Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 21:38   #1
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

"Vlaams Blok wil statuut Brussel behouden"
di 16/03/04 - Het Vlaams Blok is niet uit op een blokkeren van de instellingen in Brussel. Dat zegt Johan Demol, boegbeeld van het extreem-rechtse Vlaams Blok, in het tweetalige Blok-krantje Feiten/Réalités. Hij voegt eraan toe dat hij niet wil dat er aan het statuut van Brussel wordt gesleuteld.

Als politiecommissaris in Schaarbeek was Johan Demol bekend om zijn harde aanpak.

"Wij hebben niet de bedoeling Brussel te vervlaamsen. Voor ons is Brussel een tweetalige stad waar een meerderheid van Franstaligen leeft en wij willen aan dit statuut niets veranderen". Ex-politiecommissaris Johan Demol wil potentiële Franstalige kiezers niet voor het hoofd stoten.

Dat het Vlaams Blok voorstander is van een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad en met taalfaciliteiten voor de Franstaligen, lijkt de partij liever te verzwijgen in de hoofdstad. De Franstalige Brusselaars streven namelijk niet bepaald naar een inlijving bij Vlaanderen, en zeker niet naar het einde van België. Het Blok profileert zich in de hoofdstad dan ook voornamelijk als antivreemdelingenpartij.

"Het Vlaams Blok verloochent in Brussel zijn programma om Franstalige kiezers te lokken", schrijft De Tijd.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 21:53   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor alle duidelijkheid :

Wij hebben niet de bedoeling om Brussel te vervlaamsen. Voor ons is Brussel een tweetalige stad waar een meerderheid aan franstaligen woont en willen aan dit stauut niets vernaderen.

Wij willen wel de taalwetten strikt laten naleven en wij gaan voor de tweetaligheid in de openbare diensten in Brussel.

De strikte naleving van deze taalwetten is des te belangrijker sinds onze gedragsdragers de toegang tot het openbaar ambt voor iedereen hebben opengesteld, of het nu om Belgen of buitenlanders gaat.

Wij willen geenszins die instellingen blokkeren. Wij willen onze verantwoordelijkheid opnemen en ons stadgewest besturen in het belang van eenieder. Wij zijn er van overtuigd dat wij kunnen slagen waar anderen faalden.

Trouwens, wanneer u voor een partij uit de Nederlandse taalgroep stemt, brengt u geen enkele schade toe aan het Brussels communautair evenwicht. Het aantal vertegenwoordigers van elke taalgemeenschap in het Brussels parlement is voor eens en altijd vastgelegd. Er zijn 72 franstaligen en 17 nederlandstaligen, welke ook de verkiezingsuitslag is.

Bijgevolg loopt u geen enkel risico. U hebt bij de verkiezingen van 13 juni de kans om het beleid waarvoor u nooit gekozen hebt, te veroordelen. Niets meer niets minder.

Bijgevolg, aarzel geen ogenblik enb gebruik uw macht. maak aan de oude machtspartijen duidelijk dat zij voortaan naar u moeten luisteren.

Johan Demol. Verantwoordelijke uitgever van feiten en réalités.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 maart 2004, 21:55   #3
AyneRand
Minister-President

Standaard

Et maintenant en Français ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 21:58   #4
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Ik heb dat artikel ook gelezen, en het is toch straf dat ge de
blokker verzwijgt die het volgende scenario beschreef als Brussel niet wou aansluiten bij Vlaanderen:
"We sluiten de kanalen en de snelwegen af, en we blokkeren Zaventem"

Jaja....

"Vlaams Blok copy-paste: hoe verdraai ik de feiten?"
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 22:05   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ik heb dat artikel ook gelezen, en het is toch straf dat ge de
blokker verzwijgt die het volgende scenario beschreef als Brussel niet wou aansluiten bij Vlaanderen:
"We sluiten de kanalen en de snelwegen af, en we blokkeren Zaventem"

Jaja....

"Vlaams Blok copy-paste: hoe verdraai ik de feiten?"
ik schreef zelf mijn tekst over ! als je wil neem ik een fotocopie en stuur ik die op !

waar staat dat joahan ?
Oud 16 maart 2004, 22:57   #6
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

In het artikel in de Tijd, ergens op het einde, als ik het goed voorheb.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 07:49   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mijn artikel en VRT gaat over wat er in Feiten en Réalités staat.

Die foto van de kliniek... moet je echt weten en kennen hoe je gebouw er uit ziet, want er staat nergens een naam bij, noch op de foto, noch in de tekst
Oud 17 maart 2004, 09:21   #8
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

In De Tijd van vandaag staat er een vervolg :"Dewinter pleit verzachtende omstandigheden voor uitlatingen Demol over statuut hoofdstad" "Vlaams Blok laat eisen in Brussel niet vallen".

"Toch geeft ook Blok-boegbeeld Dewinter toe dat Demol het 'wat ongelukkig' heeft neergeschreven. 'Alsof we onze eisen laten varen. Dat is niet zo.'"

Voila zie, dat is goede journalisitiek van De Tijd.
Oud 17 maart 2004, 21:11   #9
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Blok, Belgische partij bij uitstek.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 22:05   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
In De Tijd van vandaag staat er een vervolg :"Dewinter pleit verzachtende omstandigheden voor uitlatingen Demol over statuut hoofdstad" "Vlaams Blok laat eisen in Brussel niet vallen".

"Toch geeft ook Blok-boegbeeld Dewinter toe dat Demol het 'wat ongelukkig' heeft neergeschreven. 'Alsof we onze eisen laten varen. Dat is niet zo.'"

Voila zie, dat is goede journalisitiek van De Tijd.
Demol moet nadere taal spreken in Brussel dan Dewinter in Antwerpen ! Dat is toch meer dan logisch !
Wat moet Demol hier in Brussel beginnen zagen over VISA
Wat moet Dewinter beginnen zagen in Antwerpen over tweetaligheid
Demol schreef o.a. :
- strikte naleving der taalwetten !
- het communautair evenwicht blijft behouden
- het aantal verkozenen ligt vast in een 72 - 17 verhouding
- Demol staat voor hardere aanpak ccriminaliteit en dat imago gaat van doorslaggevende aard zijn in Brussel en inslaan als een bom
Oud 20 maart 2004, 16:33   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.................................................. .....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 03:01   #12
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met de zogeroemde "consensus" waarmee alles bij het VB beslist wordt.

De ene keer is de consensus zus en de andere keer is de consensus zó !

Simpel!
Oud 21 maart 2004, 11:08   #13
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Demol moet nadere taal spreken in Brussel dan Dewinter in Antwerpen ! Dat is toch meer dan logisch !
Wat me hier vooral tegen de borst stuit is de ongenuanceerde aanval op de journalist van De Tijd (zie de Vlaams Blok web-site).
http://forum.politics.be/viewtopic.p...7&start=30
Oud 21 maart 2004, 11:25   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Wat moet Demol hier in Brussel beginnen zagen over VISA
Wat moet Dewinter beginnen zagen in Antwerpen over tweetaligheid
Demol schreef o.a. :
- strikte naleving der taalwetten !
- het communautair evenwicht blijft behouden
- het aantal verkozenen ligt vast in een 72 - 17 verhouding
- Demol staat voor hardere aanpak ccriminaliteit en dat imago gaat van doorslaggevende aard zijn in Brussel en inslaan als een bom
"Andere taal", of beter gezegd: andere beloftes maken naar de kiezer toe. Om zoveel mogelijk stemmen te halen. Idd. Niet uit bezorgdheid om die kiezer.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 13:49   #15
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Et maintenant en Français ...

Wat zou de wereld zijn zonder humor?
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be