Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2008, 08:27   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Ik ben boos.

Ik word er hoe langer hoe meer ongelooflijk pisnijdig van. Heel die hetze tegen rokers begint een beetje absurde normen aan te nemen.

Dat er op bepaalde plaatsen niet gerookt mag worden kan ik nog aannemen en daar ga ik helemaal niet tegen zondigen (restaurant, school,...) maar die algemene rokers-haat van tegenwoordig zorgt er wel voor dat je zelfs op straat (!!) al vies bekeken wordt als je rookt.
Geloof me; over een paar jaar gaan ouders hun kinders' blik afwenden als ze iemand passeren die al rokend over straat loopt.

Ik sta gisteren op de bus te wachten met een sigaretje (puur Belgam overigens). Achter mij, in het bushokje waar mijn rook nog niet in de verste vertes binnenwaaide staan twee overjaarse burgertrutten. Komt er plots -out of nowhere- eentje van die twee naast mij staan en zegt: "Dat moesten ze verbieden, roken op bushaltes". Ik antwoordde: "Heel zeker mevrouw, maar voorlopig mag het gelukkig nog." De geit. Het ergste van al is; terwijl ik daar sta, nog een beetje verbouwereerd door die pratende snol, staan daar minstens 3 bussen, op een paar meter van dat bushokje, met draaiende motor te wachten.
Geen idee wat die de lucht inblazen, maar in elk geval meer rommel dan ik met mijn sigaretje. Maar die bus, dat is openbaar vervoer mijnheer, en dat is heilig. Dat ze massa's rommel de lucht injagen ter ere van die twee eenzame, verloren gelopen reizigers achteraan in de bus maakt allemaal niet uit. Die rommel ademen burgertrutten met een politiek correcte blik op hun tronie immers met liefde en plezier in.

Het doet eigenlijk ook niet terzake. We hebben rokers genoeg om te pesten.
Door die rokers moeten we ons ook niet langer zorgen maken over fijn stof, zware metalen in onze moestuin, PCB's in ons voedsel en zo verder. Rokers zijn een veel gemakkelijker en tastbaarder doelwit. Bovendien vinden mensen het leuk om anderen pleziertjes te ontnemen die ze zelf niet kunnen smaken.

FUCK THAT!!! Hoe lang gaan wij, rokers, ons nog het leven zuur laten maken door die ADHD-like gezondheidsadepten?

Revolutie!!!
Naar Brussel met eieren, tomaten en kasseien!

Welgemeende smiley -->

Laatst gewijzigd door BigF : 27 mei 2008 om 08:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 08:36   #2
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Achter mij, in het bushokje waar mijn rook nog niet in de verste vertes binnenwaaide
Mooi! Altijd windafwaarts gaan staan zodat andere mensen er geen last van hebben. Sigarettenpeuk keurig uitduwen en nadien in de vuilnisbak. Zo hoort het.
Oud 27 mei 2008, 08:37   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Das hun allemaal dood paffen zeg
Oud 27 mei 2008, 08:38   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

rokers zijn de nieuwe politiek correcte zondebok.
alles is de schuld van rokers.
als het roken eens overal verboden kon worden en rokers zware gevangenisstraffen konden krijgen, dan wenkte het paradijs.

en ondertussen fanatiek gaan joggen op 2 meter van voorbijrijdende doempende vrachtwagens en bussen.
lekker diep inademen die troep.
gelukkig zijn er geen rokers in de buurt.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 08:41   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
rokers zijn de nieuwe politiek correcte zondebok.
alles is de schuld van rokers.
als het roken eens overal verboden kon worden en rokers zware gevangenisstraffen konden krijgen, dan wenkte het paradijs.

en ondertussen fanatiek gaan joggen op 2 meter van voorbijrijdende doempende vrachtwagens en bussen.
lekker diep inademen die troep.
gelukkig zijn er geen rokers in de buurt.
Ik hen toch ook heel veel last als ze staan te paffen in het buskotje,ik moet dan altijd ferm in de regen gaan staan zeg
Oud 27 mei 2008, 08:47   #6
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik hen toch ook heel veel last als ze staan te paffen in het buskotje,ik moet dan altijd ferm in de regen gaan staan zeg
Ik ben zelf roker maar ik heb daar ook last van
Oud 27 mei 2008, 08:47   #7
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik word er hoe langer hoe meer ongelooflijk pisnijdig van. Heel die hetze tegen rokers begint een beetje absurde normen aan te nemen.

...:
In mijn café mag er overal gerookt worden, de niet rokers die daar niet tegen kunnen moeten maar buiten op het terras gaan zitten regen of geen regen.
Oud 27 mei 2008, 08:48   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik ben zelf roker maar ik heb daar ook last van
eerlijke mens ben jij zeg ..
Oud 27 mei 2008, 08:50   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
In mijn café mag er overal gerookt worden, de niet rokers die daar niet tegen kunnen moeten maar buiten op het terras gaan zitten regen of geen regen.
Je zou eens moeten weten waar mijn broer stervende van is,maar zoals ik al zij paffen jullie alkaar maar rustig dood hoor
Oud 27 mei 2008, 08:51   #10
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een wet uitvaardigen dat je enkel mag roken terwijl je een paarse tutu aanhebt en terwijl je polka danst. Eens kijken of die walmende egoïsten dan nog lang zo'n bek zullen opzetten...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 08:52   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt er plots -out of nowhere- eentje van die twee naast mij staan en zegt: "Dat moesten ze verbieden, roken op bushaltes".
Burgertrut heeft gelijk.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 27 mei 2008, 08:53   #12
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou eens moeten weten waar mijn broer stervende van is,maar zoals ik al zij paffen jullie alkaar maar rustig dood hoor
Ik doe mijn best.
Oud 27 mei 2008, 08:56   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Nogal wiedes als je rommel zoals Leffe verkoopt. Dan moet je je spaakpapillen wel kapotpaffen zodat je niet smaakt wat je door je keel gooit.
Oud 27 mei 2008, 08:58   #14
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Ik geef toe: rokers zijn de paria's geworden van onze maatschappij, zij worden bijna overal visueel apart gezet van de rest.

Ik geef nog meer toe: ik heb er geen medelijden mee. Dat komt door de volgende houding: een vriendin van ons wil nog altijd alleen met ons iets gaan drinken als het op een plaats is waar mag gerookt worden, zelfs wanneer zij de enige roker in het gezelschap is.

En een voorspelling erbovenop: na de rokers komen de mensen die in het openbaar met een blikje bier rondlopen.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 08:58   #15
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nogal wiedes als je rommel zoals Leffe verkoopt. Dan moet je je spaakpapillen wel kapotpaffen zodat je niet smaakt wat je door je keel gooit.
Oud 27 mei 2008, 09:00   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Ik bedank U van harte Jaani,ik heb dat altijd al gedacht,heb het nog nooit durven zeggen,ik hoop seffens eens te linken

http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2...lauw-t521.html

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 mei 2008 om 09:01.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 09:02   #17
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat heel erg van je broer, maar is het wel nuchter om alle oorzaken van ziekten zomaar op sigaretten af te schuiven?
ik heb de indruk dat men sigaretten dikwijls gebruikt om andere oorzaken zoals vervuiling uit de wind te zetten.
is het niet vreemd dat er vroeger veel minder kanker voorkwam ondanks dat er toen evenveel (zij het niet méér) mensen rookten?
onlangs raakte bekend dat fijn stof in de lucht (het gevolg van uitstoot van auto's en industrie) een zeer belangrijke veroorzaker is van hart-en vaatziekten en longziekten.
maarja, de economie is heilig hé.
dus zullen we de sigaretjes maar de schuld geven.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 09:03   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat er op bepaalde plaatsen niet gerookt mag worden kan ik nog aannemen en daar ga ik helemaal niet tegen zondigen (restaurant, school,...) maar die algemene rokers-haat van tegenwoordig zorgt er wel voor dat je zelfs op straat (!!) al vies bekeken wordt als je rookt.
Geloof me; over een paar jaar gaan ouders hun kinders' blik afwenden als ze iemand passeren die al rokend over straat loopt.

Ik sta gisteren op de bus te wachten met een sigaretje (puur Belgam overigens). Achter mij, in het bushokje waar mijn rook nog niet in de verste vertes binnenwaaide staan twee overjaarse burgertrutten. Komt er plots -out of nowhere- eentje van die twee naast mij staan en zegt: "Dat moesten ze verbieden, roken op bushaltes". Ik antwoordde: "Heel zeker mevrouw, maar voorlopig mag het gelukkig nog." De geit. Het ergste van al is; terwijl ik daar sta, nog een beetje verbouwereerd door die pratende snol, staan daar minstens 3 bussen, op een paar meter van dat bushokje, met draaiende motor te wachten.
Geen idee wat die de lucht inblazen, maar in elk geval meer rommel dan ik met mijn sigaretje. Maar die bus, dat is openbaar vervoer mijnheer, en dat is heilig. Dat ze massa's rommel de lucht injagen ter ere van die twee eenzame, verloren gelopen reizigers achteraan in de bus maakt allemaal niet uit. Die rommel ademen burgertrutten met een politiek correcte blik op hun tronie immers met liefde en plezier in.

Het doet eigenlijk ook niet terzake. We hebben rokers genoeg om te pesten.
Door die rokers moeten we ons ook niet langer zorgen maken over fijn stof, zware metalen in onze moestuin, PCB's in ons voedsel en zo verder. Rokers zijn een veel gemakkelijker en tastbaarder doelwit. Bovendien vinden mensen het leuk om anderen pleziertjes te ontnemen die ze zelf niet kunnen smaken.

FUCK THAT!!! Hoe lang gaan wij, rokers, ons nog het leven zuur laten maken door die ADHD-like gezondheidsadepten?

Revolutie!!!
Naar Brussel met eieren, tomaten en kasseien!

Welgemeende smiley -->
Zelf ben ik rond deze tijd 6 maanden volledig rookvrij, na jaren dampen.

Eén van mijn voornemens toen ik stopte was dat ik WEIGERDE om me te gaan aansluiten bij de anti-rook brigade.
Heb er no steeds een hekel aan.

Mensen mogen bij mij dus wèl roken, en nee, ik val niet flauw van "de stank".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 09:09   #19
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek op gene zak,zit vol gas,en smaakt maar niks
Afwaswater is het zeg ik

Leffe blauw is bovendien ingevoerd om de Leffe tripel te vervangen. Die tripel heeft nagisting op de fles, en blijkbaar kost hen dat te veel. Nu ja, niet dat Leffe tripel zo speciaal is. De enige nog goeie Leffe is de Radieuze. Maar die wil !nBev ook wegdoen.
Oud 27 mei 2008, 09:09   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zelf ben ik rond deze tijd 6 maanden volledig rookvrij, na jaren dampen.

Eén van mijn voornemens toen ik stopte was dat ik WEIGERDE om me te gaan aansluiten bij de anti-rook brigade.
Heb er no steeds een hekel aan.

Mensen mogen bij mij dus wèl roken, en nee, ik val niet flauw van "de stank".
Ik heb 10 jaar geleden twee klaplongen op rij gehad en heb wel heel veel last van roker,maar de reden ervan laat zich raden hé
Van mij mag iedereen zich dood paffen "Thuis is zijn prive" anders dienen ze rekening te houden met anderen ....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be