Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2008, 13:04   #1
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard Verkiezingen in oktober?

Voor menig 'wetstraatwatcher' wordt het steeds duidelijker dat er weinig of geen echte hoop meer mag worden gekoesterd dat deze regering het einde van zomer haalt. Volgens ingewijden zouden de regeringspartijen (en zij niet alleen) zich in alle stilte voorbereiden op verkiezingen in oktober. Weinigen schijnen zich zorgen te maken over het feit dat volgens het Grondwettelijk Hof, zonder de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde, verkiezingen voor het federale parlement ongrondwettelijk en dus defacto nietig zullen zijn. In dat opzicht verschillen politic niet veel van de gemiddelde Belg. Ook de burgers bepalen de belangrijkheid van Wetten, het mag dan zelf een Grondwet zijn, al naargelang dat hen al dan niet goed uitkomt.
Ik zie het al gebeuren: ongrondwettelijke verkiezingen, waarna het Vlaams belang een klacht bij het grondwettelijk hof indient, die dan twee jaar de tijd neemt om uiteindelijk willens nillens de stembusgang ongeldig te verklaren. Stel je voor: twee jaar lang Koninklijke Besluiten, Wetten en wetswijzigingen, die na twee jaar allemaal ongeldig blijken te zijn. Dat zou nog een België op zijn best zijn! Een uniek middel om dit leuke land in de wereldbelangstelling te krijgen.
Maar goed, 'k zal het weer eens te simpel, zwartgallig en te negatief voorstellen. Het positieve is dat het zomer wordt. Misschien een niet zo lange, dan toch een 'hete'...
Oud 28 mei 2008, 13:06   #2
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Was het andere topic over verkiezingen in oktober niet goed ?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 13:31   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Indien men ongrondwettelijke verkiezingen wil houden moet men luidruchtig protesteren. Ik vraag me het nog steeds af, als er ontwettelijke verkiezingen zijn, is alles wat ze dan doen niet automatisch onwetting (ik zou zegger zeker de wetten, (nieuwe) belastingen,...).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:14   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Als ik mij goed herinner waren de vorige federale kiezingen als onconstitutioneel, niemand ligt daar wakker van.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:23   #5
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Hmm...waren de vorige verkiezingen niet net voor de deadline (alhoewel de vervroeging op zich al twijfelachtig was).
Oud 28 mei 2008, 14:45   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm...waren de vorige verkiezingen niet net voor de deadline (alhoewel de vervroeging op zich al twijfelachtig was).
Hangt er van af vanaf welke datum je begint te rekenen, dacht ik.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 14:51   #7
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Maakt nu ook niet ZOVEEL uit, dat ze twijfelachtig waren, dat weten veel mensen. Dat de verkiezingen die men nu probeert te verkopen ongrondwettelijk zijn, dat weet iedereen die af en toe een krant opendoet.
Oud 28 mei 2008, 19:06   #8
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maakt nu ook niet ZOVEEL uit, dat ze twijfelachtig waren, dat weten veel mensen. Dat de verkiezingen die men nu probeert te verkopen ongrondwettelijk zijn, dat weet iedereen die af en toe een krant opendoet.
En dan?Gaat er iets veranderen?Geld,geld,geld,daar draait het om.
Splitsen is al een oplossing,maar dan zijn er weer anderen.....
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 19:26   #9
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
En dan?Gaat er iets veranderen?Geld,geld,geld,daar draait het om.
Splitsen is al een oplossing,maar dan zijn er weer anderen.....
Heeft u er dan geen enkel probleem mee dat men de grondwet als wc papier gebruikt? Ik anders wel.

Ik neem aan dat u met splitsen het splitsen van BE bedoelt of?
Oud 28 mei 2008, 19:54   #10
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik neem aan dat u met splitsen het splitsen van BE bedoelt of?
Ja,want m'n komt niet meer tot overeenkomsten,dan is het beter tot splitsen,en dan denk ik,in het voordeel van ons,maar daar hebben de vlaamse politici geen ballen voor om dat te doen..Alhoewel Karel zijn mond laat roeren in Congo,maar dan denk ik weer eens,wat zit daar weeral achter.(propaganda).
Ik heb een vader gehad die altijd bezig was,over de politiek.Iemand van de wereldoorlog tijd.Niet de kans gehad van te studeren,maar één van de slimste van zijn klas geweest.Maar de kans niet had van verder te studeren.En toen zei hij al.....buiten met de walen.

Laatst gewijzigd door fabianen : 28 mei 2008 om 20:12.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2008, 20:55   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Ja,want m'n komt niet meer tot overeenkomsten,dan is het beter tot splitsen,en dan denk ik,in het voordeel van ons,maar daar hebben de vlaamse politici geen ballen voor om dat te doen..Alhoewel Karel zijn mond laat roeren in Congo,maar dan denk ik weer eens,wat zit daar weeral achter.(propaganda).
Ik heb een vader gehad die altijd bezig was,over de politiek.Iemand van de wereldoorlog tijd.Niet de kans gehad van te studeren,maar één van de slimste van zijn klas geweest.Maar de kans niet had van verder te studeren.En toen zei hij al.....buiten met de walen.
Je hebt groot gelijk!
Het zijn niet de mensen die niet konden studeren die de dommekloten zijn maar de Belgische politie met universitaire diploma's. ZIJ hebben immers iets te verliezen. Dit in tegenstelling tot mensen die niet konden/mochten studeren, en dus ook aan geen hoge, politieke postjes geraakten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be