![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Sedert 2 jaar werk ik part time in een Cafee van een kennis;
Nu hoor ik geruchten dat de eigenaar in dienster in mijn plaats wil aanvaarden Deze week kreeg ik een aangetekende zending waarin vermeld word als ik nog bierbakken door klanten laat uit de kelder halen dat ik mijn ontslag krijg.... dit is gebaseert op klanten roddels Moet ik hier op reageren ??? Voorlopig blijkt er geen vuiltje meer aan de lucht De aangetekende zending werd op aanraden vd eigenaar zijn sociaal bureau opgesteld... Ik vrees als ik erop reageer alleen maar het vuur zal doen oplaaien,of probeert de baas vh het cafe me op een sliknse wijze buiten te krijgen Ik VREES VOOR MIJN UITKERING WAT MOET IK DOEN DANKE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Naar de vakbond gaan en er advies winnen.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk doe je er het best aan door aangetekend te reageren en dat iedere keer je een aangetekende brief krijgt. Door dat te doen "vernietig" je eigenlijk de aangetekende brief die je hebt gekregen en kan deze later niet meer worden gebruikt bij een eventuele discussie. De reactie moet wel steeds binnen een bepaalde tijdspanne gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Draag zelf uw bierbakken en je zal geen problemen hebben.
Dat is zo simpel als oplossing dat iedereen nu zegt, ah ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg revenge,
Als: a. de klanten over u roddelen b. de baas u weg wil wordt het dan geen tijd dat je gaat zoeken naar iets anders? Ik zou zeggen dat er in de horeca altijd wel werk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Gelijk hebben jullie allemaal,maar eigenlijk wil ik gewoon de vrede bewaren maar me toch ergens in veiligheid stellen,bedankt voor de reacties en hulp
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op korte termijn het jobke veilig stellen natuurlijk. Ik zou zoals hier voorheen gezegd aangetekend terugsturen en ook eens met de baas gaan praten (het is toch een kennis?). Maar begin maar al rond te kijken naar iets anders ook. Als de toestand is zoals je hem beschrijft dan zit er geen toekomst in je huidig jobke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien,in een toch kleine organisatie als een café,er "schriftelijk" moet opgetreden worden...dan brandt de rode lamp!
Als zulke zaken niet met een gesprek opgelost kunnen worden,dan zou ik in ieder geval niet meer WILLEN samenwerken met dergelijke baas en/of collega's In grotere bedrijven sptreekt men bij een dergelijk schrijven van een "gele kaart",waarbij de tweede keer "rood" wordt en aanleiding voor ontslag....Ikzelf heb het een keer meegemaakt,maar daar had de baas tenminste de "guts" om "in my face" te komen zeggen waar het op stond...(dat zijn zo van die mindere dagen ![]() in uw geval...elders gaan werken denk ik zo,tenslotte moet je je ZELF ook goed voelen... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2008 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of kan dat nooit? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Je moet ten alle tijden reageren op een aangetekent schrijven. Laat je vakbond (of jezelf) terug een aangetekend schrijven sturen waarin je dit afdoet als roddel. Doe je dat niet dan stem je in. Dan kan hij je binnen 14 dagen na ontvangst je ontslag geven wegens dwingende reden maw je krijgt geen mooie c4 en geen ontslagvergoeding. Immers ze hebben je zogenaamd weer betrapt op dezelfde fout. Als ze inderdaad iemand anders willen aannemen proberen ze gewoon je zonder ontslagvergoeding buiten te gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() dit is duidelijk iets voor de vakbond. Kijk eens of er in uw gemeente zo een lokaal is waar je een nummertje moet nemen en wachten tot het je beurt is. Dan kan je jouw probleem uitleggen aan iemand van de vakbond. Neem die aangetekende brief mee. Ze gaan je advies geven.
Als men het via aangetekende brief stuurt dient dit als bewijs dat jij het gekregen heeft en hij verzonden heeft. Een beetje zoals "gelezen en goedgekeurd" schrijven en je handtekening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Bedankt aan iedereen zowel Pro of Contras om te reageren
vriendelijke groeten R |
![]() |
![]() |