Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2008, 11:28   #1
SkaterGirl
Banneling

Standaard SP.A komt terug : 18.000 nieuwe regularisaties komende

Antwerpen maakt zich op voor 18.000 nieuwe regularisaties

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/7/1...rge_397202.jpg

Antwerpen bereidt zich voor op de regularisatie van minstens 18.000 illegalen. Dat staat in een nota van het OCMW van Antwerpen die op 20 mei intern is verspreid en die via N-VA-ondervoorzitter Luc Lemmens bij Bart De Wever terechtkwam. De Wever trekt aan de alarmbel.

Twee golven
Er komen twee regularisatiegolven op ons af. Een eerste gebeurt op grond van de nieuwe criteria van minister Annemie Turtelboom (Open Vld). Een tweede reeks regularisaties komt in het najaar van minister van Werk Joëlle Milquet (cdH). Zij heeft het in haar beleidsbrief over economische migratie. (belga/lpb)

ze worden onze redding en gaan rechts terugdringen
SkaterGirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 11:31   #2
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
ze worden onze redding en gaan rechts terugdringen
Dus je hebt nieuwe kiezers nodig om je standpunt door te drukken? Democratisch is anders.
Oud 24 mei 2008, 11:39   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Als je je kiesvee meot importerend an zegt dat meer over de SPA dan voer de mensen die op rechts stemmen en dat zegt nog meer over de mensen die dit doodnormaal vinden.

Migratie...ok, maar gaan we nu al mensen die uitwijzingen wijgeren en illegaal het land binnenkomen belonen?

trouwens, ik ben me bewust dat niet alle immigranten slecht zijn maar ontkennen dat dit problemen zal (en ik zeg niet kan want men kan met zekerheid zeggen dat er problemen zullen zijn) opleveren is erg naief dus ik heb geen idee hoe dit onze "redding" zou zijn. Als je DIT een redding noemt dan vraag ik me af wat jij een dreiging noemt.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 11:42   #4
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Als je je kiesvee meot importerend an zegt dat meer over de SPA dan voer de mensen die op rechts stemmen en dat zegt nog meer over de mensen die dit doodnormaal vinden.

Migratie...ok, maar gaan we nu al mensen die uitwijzingen wijgeren en illegaal het land binnenkomen belonen?

trouwens, ik ben me bewust dat niet alle immigranten slecht zijn maar ontkennen dat dit problemen zal (en ik zeg niet kan want men kan met zekerheid zeggen dat er problemen zullen zijn) opleveren is erg naief dus ik heb geen idee hoe dit onze "redding" zou zijn. Als je DIT een redding noemt dan vraag ik me af wat jij een dreiging noemt.
En denk ook maar eens aan de mogelijkheid dat door deze trend de Vlamingen binnen X aantal jaren in de minderheid zullen zijn.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 11:47   #5
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Even dit erbij vermelden:

http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/arti...gens-op-.dhtml

18000 KAN dus overdreven zijn maar het is noch steeds een gigantische hoeveelheid. Om het even zo te stellen, ik woon dicht bij Walem, een dorp met als ik me niet vergis rond de 2000 inwoners (iets minder denk ik) dus als het echte getal maar ongeveer 10% hiervan is dan zou dit nog voldoende zijn om gans Walem met immigranten te vullen, ja, dat noem ik toch ECHT fantastisch nieuws...

Ik betwijfel dat de Vlamingen zo snel in de minderheid zullen zijn, ik maak me meer zorgen over de criminaliteit en de extra kosten en sociale problemen dat dit zal teweegbrengen.
Oud 24 mei 2008, 11:59   #6
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak Bekijk bericht
Dus je hebt nieuwe kiezers nodig om je standpunt door te drukken? Democratisch is anders.
Ward den Bever denkt schijnbaar met zijn staart:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA

24/05 'Cijfer over Antwerpse regularisatie slaat nergens op'

Minister van Migratie Annemie Turtelboom ontkent formeel dat er in Antwerpen 18.000 vreemdelingen in aanmerking zouden komen voor regularisatie zoals Bart Dewever in Gazet van Antwerpen beweert. Zij herinnert er aan dat bij de vorige, collectieve en dus veel grotere regularisatiegolf in 2000 5718 aanvragen tot regularisatie werden ingediend in Antwerpen. De regering Leterme I kiest niet voor een collectieve regularisatie, maar voor een regularisatie op individuele basis, op basis van strenge voorwaarden.

"Turtelboom betreurt dat Dewever zich zomaar baseert op een nota waarin fantaisistische extrapolaties worden gehanteerd om een pleidooi voor meer aanwervingen te ondersteunen", aldus woordvoerder Rolf Falter. "Het getal, dat vorige week op het Antwerps schepencollege bekendgeraakte, is compleet van de pot gerukt en daarom ook al een week lang met de nodige omzichtigheid behandeld door verstandige Antwerpse politici."

'Dewever kent zijn dossier niet'
"Ook op andere punten kent Dewever zijn dossier niet. Hij zegt: "Naast de Poolse bouwvakker zijn dus ook Poolse poetsvrouwen welkom voor minister Turtelboom.'' Dit heeft niets te maken met minister Turtelboom, maar met het vrij verkeer van personen in de Europese Unie vanaf mei 2009. Vanaf dan zullen hoe dan ook Poolse poetsvrouwen kunnen werken in België. Of is Bart Dewever ook tegen Europa?"

"Dewever erkent dat Turtelboom strenge criteria oplegt en daardoor een regularisatie "bijna onmogelijk is". De minister zal ook haar been stijf houden in andere dossiers. Na dit interview gaat Turtelboom ervan uit dat Dewever, behorend tot de meerderheid, haar daarin voluit zal steunen. Of kiest hij voor oppositie?"

BRON
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 12:09   #7
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ward den Bever denkt schijnbaar met zijn staart:
Altijd zo leuk als u iets constructiefs bijdraagt tot de topic, het feit dat ik de link naar dat artikel had gepost was u zeker ook al ontgaan? Heeft u nog iets te zeggen over de plannen zelf of...?
Oud 24 mei 2008, 12:19   #8
filosoof
Banneling

Standaard

@Gwyndion,
1.kijk naar het uur van de posts: ik maakte mijn post op 't ogenblik dat jij de jouwe plaatste: ik kon de jouwe dus toen nog niet gelezen hebben.
2. Als De Wever aan platte demaagogie doet door er een dergelijk fantaisistisch cijfer op te leven verdient hij een schampere opmerking.
3. HLN is niet GVA, ook al gaat het over hetzelfde onderwerp.
OK zo?

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 12:24.
Oud 24 mei 2008, 12:22   #9
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel dat de Vlamingen zo snel in de minderheid zullen zijn, ik maak me meer zorgen over de criminaliteit en de extra kosten en sociale problemen dat dit zal teweegbrengen.
Een paar weken geleden hoorde ik dat er tegen 2050 12.5milj. Belgen zouden zijn. De toename zou vooral te danken zijn aan de immigratie. Dat Vlamingen dan op termijn een minderheid in België worden is dan m.i. ook niet echt ondenkbaar.
Oud 24 mei 2008, 12:30   #10
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Een paar weken geleden hoorde ik dat er tegen 2050 12.5milj. Belgen zouden zijn. De toename zou vooral te danken zijn aan de immigratie. Dat Vlamingen dan op termijn een minderheid in België worden is dan m.i. ook niet echt ondenkbaar.
je "hoorde"? Ja maar vanuit welke bron? De man van de nicht van de poetsvrouw in je stamcafé?
PS, ga eens na hoeveel Belgen er nu zijn

Citaat:
Net migration rate:
1.22 migrant(s)/1,000 population (2008 est.)
https://www.cia.gov/library/publicat...be.html#People
Oud 24 mei 2008, 12:31   #11
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Filosoof tenzij ik verkeerd kijk is er 12 minuten verschil tussen onze posts, ik geef wel toe dat ik me vergist heb over het krantenartikel. Dat de criteria voor zijn berekening over de hoeveelheid regularisaties betwijfelbaar zijn wil ik geloven, het blijft wel zo dat zelfs 10% van dit getal nog steeds de bevolking is van een dorp met een zekere omvang.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Op den duur als er niets verandert? Dan zou het me niet verbazen, dan neemt men wel aan dat geen enkele van deze mensen zich zal integreren wat op zich toch al onrealistisch (oh, er zullen zeker zo zijn maar geen 100%). Het zou me ook verbazen moest dit gebeuren, ik betwijfel dat Wallonië een nog grotere minderheid wil vormen dan ze nu al is, een zekere migratie voor hen is good om het % seperatisten/flaminganten:... op de agsne bevolking te verminderen maar teveel zullen zelfs zij niet willen.
Oud 24 mei 2008, 12:34   #12
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
je "hoorde"? Ja maar vanuit welke bron? De man van de nicht van de poetsvrouw in je stamcafé?
Dat getal is afkomstig uit een krantenartikel van een of ander odnerzoek van een redelijk tjdje geleden, ik ben zeker dat je het wel in het archief zal kunnen vinden.

Hmm...nog niet 2 migraten/1000 inwoners? Dat getal zou ik toch in twijfel trekken, hebben ze er soms de geschatte hoeveelheid illegalen, nieuwe Belgen,... afgedaan? Ik denk dat als je zegt 10-20/1000 inwoners dat ej toch al een iets realistischer resultaat zal hebben.
Oud 24 mei 2008, 12:42   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu vergist u zich schromelijk want ik ga nooit op café. Ik ken zelfs de smaak van bier niet. ( Ik hoop dat ik met deze zin geen aanvaring krijg met dronkoers. )

En het was op de radio dat ik dit vernomen heb. Het zal op radio1 geweest zijn vermits die radiozender 95% van de tijd die ik doorbreng in de wagen te horen is.
Oud 24 mei 2008, 12:48   #14
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Op den duur als er niets verandert? Dan zou het me niet verbazen, dan neemt men wel aan dat geen enkele van deze mensen zich zal integreren wat op zich toch al onrealistisch (oh, er zullen zeker zo zijn maar geen 100%). Het zou me ook verbazen moest dit gebeuren, ik betwijfel dat Wallonië een nog grotere minderheid wil vormen dan ze nu al is, een zekere migratie voor hen is good om het % seperatisten/flaminganten:... op de agsne bevolking te verminderen maar teveel zullen zelfs zij niet willen.
Ik bedoel niet dat migranten de meerderheid zullen zijn maar dat het Vlamingen zullen zijn die in de minderheid zullen zijn t.o.v. Franstaligen. De immigranten zijn doorgaans Franstalig vanwege hun relatie met het koloniale tijdperk. Daarom dat het niet te verwonderen zal zijn dat Vlamingen een minderheid zullen worden en dan is het echt te laat om alles op een vreedzame manier op te lossen.
Oud 24 mei 2008, 14:00   #15
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Op korte termijn misschien, het lijkt me niet onrealistisch om aan te nemen dat er een derde (of zelfs meer) taalgroep bijkomt, namelijk Turks, Marrokaans of dergelijke.
Oud 24 mei 2008, 14:07   #16
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Net migration rate:
1.22 migrant(s)/1,000 population (2008 est.)
https://www.cia.gov/library/publicat...be.html#People
mag ik er u op wijzen dat deze cijfers geen betrekking hebben op illegalen...
en dat zoals de titel het zegt we het hier hebben over 18000 enkel Antwerpse illealen die geregulariseed worden, dan laat ik maar in de midden hoeveel er over gans België zitten...
sommige bronnen spreken over een klein Miljoen...
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 14:10   #17
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat getal is afkomstig uit een krantenartikel van een of ander odnerzoek van een redelijk tjdje geleden, ik ben zeker dat je het wel in het archief zal kunnen vinden.

Hmm...nog niet 2 migraten/1000 inwoners? Dat getal zou ik toch in twijfel trekken, hebben ze er soms de geschatte hoeveelheid illegalen, nieuwe Belgen,... afgedaan? Ik denk dat als je zegt 10-20/1000 inwoners dat ej toch al een iets realistischer resultaat zal hebben.
Die "migration rate" komt uit de bron die ik eronder zette. en rate=/=number
Oud 24 mei 2008, 14:13   #18
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "migration rate" komt uit de bron die ik eronder zette. en rate=/=number
jep en dat slaat op genaturaliseerde belgen, lees italianen, fransen en nederlanders zijn daar de grootste groep van...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 24 mei 2008 om 14:13.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 14:16   #19
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
mag ik er u op wijzen dat deze cijfers geen betrekking hebben op illegalen...
en dat zoals de titel het zegt we het hier hebben over 18000 enkel Antwerpse illealen die geregulariseed worden, dan laat ik maar in de midden hoeveel er over gans België zitten...
sommige bronnen spreken over een klein Miljoen...
Citaat:
sommige bronnen spreken over een klein Miljoen
"sommige" ja: hoe vager de bronnen hoe groter de cijfers waar die mee afkomen (en hoe meer kans dat ze noch het geld noch de kennis hebben om betrouwenswaardig onderzoek te verrichten)
Oud 24 mei 2008, 14:23   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Op korte termijn misschien, het lijkt me niet onrealistisch om aan te nemen dat er een derde (of zelfs meer) taalgroep bijkomt, namelijk Turks, Marrokaans of dergelijke.
Er zijn thans al dre landstalen, het zou dus een vierde taalgroep zijn en vermits Marokkaanse en Turkse immigranten al aan de tweede of derde generatie zijn en wel minstens één van de landstalen spreken zie ik eerder een slavische taal erbij komen, mocht er één bij komen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 mei 2008 om 14:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be