Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 12:01   #1
Groentje19
Burger

Groentje19's schermafbeelding

Standaard

Nie te geloven VLD is echt goed bezig vind ik 'niet waar' de partij wat jobs ging creëren,goed bezig!!!

Bart.L
Groentje19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 12:02   #2
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws, hopelijk wordt bellen met base dan ook goedkoper.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 12:03   #3
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Nog al maar goedkoper ze zijn nu al bijna alles voor niets aant weg geven lol daarom maar snel baantjes schrappen!!

Ik vind dat toch geen goed nieuws daar er weer eens 200 mensen op straat gezet worden!!

Bart.L
Oud 15 maart 2004, 12:06   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje19
Citaat:
Nog al maar goedkoper ze zijn nu al bijna alles voor niets aant weg geven lol daarom maar snel baantjes schrappen!!

Ik vind dat toch geen goed nieuws daar er weer eens 200 mensen op straat gezet worden!!

Bart.L
Ik wel, dat zijn 200 mensen die nuttiger werk kunnen doen.
Oud 15 maart 2004, 12:07   #5
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje19

Bart.L
Ik wel, dat zijn 200 mensen die nuttiger werk kunnen doen.
Waar gaan ze dat kunnen doen???

Bart.L

Oud 15 maart 2004, 12:07   #6
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

De Base top heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze het aantal werknemers van 1000 naar 200 a 300 wil laten "evolueren". Dus 700 a 800 ontslagen. De "politiek" heeft m.i. niets te maken met dit drama.
Oud 15 maart 2004, 12:08   #7
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
De Base top heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze het aantal werknemers van 1000 naar 200 a 300 wil laten "evolueren". Dus 700 a 800 ontslagen. De "politiek" heeft m.i. niets te maken met dit drama.
Neuh maar het gebeurt alweer hé in plaats van meer jobs verdwijnen er weer 200?

Bart.L
Oud 15 maart 2004, 12:11   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Het grappige vond ik wel deze zondag bij de 7de dag wanneer men aan Dirk vroeg om een reden te geven waarom men de komende verkiezingen op de vld zou moeten stemmen, dat hij zei "indien men een partij wil die echt voor meer jobs zal zorgen dan moet je op de vld stemmen" met natuurlijk het uitlachende publiek op de achtergrond.
Geloofd die kerel eigenlijk zelf wel wat hij verteld?

Indien de vld nog eens voor zoveel jobs zorgt zullen we zeker geen problemen meer hebben in Vlaanderen op vlak van werkgelegenheid
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 12:13   #9
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het grappige vond ik wel deze zondag bij de 7de dag wanneer men aan Dirk vroeg om een reden te geven waarom men de komende verkiezingen op de vld zou moeten stemmen, dat hij zei "indien men een partij wil die echt voor meer jobs zal zorgen dan moet je op de vld stemmen" met natuurlijk het uitlachende publiek op de achtergrond.
Geloofd die kerel eigenlijk zelf wel wat hij verteld?
Lol,ik heb niet kunnen kijken maja ik snap niet dat de VLD zo zaken durft te zeggen terwijl er jobs VERDWIJNEN!!!

Nog eens een teken dat ze eerlijk zijn tegenover de burger

Bart.L
Oud 15 maart 2004, 13:20   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Gewoon de werkloosheidsuitkering wat snoeien. Er zullen snel minder werklozen zijn. En véél goedkope mensen die je gras komen maaien, je wc komen kuisen, ...

Bovendien is er een grotere stimulans om bij te scholen, ...
Oud 15 maart 2004, 13:36   #11
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit erg want die mensen zijn er tenslotte niet begonnen met het idee het zal hier snel over zijn.En zeggen de werkloosheidsuitkering inkrimpen, ja kom.Oke er staan er vele aan den dop die het zelf willen en die te lui zijn om te werken.Maar denk ook is aan degene die er staan omdat ze op 48 of oudere leeftijd plots op straat staan.Op die leeftijd een andere baan zoeken is niet simpel.Tussen alle koren zit kaf ook aan den dop.Maar bij de VLD zit alleen nog kaf en hebben ze het koren weggegooid.De burgers worden het beu om steeds bedrogen te worden en het is makkelijk iets aan te bieden dat je niet kan waarmaken.Erg is dat ze bij hun standpunten blijven.Meer werk . Ze hebben nu al bewezen dat ze dat niet kunnen waarmaken maar blijven het beloven.Voor die 200 mensen hoop ik dat ze snel andere baan vinden.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 14:48   #12
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ik vind dit erg want die mensen zijn er tenslotte niet begonnen met het idee het zal hier snel over zijn.En zeggen de werkloosheidsuitkering inkrimpen, ja kom.Oke er staan er vele aan den dop die het zelf willen en die te lui zijn om te werken.Maar denk ook is aan degene die er staan omdat ze op 48 of oudere leeftijd plots op straat staan.Op die leeftijd een andere baan zoeken is niet simpel.Tussen alle koren zit kaf ook aan den dop.Maar bij de VLD zit alleen nog kaf en hebben ze het koren weggegooid.De burgers worden het beu om steeds bedrogen te worden en het is makkelijk iets aan te bieden dat je niet kan waarmaken.Erg is dat ze bij hun standpunten blijven.Meer werk . Ze hebben nu al bewezen dat ze dat niet kunnen waarmaken maar blijven het beloven.Voor die 200 mensen hoop ik dat ze snel andere baan vinden.
Ja ik hoop het ook voor hun en ook voor mijzelf ben over 3 weken ook ontslaan wegens economische redenen 22 mensen en 7 bediende moesten opstappen!!

Bart.L
Oud 15 maart 2004, 14:52   #13
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wel groentje ik hoop ook dat je snel werk zal vinden.Houd in ieder geval de moed erin en geef het niet op mensen zoals u die stempelen omdat ze er niks aan kunnen doen zijn meestal nog het zwart schaap ook .Succes in je zoektocht naar werk ik zal voor je duimen.
Oud 15 maart 2004, 14:54   #14
Groentje19
Burger

Standaard

Citaat:
Wel groentje ik hoop ook dat je snel werk zal vinden.Houd in ieder geval de moed erin en geef het niet op mensen zoals u die stempelen omdat ze er niks aan kunnen doen zijn meestal nog het zwart schaap ook .Succes in je zoektocht naar werk ik zal voor je duimen.
Probleem is kan nog niet stempelen zit in mijn wachttijd heb 7 maanden gewerkt dus nog 2 maanden voor alleer je kunt stempelen en het schoonste van al is dan ook nog dat je dan als schoolverlater wordt uitbetaald dus die 7 maanden heb ik eigenlijk voor niets gewerkt!

Bart.L
Oud 15 maart 2004, 15:11   #15
Olivier
Banneling

Standaard

In een vrije markt economie zoals de onze kan de politiek slechts weinig doen om jobs te creeeren. Iedereen die denkt van wel moet me voorbeelden geven waar de overheid ZONDER gebruik makende van een economische heropleving opeens tienduizenden jobs bij creeert.

Tis erg om te zeggen, maar de mensen met de minste scholing zullen uiteindelijk het slachtoffer zijn van de globalisatie. Wat kan een arbeider hier beter als een arbeider in Polen ?

Bij ons zeggen ze altijd: Create your products as cost efficient as possible. Dus alle overbodige mankracht buiten. Harde wereld, maar zo is het nu eenmaal.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:12   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de werkloosheidsuitkering wat snoeien. Er zullen snel minder werklozen zijn. En véél goedkope mensen die je gras komen maaien, je wc komen kuisen, ...

Bovendien is er een grotere stimulans om bij te scholen, ...
Dan moet je ook de belastingen op mensen hun loon verlagen want iedereen betaald eigenlijk welk een groot deel sociale zekerheid voor zichzelf om indien in slechte tijden en dus zonder werk zichzelf kunnen opvangen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:27   #17
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Geplaatst: Ma Maa 15, 2004 4:11 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

In een vrije markt economie zoals de onze kan de politiek slechts weinig doen om jobs te creeeren. Iedereen die denkt van wel moet me voorbeelden geven waar de overheid ZONDER gebruik makende van een economische heropleving opeens tienduizenden jobs bij creeert.

Olivier dit is inderdaad zo maar dan moeten ze het niet beloven.De mensen die er het slechts aan toe zijn die houden zich eraan vast en worden bedrogen.Degene die werk hebben en zekerheid die liggen niet wakker van het feit dat een of andere partij meer banen beloofd.Maar denk is aan de ex sabenamensen die dan elders begonnen om na een jaar terug op straat te staan.En ik denk als men het echt wil dat het best mogelijk is om banen te creeren oke reorganisatie zal zich dan opdringen maar als dit is om te verbeteren is daar niks op tegen.Wat doet men nu veel beloven en weinig geven.Erg voor de mensen die ongeschoold zijn en die weer eens slachtoffer zijn.Maar het blijft niet bij ongeschoolde , ik denk dat we zouden schrikken als we zien hoeveel geschoolde er stempelen.Wat ben je met diploma van leerkracht als er honderden aan den dop staan bv
Oud 15 maart 2004, 15:37   #18
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geplaatst: Ma Maa 15, 2004 4:11 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Olivier dit is inderdaad zo maar dan moeten ze het niet beloven.De mensen die er het slechts aan toe zijn die houden zich eraan vast en worden bedrogen.Degene die werk hebben en zekerheid die liggen niet wakker van het feit dat een of andere partij meer banen beloofd.Maar denk is aan de ex sabenamensen die dan elders begonnen om na een jaar terug op straat te staan.En ik denk als men het echt wil dat het best mogelijk is om banen te creeren oke reorganisatie zal zich dan opdringen maar als dit is om te verbeteren is daar niks op tegen.Wat doet men nu veel beloven en weinig geven.Erg voor de mensen die ongeschoold zijn en die weer eens slachtoffer zijn.Maar het blijft niet bij ongeschoolde , ik denk dat we zouden schrikken als we zien hoeveel geschoolde er stempelen.Wat ben je met diploma van leerkracht als er honderden aan den dop staan bv

De overheid kan niet rechtstreeks jobs creëren, maar wel onrechtstreeks. I.e. het klimaat verbeteren opdat meer mensen een job zouden hebben.
Enkele concrete maatregelen:
- lasten op arbeid verlagen
- betere controle op werkonwillige werklozen
- een scholingssysteem uitwerken

er zijn in België genoeg vacatures om meteen voor die 200.000 jobs van verhofstadt te zorgen, maar men vindt de juiste mensen niet, dus schort er iets aan de scholing en/of de motivatie van de werklozen
Steerse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:40   #19
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Wel raar dat alle negativisten hier onmiddellijk berichtjes plaatsen wanneer er jobs verloren gaan, maar niet wanneer er bijkomen. Dat past immers niet in het kraam van de paars-bashers.

Vandaag staat nog een berichtje in de Standaard dat er in de baggersector in de nabije toekomst honderden jobs bijkomen in België terwijl in Nederland mensen ontslagen worden in de baggersector.
Steerse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:45   #20
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
In een vrije markt economie zoals de onze kan de politiek slechts weinig doen om jobs te creeeren.
In het geval van Base is er een gedeelde verantwoordelijkheid. Het management heeft (zware) fouten gemaakt, maar de overheid heeft er ook alles aan gedaan om de groei van Base tegen te houden. Als hoofdaandeelhouder van Belgacom/Proximus hebben ze nauwelijks ingegrepen tegen de monopoliepraktijken van Proximus, en door allerhande extra bouwvoorschriften hebben ze Base belet snel een deftig netwerk uit te bouwen.

Als men de vergelijking maakt met andere landen dan valt de dominantie van Proximus op. Eigenlijk is er in Belgie plaats voor 4 mobiele operatoren, terwijl nu de derde nauwelijks kan overleven. Het gevolg is dat ook het prijsniveau hoog is en blijft, en dat de dienstverlening eigenlijk een heel stuk beter kan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be