![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals jullie reeds weten ben ik als Vlaams (en de verdere toekomst Diets) volksnationalist voor een revolutionair nieuw systeem wat het staatshoofd betreft. Ondanks de vele kritiek op dit forum blijf ik erbij dat een Keizerlijk systeem voor nationaal solidaristisch Dietse rijk een verrijking zou zijn.
Uiteraard zijn er politieke tegenstanders, zelfs binnen Vlaams Belang zoals onze Wall Street-lover Stab, die van mijn persoonlijk idee misbruik gaat maken om het nationaal solidarisme te beschadigen. Daar ben ik mij goed van bewust. Er zijn echter veel mensen bij het Vlaams Belang die in meer of mindere mate voor het nationaal solidarisme zijn en uiteraard zou ik al blij zijn moest er een nationaal solidaristisch beleid kunnen komen. Echter mijn voorstel voor een Diets keizerrijk zou nog een extra meerwaarde kunnen bieden. Dit is dus een persoonlijk voorstel, maar één waar ik 100 % achter sta. Momenteel heeft Europa bijzonder zwakke leidersfiguren, dag na dag gaat de invloed van ons continent op het mondiaal gebeuren achteruit. Europa heeft nood aan grote staatsmannen, echte leidersfiguren om onze Europese beschaving opnieuw aan invloed te doen winnen. Keizers als Julius Cesaer, Augustus en later Karel De Grote, de grote koningen uit de (Heleense) Klassieke oudheid en de vroege middeleeuwen, dit waren echte leiders die niet te beroerd om zelf de legers aan te voeren. Deze leiders waren die naam waardig. Nu zien we in Europa vadsige koningen op hun luxe jacht die als enige taak hebben om handjes te schudden, een vrouw'tje' te zoeken en kindjes te maken. Is dat een pleidooi om deze onbekwame figuren meer macht te geven, uiteraard niet. Hans I Le Grand zou dit wel willen, zo een Koning als Louis XIV die via erfopvolging alle macht kreeg zonder dat hij iets moet terugdoen voor het volk of verantwoording moet afleggen. In de vroege Middeleeuwen waren vele koningen die naam waardig, zij kregen de titel door overwinningen op het slachtveld en door er zelf voor te werken. Ook in het Romeinse Rijk was erfopvolging geen evidentie. Meer hierover: Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 mei 2007 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() En na tien jaar wanneer de keizer te zwak is om ons nog te leiden snijden we hem in stukjes tijdens carnaval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Indien u bijkomende voorstellen heeft of opmerkingen, ik luister met aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() we kunnen misschien ineens de feodaliteit terug invoeren.
een feodale revolutie ofzo. met dorsvlegels en hooivorken. ziet ge 't al voor u? romantiek, jong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Uit uw reactie lees ik dat u tegen bent. Waarom bent u tegen ? Het volk heeft meer inspraak dan nu en we hebben een sterker en vooral beter leiderschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 mei 2007 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt bijna een staatsvorm gemodeleert op het voorbeeld van een "Islamietische Republiek" �* la Iran. Je moet alleen nog verduidelijken wie er in de rijkscommissie zetelt om de deugdelijkheid van de Keizer/Leiderskandidaat te toetsen & eveneens zou ik graag vernemen
wie er "rasszuivere dietslanders" zijn. Je hebt een voorkeur voor katholieken en germanen - nu is het mereendeel van de germanen wel protestant, maar ja desnoods zal je er de kelten ook wel aan willen toevoegen...Ik stel me jouw "Dietsland" dan ook voor als een gebied vanuit het westen Ierland, Baskenland (?), Noordfrankrijk- Vlaanderen inclusief het zuidelijke gedeelte van het huidige Nederland, Zuid-Duitsland,Zwitserland + Oostenrijk. DE keizer/Leider waaraan men onvoorwaardelijke trouw gezworen heeft na een referendum afzetten lijkt me geen goed idee, het is ergens inconsistent ; hem vermoorden na een staatsgreep lijkt mij meer conform aan de romeinse methode. Afzetten door de rijkscommissie is meer modern, maar dan moeten we toch iets meer weten over die commissie en hoe de leden ervan aangeduid worden.
![]() |
#8 |
|
![]() Het keizerlijke systeem heeft tegenover een uitvoerend presidentieel systeem zoals Frankrijk, ook tal van voordelen.
- Bekwame en goede leiders kunnen heel hun leven aanblijven als het volk dat wil. Geen beperking van de ambtstermijn. - Onbekwame figuren en verkleutering worden tegengegaan. - De Keizer mag ook geen lid (meer) zijn van een politieke beweging, zodat hij leider kan zijn van alle Dietsers. - De selectieprocedure door de Rijkscommissie is zodanig zwaar, dat de Keizer ook fystiek moet in staat zijn om als opperbevelhebber van de strijdkrachten het leger in de strijd aan te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() zeg max, die gast in uw avatar kijkt precies alsof hij straalbezopen is.
nu kwam ik daardoor tot de volgende vraag: inspireert alcoholmisbruik tot dergelijke ideologische opvattingen over dietsiaanse rijken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben eerder voor een aansluiting bij Frankrijk en een Frankisch rijk zoals Karel de Grote het wilde. Of meer nog een groot Napoleonisch rijk dat Europa verenigt. De meerderheid van de Europeanen spreekt tenslotte een romaanse taal...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang dat je de paus niet kunt overhalen om hier te komen wonen, kan je de term 'keizerrijk' al rustig laten vallen.
Citaat:
De voorwaarden om tot keizer benoemd te mogen worden zijn arbitrair. Ik zie dat je democratie verwerpt, maar toch ook weer niet. En als we iets uit het verleden (en het heden) leren is dat halfslachtige democratieën ridicuul zijn. Democratie moet vrij absoluut zijn, of niet zijn. Verder. 'Macht corrumpeert. Absolute macht corrumpeert absoluut.' De recall procedure ziet er leuk uit, maar makkelijk te manipuleren als je hem daarvoor zoveel macht geeft. Verder weet je zo goed als iedereen dat je ideeën nooit een brede basis zullen vinden. Maar dromen is altijd leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Nu kan het volk helemaal niet kiezen wie het staatshoofd is remember
![]() Het gaat hier trouwens enkel voor de belangrijkste functie van het Rijk het staatshoofd, dus een selectie is echt wel noodzakelijk. Voor alle andere functies als Rijkskanselier, gouwleiders en rijksministers is de keuzemogelijkheid wel veel groter. Het systeem is democratischer dan het huidige. Dat is wel 100 % zeker. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 mei 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben niet te vinden voor sterke charismatische leidersfiguren. Keizers, en in de modernere tijden dictators (zonder daar een negatieve connotatie aan te plakken), beginnen meestal veelbelovend en doen in hun eerste jaren veel goeds. Denken we in klassieke tijden maar aan Caligula, Nero, etc... Of denken we in modernere tijden aan Saddam Hussein, Fidel Castro en zelfs Idi Amin. Hun probleem was dat ze mens waren, tenonder gingen aan hun eigen macht en hun menselijke zwakheden. Wie te lang eenzaam en almachtig aan de top staat, wordt immers dronken van macht.
Volgens mij is het het beste om een eventueel Diets Rijk te laten besturen door een technocratisch bestuur dat in speciale scholen hiervoor wordt opgeleid. De impact van charismatische figuren vermindert trouwens elke generatie (als we Max Weber mogen geloven). Daarenboven is in een charismatisch figuur enkel nuttig in een samenleving die oftewel nog een klassieke organische hiërarchie kent van standen oftewel in een samenleving waarbij de klassenpolarisatie enorm is.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voorwaarden die je voorstelt voor de keizer (man, katholiek, conservatief, ...) zijn totaal ondemocratisch. Je zal er ook weinig steun voor vinden denk (hoop) ik.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb liever een bekwaam figuur die het land kan leiden. @ Metternich: Dat van die scholen vind ik geen slecht idee. Misschien moeten de kandidaten eerst een opleiding doorlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi toch, hoe extreem-links en extreem-rechts elkaar steeds weer vinden in hun haat tegen de vrijheid.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |