Mensen kopen meer en meer dingen op afbetaling (een echte pest, die systemen met woekerinteresten) Vroeger gingen mensen minder op vakantie, gingen misschien minder uit eten, kochten minder luxeproducten, verwenweekends, saunas,... ik denk dat we die dingen vanzelfsprekend zijn gaan vinden. Terwijl als je echt niet rondkomt, je heel gemakkelijk op die dingen kan besparen. De beste tip die ik zo hoorde van Paul D'hooge: "als je rijk wil worden, leef onder je stand" Ik denk dat er veel mensen zijn die boven hun stand leven of willen leven.
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het zou me echt niets verwonderen. Moesten we het allemaal weten, wel ik weet het niet dan. Misschien een geluk dat we het niet allemaal weten. Trouwens Vlaanderen heeft het dichtste wegennet van de wereld, en is al zo klein van oppervlakte. En men durft ons nog wijs maken van die distributiekosten. Het zou me niets verwonderen dat er weer serieus deugnietterij in het spel is. Typisch België!
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is in principe een schijnredenering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |