![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Datum: 25 maart 2003
Tijd: 20.00 u. Centrum-Rechts in Vlaanderen Op 25 maart 2004 komen een aantal sprekers van het Vlaams Blok aan het woord. Moderator : B. Bouckaert Sprekers op het evenement Frank VAN HECKE Frank Vanhecke werd geboren in Brugge op 30 mei 1959. Als scholier was hij actief in het Taalaktiekomitee en bestuurslid van het Jong Studentenverbond en later van de Nationalistische Studentenvereniging. Hij was lid en bestuurslid van VU en VUJO te Assebroek-Brugge tot mei-juni 1977. Na de goedkeuring echter van het Egmontpakt door de VU sloot hij zich aan bij de V.N.P. en later bij het Vlaams Blok te Brugge en werd arrondissementeel bestuurslid. Frank Vanhecke werd al snel lid van de Partijraad en in juni 1986 ook lid van het Partijbestuur van het Vlaams Blok als verantwoordelijke voor pers- en mediabeleid. Van 1989 tot 1994 was hij persoonlijk medewerker van Karel Dillen in het Europees Parlement en adjunct-secretaris-generaal van de Technische Fractie Rechts. Bij de Europese verkiezingen van juni 1994 werd hij verkozen in het Europees Parlement. Sinds de verkiezingen van 18 mei 2003 is hij senator. Marc PLATEL Marc Platel is geboren in 1941. Hij volgde de Latijn-Griekse in het Sint-Lievenscollege te Gent. Hij studeerde tussen '60 en '66 rechten en de licentie pers- en communicatiewetenschappen aan de RUG. Platel was medewerker van Actueel ('67-'86) en hoofdredacteur van Het Belang van Limburg('86-'97). Een ander belangrijk wapenfeit van de man is het bijwerken van 'de Luykx'(hét handboek voor de politieke geschiedenis van België) voor de periode '75-'85. Locatie : "Het Kapittelhuis" Lange Kruisstraat, 4 9000 GENT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Zijt ge zeker dat Platel van het Blok is, want laatste keer ik checkte dat nen NVA'er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge nen avond organizeert over "Centrum-rechts" in Vlaanderen
is het altijd interessant om verschillende "centrum-rechtse" sprekers aan te trekken. Wat vanzelfsprekend moeilijk is als men als "Extreem Rechts" gecatalogeert staat en "slachtoffer is" van een "cordon". Elke gelegenheid om uit dat "cordon" te ontsnappen is dus een hemels geschenk : ik zou dat niet verknoeien door elke sprekerd die niet tot de "zuiveren" behoort al bij voorbaat af te schieten.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Centrum-rechts, liberaal-rechts(sic), conservatief-liberaal,... NO PASARAN!
Geen rechtse frontvorming; wel ondermijning van het linkse front! Rechts-radikaal = sociaal! Liberaal = asociaal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- links - rechts - conservatief - progressief - liberaal - sociaal - radikaal - communist - gauchist - federalist - separatist - enz... Er is nu al Groen-rechts (nog te begrijpen) Liberaal-links separatistisch-communist, sociaal-rechts,... Politici: Tot bewijs van het tegendeel zijn 't allemaal dezelfde.
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote="Herman Desmed
Amaai! Nu wordt het stillaan dringend tijd dat ze al die vlaggen die de lading niet meer dekken vervangen door nieuwe. - links - rechts - conservatief - progressief - liberaal - sociaal - radikaal - communist - gauchist - federalist - separatist - enz... Er is nu al Groen-rechts (nog te begrijpen) Liberaal-links separatistisch-communist, sociaal-rechts,... .[/quote] - Er zijn véél stromingen : een interessant onderwerp voor de debatclub misschien ? Ik onthoud me voorlopig ben bezig met mijn lijk in de kast van het politbureau - misschien noem ik het wel Guderian..
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Zie ook commentaar om de "doenbaarheid" van "dat lijk in het politbureau"
te verhogen.
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |